Gå til innhold

Kjæresten har en venninne som sover over i leiligheten hans ofte (når han ikke er der) for å få en pause fra mannen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt rar situasjon. Kjæresten min (43 år) har en venninne (50 år) som bor en times tid unna et sted han bodde før. Han eier en leilighet der, men bor ikke der lenger. Men vi har vært der en del det siste året når vi har vært i byen. Hun har mann og to barn 

Venner og familie av han kan komme og bo der gratis om de er i området. Og nå fikk jeg nettopp vite at hun ofte drar inn til byen for å være der når hun trenger en pause fra mannen sin. Og da er hun der alene i flere dager. I seg selv ikke et problem. 

Han har veldig mye kontakt med henne, tror kanskje det er daglig i iallfall et halvt-1 år nå. Men mest på tlf, han har jo ikke vært i byen på mange måneder. Og de har tidligere jobbet i samme selskap og de har også en lik hobby (vannsport). 

Han skal muligens til den leiligheten for 3 uker uten meg (gode grunner), men da kan jo de lett være sammen der alene. Det er to soverom, men allikevel. 

Og det er alt det der tilsammen jeg har begynt å reagere på. Da jeg fikk vite at hun og mannen har problemer, bekreftet det en mistanke jeg har hatt. Hvorfor har de så mye kontakt, kjenner det gjør meg nervøs, men vet ikke hvordan jeg skal ta det opp uten å høres ut som en sjalu bitch liksom. 

Han har andre kvinnelige venner han har mye kontakt med, men synes det er mer med henne. 

Hva skal jeg gjøre? Bør jeg spørre om hun liker han? Om han liker henne? 

Anonymkode: 8def3...b83

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres veldig rart ut. Jeg hadde selv blitt mistenksom. 

Kan du være med en gang han skal møte henne, tro? Da vil du se kjemien mellom de to. 

Og så sier du til kjæresten din at du har lyst å møte henne, siden hun bor i leiligheten hans og han har så mye med henne å gjøre. 

Om kjæresten blir sur og nekter, så er det ugler i mosen vil jeg tro....

Anonymkode: a9606...de5

• Liker 9
Skrevet

Kjæresten din høres veldig omsorgsfull og grei ut. Han låner ut leiligheten til de som måtte trenge det uten å kreve betaling.

Kjæresten din har en venn - som tilfeldigvis er jente -  og som trenger noen hun kan snakke med og stole på, og som kan hjelpe henne gjennom en vanskelig prosess. Kanskje mannen hennes er voldelig, eller kanskje det er andre grunner til at hun trenger en timeout innimellom?

Du kan jo nevne for kjæresten din at du har hørt at venninnen hans har problemer i forholdet. Spør hvordan det går med henne. Måten han svarer på kan gi deg noen svar. 

Husk - han har valgt deg som kjæreste - ikke denne veninnen!

• Liker 3
Skrevet

Kanskje dette er derfor hun og mannen har problemer,fordi hun reiser til en annen fyrs leilighet og blir der som det passer henne..

Jeg ville vært litt skeptisk til hele greia

Anonymkode: b8e7c...f2a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Og det er alt det der tilsammen jeg har begynt å reagere på. Da jeg fikk vite at hun og mannen har problemer, bekreftet det en mistanke jeg har hatt. Hvorfor har de så mye kontakt, kjenner det gjør meg nervøs, men vet ikke hvordan jeg skal ta det opp uten å høres ut som en sjalu bitch liksom. 

Jeg synes det hadde vært helt naturlig å si noe sånt som at jeg synes det er fint av deg å være så behjelpelig og støtte ........... Men etter at hun har uttrykt mer og mer problemer med mannen, føler jeg også på at hun kanskje liker deg mer enn som bare en venn. 

Jeg må innrømme at jeg liker dårlig den tanken på at dere skal tilbringe tid sammen alene og overnatte sammen. Selv om du reiser dit og det er gode grunner for at du reiser alene.

Endret av exictence
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Venninna hans trenger jo ikke å bo der når han er i leiligheten. Såpass klarer han vel å tenke seg til selv? Jeg ville ikke likt om typen min hadde venninnebesøk uten at jeg var der… 

Anonymkode: e6f17...e35

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Litt rar situasjon. Kjæresten min (43 år) har en venninne (50 år) som bor en times tid unna et sted han bodde før. Han eier en leilighet der, men bor ikke der lenger. Men vi har vært der en del det siste året når vi har vært i byen. Hun har mann og to barn 

Venner og familie av han kan komme og bo der gratis om de er i området. Og nå fikk jeg nettopp vite at hun ofte drar inn til byen for å være der når hun trenger en pause fra mannen sin. Og da er hun der alene i flere dager. I seg selv ikke et problem. 

Han har veldig mye kontakt med henne, tror kanskje det er daglig i iallfall et halvt-1 år nå. Men mest på tlf, han har jo ikke vært i byen på mange måneder. Og de har tidligere jobbet i samme selskap og de har også en lik hobby (vannsport). 

Han skal muligens til den leiligheten for 3 uker uten meg (gode grunner), men da kan jo de lett være sammen der alene. Det er to soverom, men allikevel. 

Han har andre kvinnelige venner han har mye kontakt med, men synes det er mer med henne. 

Jeg tenker dette er såpass rart at det er innafor å spørre om de har hatt sex, om de liker hverandre osv. du har lov til å spørre og snakke om ting som gjør deg urolig

Anonymkode: 22bc5...718

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker dette er såpass rart at det er innafor å spørre om de har hatt sex, om de liker hverandre osv. du har lov til å spørre og snakke om ting som gjør deg urolig

Anonymkode: 22bc5...718

Enig . Hørtes veldig rart ut . Dette «snillhet « kan være fordekt . Hadde spurt han rett ut om hun kom til å være der, ila de tre ukene . evnt bare besøkt han litt overaskende et par ganger ila de ukene . Lukter litt svidd av dette .har selv mannlige kompiser . Men ingen jeg har kontakt med hver eneste dag ( og de har en kjærest ) . Hun høres litt invaderende evnt trengende evnt forelsket ut … 

• Liker 4
Skrevet

Det høres veldig rart ut, men med mindre han har gitt deg andre grunner til å tro at han er/har vært utro, så må du bare stole på ham. Det du kan gjøre er jo å vise interesse for venninna og gjerne være ivrig på å hilse på henne. Dette burde være positivt for ham siden man jo gjerne vil at partneren skal gå godt overens med vennene sine. Dersom han helst vil unngå at dere skal ha noen kontakt eller bli bedre kjent, så er det noe rart på gang. Dersom han er positiv men hun er totalt uinteressert i å bli bedre kjent med deg og finner unnskyldninger for å ikke ha kontakt med deg, verken alene eller gjennom han, så er hun interessert i noe mer.

Vis interesse for henne, men prøv å unngå å vise sjalusi i første omgang. Ikke spør ham rett ut om de har pult. Dersom de har det er jo sjansen minimal for at han innrømmer det uansett. Har de ikke noe forhold utover vennskap vil han miste tilliten til deg og du blir problemet. Her må du trå varsomt.

Anonymkode: 2b556...2f6

• Liker 2
Skrevet

Er det en ekte venninne så er det naturlig at han har lyst til at dere skal møtes, da vil han ha et ønske om å vise deg frem for de han henger med, og denne personen har han jo mye kontakt med sier du. 

Hvis han viser null interesse for at dere skal møtes og bli kjent, da er det garantert noe på gang. Kanskje ikke fra hennes side, men definitvt noe han håper på skal skje. 

Anonymkode: ee020...ce2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Takker for hjelp og svar :) jeg er TS. 
Jeg har møtt henne før, men det er nå et halvt år siden, det var også da kjæresten min møtte henne sist. Og da fikk jeg ikke inntrykk av at kjæresten ikke ville at jeg skulle treffe henne, tvert i mot. Men han traff henne en gang på hennes jobb (var en event og hun inviterte han). Jeg har møtt henne 2-3 ganger. Hun farger håret grønt og er litt rar. 

Jeg synes kanskje hun var litt uinteressert i meg, snakket mest bare om jobb greier til tross for at de ikke lenger jobber i samme selskap. Men ikke uvennlig mot meg. dette er uansett et halvt år siden og kontakten har økt mye etter det. 

En ting jeg synes var litt unødvendig er at hun snakket om barna hennes og hvordan hun lærte dem seksual undervisning. At hun hadde tegnet penis for å vise dem hva som er hva.  Og at sex er noe man kan ha når man er glad i noen. Var ikke akkurat en tydelig link til hva som ble snakket om før det og hvorfor hun trengte å nevne det til kjæresten min. 

Og vi var alle tre på et utested. Og kjæresten min var i baren for å kjøpe drinker til oss. Så jeg ble stående med henne i en folkemengde. Men ikke helt inntil henne. Så kom en jente bort og begynner å prate med venninnen. Og venninna sa at hun skal overnatte hos han som står i baren og at hun vil betale for drinken hans fordi hun kan overnatte. Nevnte ikke meg med et ord. Og hun jenta ble da forvirret da kjæresten kom bort og jeg holdt litt rundt han. Tydelig at hun hadde trodd noe annet. Var litt merkelig.

Hvis hun liker han og han ikke er helt interessert i henne, men liker å ha kontakt kan det jo hende han skjønner hun er interessert og liker den ekstra oppmerksomheten. 

TS

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Men TS, kjæresten din forstår vel at venninna ikke kan overnatte når han selv er i leiligheten? Klarer hun ikke 3 uker hjemme med mannen sin en gang? Da får hun ta inn på hotell. 

Anonymkode: e6f17...e35

• Liker 3
Skrevet

Men er du redd han Kansje er utro ts? 

Og ønsker han et type forhold der du kan overnatte med en kompis uten videre? Om ikke så er han lite omtenksom egentlig. 

Hvorfor må han sove i leiligheten når hun er der? Eller er det deres leilighet? 

Anonymkode: 204de...543

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

skal muligens til den leiligheten for 3 uker uten meg (gode grunner), men da kan jo de lett være sammen der alene. Det er to soverom, men allikevel

Jeg synes du skal spørre om han er alene i leiligheten de tre ukene eller om han skal ha noen der på besøk samtidig. Om han sier at en venninne skal sove der samtidig så er det helt fair om du reagerer. Og du kan også si at det er du ubekvem med. 

Anonymkode: 204de...543

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...