Gå til innhold

Når dere bruker Tinder/ sjekkeapper, hvordan vet dere hvem som er deres type mann/ kvinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser dere dette ut fra bildet og om dere har felles interesser? Kun dette? Eller hvordan vet dere hvem dere liker og er deres type som man vil date? 

Anonymkode: 6fca8...687

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har tenkt noe over dette i det hele tatt? 

Skrevet

Ja, det er jo derfor jeg ikke bruker Tinder. Jeg har ikke tid til å skrive masse meldinger frem og tilbake med noen, bare for å finne ut at vi ikke har noen ting til felles. 

Anonymkode: a2840...003

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg vurderer profilbilde først, og om det er interessant så blar jeg til neste bilde, og kan jeg se for meg denne personen i mitt liv går jeg til profilen. 

Det er umulig å vite om den personen passer eller ikke, eller om bilder er 10 år gamle eller 20kg siden. Uansett er det kun et lodd ute i jakten på den rette

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er jo umulig å vite om man passer sammen kun ut i fra et profilbilde og tre setninger med tekst, så jeg går heller ut og møter folk på gamlemåten. Da merker man jo med en gang om det er kjemi også, så slipper man å kaste bort tid på noen som ser bra ut "på papiret" men som man aldri kommer til å få følelser for. Tinder er vel mest for mennesker som mangler sosial kompetanse og ikke evner å møte noen på vanlig måte?

Anonymkode: 9a03f...fee

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo umulig å vite om man passer sammen kun ut i fra et profilbilde og tre setninger med tekst, så jeg går heller ut og møter folk på gamlemåten. Da merker man jo med en gang om det er kjemi også, så slipper man å kaste bort tid på noen som ser bra ut "på papiret" men som man aldri kommer til å få følelser for. Tinder er vel mest for mennesker som mangler sosial kompetanse og ikke evner å møte noen på vanlig måte?

Hvordan får du dater nå? Gjennom venner og interessene dine? Andre måter? Ønsker selv tips.

Ts  

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan får du dater nå? Gjennom venner og interessene dine? Andre måter? Ønsker selv tips.

Ts  

Stort sett felles bekjente og interesser, ja. Gjennom interesser er jo gull verdt, for da vet man allerede at man har noe til felles og samtalen går mye lettere i starten. Deltar også på diverse arrangement, frivillig arbeid o.l. Ikke nødvendigvis for å møte noen, men er alltid åpen for å bli kjent med nye mennesker og av og til klaffer det. Man må rett og slett bare gå ut og omgås andre mennesker.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er så lite info ut fra profilbilder og bio, at jeg egentlig bare sveiper høyre på de jeg finner attraktive nok til at det potensielt kunne vært interessant. Om jeg ser med en gang at vi har noe til felles er det selvsagt en bonus, og på andre siden sveiper jeg til venstre hvis de har noe i bioen som er turn off for min del, uansett hvordan de ser ut. Men utover det må jeg nesten snakke med folk for å finne ut om det er aktuelt å gå videre, så hvis det blir match chatter jeg litt med dem og tar det derfra. Tror det er slik de fleste gjør det? 

Anonymkode: c0f09...4d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, det er jo derfor jeg ikke bruker Tinder. Jeg har ikke tid til å skrive masse meldinger frem og tilbake med noen, bare for å finne ut at vi ikke har noen ting til felles. 

Anonymkode: a2840...003

Et tips er å finne ut av hva som er viktig for deg å stille disse spørsmålene raskt så får du sortert vekk raskt.

• Vil ha barn/vil ikke ha barn
  • Er ute etter noe langvarig eller kortvarig eller midt i mellom
  • Røyk ikke røyk
  • Aktivitetsnivå
  • Ambisjonsnivå
  • etc

