Gjest Inverto Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Etter flere tråder på KG så må jeg nesten spør og komme til bunns i saken her: hva er alt tabuet med at man ikke har eget hus eller bolig og heller leier det? Hvorfor er det en grunn til å avvise noen eller se på noen som en taper osv? Opplys min naive hjerne
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 Vet ikke er vell en av de tingene man føler man må ha på stell for å være en god nok voksen på en måte🤔 Selv leier jeg, har ikke lappen eller bil. Eier en hytte da(arv). Umulig å si om jeg noen gang kommer dit i livet at jeg har god nok økonomi til å skaffe resten av voksen pakka 🤔men er jo et mål. Hvor mye det er mer plantet i meg av samfunnet, verdiene man har vokst opp med etc vet jeg ikke🤔 Vil jo utvilsomt være et pluss om en partner kan bidra med ett av punktene 🤔 Anonymkode: 5e710...595
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 Jeg kunne aldri ha vært sammen med noen som ikke har nedbetalt huslån. Ærlig talt, hvis du ikke har nedbetalt huslånet og du er over 30 så er det noe galt med deg. /s Anonymkode: fbec4...e9c
SPOCA Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 Er boliglån tabu? Det har jeg aldri hørt om, det er jo svært vanlig i dag. Derimot vil jeg si det er tabu hvis man ikke evner å ta vare på seg selv, men det er noe helt annet. Og jeg foretrekker menn som har klart å kjøpe seg bolig selv, og som ikke bare leier. Det sagt: å ha boliglån ser jeg overhodet ikke på som et tabu, spesielt ikke her i Oslo hvor det tross alt er ganske dyrt. 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kunne aldri ha vært sammen med noen som ikke har nedbetalt huslån. Ærlig talt, hvis du ikke har nedbetalt huslånet og du er over 30 så er det noe galt med deg. /s Anonymkode: fbec4...e9c /s? Som i s*ironi ? Du bor hvertfall ikke i Oslo, hvis du er seriøs 😂 Anonymkode: d5ddb...df9 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 Boliglån er ikke tabu. Anonymkode: 1d3af...493
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: /s? Som i s*ironi ? Du bor hvertfall ikke i Oslo, hvis du er seriøs 😂 Anonymkode: d5ddb...df9 Jeg bor i Oslo og folk over 35 som fortsatt ikke har nedbetalt lånet er et gigantisk rødt flagg. Her snakker vi trolig luksusfellen, narkotikamisbruk, og barnevern. /sarkasme Anonymkode: fbec4...e9c
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #8 Skrevet 10. september 2023 10 hours ago, Inverto said: Etter flere tråder på KG så må jeg nesten spør og komme til bunns i saken her: hva er alt tabuet med at man ikke har eget hus eller bolig og heller leier det? Hvorfor er det en grunn til å avvise noen eller se på noen som en taper osv? Opplys min naive hjerne Fordi mange damer er gold-diggers som vil hekte seg på en mann som kan tilby kåk, hytte, båt og sydenturer. 😉 Og noen damer er livredde for døgenikter som har dårlig økonomi og enda dårligere økonomisk styring og leter etter en dame som kan finansiere den dårlige livsstilen deres. Det er alltid en bedre økonomisk plan å ha boliglån og nedbetale på noe eget enn å leie. Men det er vanskelig for mange å komme inn på boligmarkedet pga kapitalkrav. Anonymkode: b525e...69e 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #9 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi mange damer er gold-diggers som vil hekte seg på en mann som kan tilby kåk, hytte, båt og sydenturer. 😉 Og noen damer er livredde for døgenikter som har dårlig økonomi og enda dårligere økonomisk styring og leter etter en dame som kan finansiere den dårlige livsstilen deres. Det er alltid en bedre økonomisk plan å ha boliglån og nedbetale på noe eget enn å leie. Men det er vanskelig for mange å komme inn på boligmarkedet pga kapitalkrav. Anonymkode: b525e...69e Jeg er dame i 30-åra som ble skilt. Kom meg inn på boligmarkedet, men kjøpte en 2-roms for 3,3 mill. Det er en begynnelse i hvert fall. Anonymkode: 73adf...f7d 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #10 Skrevet 10. september 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er dame i 30-åra som ble skilt. Kom meg inn på boligmarkedet, men kjøpte en 2-roms for 3,3 mill. Det er en begynnelse i hvert fall. Anonymkode: 73adf...f7d Det er en veldig bra start!! 