Men ja det er mye jobb for å bli kjent med noen når man gjør det slik. Har du vurdert Matchmaking? Da fyller du ut skjema med informasjon, deler mer om deg til en matchmaker og så henter de frem potensielle matcher ut i fra det du har fortalt. Du slipper samme regla hver gang og blir introdusert til de som matchmakeren ser kan passe til deg på papiret. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
  • Profilbilde - habitus. Ikke tatoeringer, røyk, alkoholflaser, MC, harry omgivelser eller bar overkropp. Ikke skallete, flott hår.
  • Har skjønt at ingen er fin fotografert fra dobbelthaka og opp i nesehårene (sorry mate). 
  • Ryker og grått hår er turn off selv om jeg er eldgammel selv 
  • Ikke bilde av bena sine (grøss, gru og dobbeltgrøss)
  • Ikke svart bilde
  • Rettskriving
  • Få emojis
  • Lite fokus på hjemmekos og kosekos
  • Utdanning nevnt trekker opp
  • God jobb nevnt trekker opp
  • Yoga, elgjakt, mekanikerjobb, bilder fra fisketur, coutryfestival,  mv. trekker langt, langt ned
  • Ikke uskarpe, harry bilder
  • En morsom og varm tekst som viser at dette er en livsglad (men ikke utfesta) og omsorgsfull mann. 

Anonymkode: 7b048...7af

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Først og fremst så må jeg synes at personen er tiltrekkende, og da er blikket veldig viktig. Det forteller meg mye. Er det noen hjemme eller et det dødt blikk og påtatt smil. Andre ting som er pluss er felles interesser eller interesser jeg ser på som sunne, bra musikksmak, lidenskap for noe. Ikke arrogante tekster. Ikke sutring. Ikke kjedelige tekster. Da er det bedre med ingen tekst. Bilder av mye alkohol er også nei. Jaktbilder:Nei.

Anonymkode: b406e...7b2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):
  • Profilbilde - habitus. Ikke tatoeringer, røyk, alkoholflaser, MC, harry omgivelser eller bar overkropp. Ikke skallete, flott hår.
  • Har skjønt at ingen er fin fotografert fra dobbelthaka og opp i nesehårene (sorry mate). 
  • Ryker og grått hår er turn off selv om jeg er eldgammel selv 
  • Ikke bilde av bena sine (grøss, gru og dobbeltgrøss)
  • Ikke svart bilde
  • Rettskriving
  • Få emojis
  • Lite fokus på hjemmekos og kosekos
  • Utdanning nevnt trekker opp
  • God jobb nevnt trekker opp
  • Yoga, elgjakt, mekanikerjobb, bilder fra fisketur, coutryfestival,  mv. trekker langt, langt ned
  • Ikke uskarpe, harry bilder
  • En morsom og varm tekst som viser at dette er en livsglad (men ikke utfesta) og omsorgsfull mann. 

Anonymkode: 7b048...7af

Yoga faktisk.hmm.

Anonymkode: b406e...7b2

Skrevet

Jeg ser ikke hvem som er min type, men jeg ser raskere hva som ikke er min type.

dvs: har de barn eller hund, selfies i bar overkropp, eller for mye muskler, så sveiper jeg venstre raskt.
Og noen ser man bare øyeblikkelig at overhode ikke er ens type.
Ellers så ser jeg om han har snille øyne, og ett pent smil, og deretter avventer jeg til man har sendt noen meldinger.

Anonymkode: 48e80...7e9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ser på bildet om han smiler og ser hyggelig ut på minst et av bildene. De andre kan jo være langt fra eller at han ikke ser på kamera eller noe. Det må være litt tekst. Hvis man ikke gidder å prøve å vise / fortelle hvem man er så er det no-go for meg. Det må også være krysset av for noen interesser, igjen for å vise hvem man er. Disse bør ikke være helt på tvers av mine. I hvert fall bare en eller få. Altså, hvis han vil jakte, stå på slalom og kjøre båt og motorsykkel så blir det ikke noe tid igjen til "oss" for å si det sånn. Om han driver med stjernetitting eller modellfly så er jo det bare kult selv om det ikke er min greie. 

Så, i det man begynner å chatte så tar det meg ca to-tre dager å merke om jeg vil treffe han eller ikke basert på hva han skriver, hvordan og hvor mye og ofte. Mange sier at å chatte ikke er som å møtes, og det er greit det, men jeg vet godt hva slags fyr jeg har med å gjøre etter noen dager. Jeg vet hvem som kommer til å bli sinte eller lei seg eller masete om jeg ikke vil treffes. Noen ganger har jeg møtt folk bare for erfaringens skyld selv om det har skurret, det har vært de dårligste treffene. 

Skrevet

Litt felles interesser er bra.

Hvis hen bare nevner kafébesøk med venner, trening og fjellturer som  interesser så er vi ingen match. Hvis hen skriver noe om interesse for kultur så vekkes lysten til å ta kontakt. 

Anonymkode: 5f4ab...fbe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...