👏👏👏 Anonymkode: b525e...69e 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #11 Skrevet 10. september 2023 Har aldri hørt at boliglån er tabu, tvert imot. Voksne folk som tar vare på seg selv og familien, har boliglån de kan betjene. Boliglån har lang nedbetalingstid, så man har lånet i mange år. Helt normalt. Anonymkode: 91068...6fd 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #12 Skrevet 10. september 2023 Mange grunner til at enkelte ikke eier egen bolig. Enten har man ikke ordnet økonomi pga dårlige valg eller valg man ikke hadde makt over, eller så er man tilfreds med å leie. I alle tilfeller er det ikke et rødt flagg.. men det har betydning for sin egen økonomi om man velger en partner som i voksen alder fortsatt ikke har gjort denne investeringen. Anonymkode: 4b622...31f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #13 Skrevet 10. september 2023 Å snakke om økonomi er tabu blant fiffen. Blant resten av oss så skravles det om penger, økonomi, liv, helse og alt helt ufiltrert. Anonymkode: bf0ef...e78
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #14 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg kunne aldri ha vært sammen med noen som ikke har nedbetalt huslån. Ærlig talt, hvis du ikke har nedbetalt huslånet og du er over 30 så er det noe galt med deg. /s Anonymkode: fbec4...e9c Du signerte feil. Det er ikke /s det er /troll eventuelt /idiot Anonymkode: a5822...78f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #15 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg kunne aldri ha vært sammen med noen som ikke har nedbetalt huslån. Ærlig talt, hvis du ikke har nedbetalt huslånet og du er over 30 så er det noe galt med deg. /s Anonymkode: fbec4...e9c Bra du da ekskluderer deg selv. Anonymkode: 07eb7...7a8
Illuminatum Skrevet 10. september 2023 #16 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å snakke om økonomi er tabu blant fiffen. Blant resten av oss så skravles det om penger, økonomi, liv, helse og alt helt ufiltrert. Anonymkode: bf0ef...e78 Vel, vel. Er en god del på vestkanten og det snakkes MYE og økonomi og bedrifter. Mye mer enn jeg registrerer i andre miljøer.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #17 Skrevet 10. september 2023 Det som er kjipt med å eie er at man blir veldig bundet og det er ikke så enkelt å flytte. Vi solgte det forrige huset vårt og det lå ute i 5 måneder. 3 år gammelt hus, fint område, mange muligheter, hage, barnevennlig. Leier man kan man gjerne slenge inn en oppsigelse og 3 måneder senere flytter di inn et annet sted. Man slipper også alt ansvaret Anonymkode: 0768a...194 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #18 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Du signerte feil. Det er ikke /s det er /troll eventuelt /idiot Anonymkode: a5822...78f AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Bra du da ekskluderer deg selv. Anonymkode: 07eb7...7a8 /s er sarkasme. Hele innlegget er tull. Ikke vær så gravalvorlig. Anonymkode: f9f34...14a
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #19 Skrevet 10. september 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: /s er sarkasme. Hele innlegget er tull. Ikke vær så gravalvorlig. Anonymkode: f9f34...14a Stemmer. Ikke akkurat de skarpeste individene vi har med å gjøre. Anonymkode: fbec4...e9c
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #20 Skrevet 10. september 2023 Jeg er litt motsatt. Jeg er skeptisk til å date folk som eier bolig. De er ofte så «satt» i livet sitt. De har ofte bagasje, som feks unger. Jeg liker best å date folk som lever livet og koser seg. Ikke folk som streber etter å eie bolig og få seg «statusjobb». Det er ofte sånne A4/kjipe folk. Anonymkode: 7a5db...2a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå