Jensh Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 (endret) Er dette røde flagg? Å begynne å snakke om barn etter 4-5 mnd? Ekstremt opptatt av små detaljer, klokka, planlegging, perfeksjonist og alt er veldig rigid/omstendelig. Blir ofte stressa om ting ikke går som planlagt. Opplevd flere små panikkanfall. Vi snakker stort sett aldri om annet enn overfladiske ting som hva vi ska ha til middag, været og jobben. Aldri hørt en eneste mening utover dette som jeg kan huske. Når jeg møter henne har hun masse energi og alt er bra og så forsvinner dette etter noen timer . Opp og ned. Føler jeg må gå litt på tærne sånn at alt foregår riktig. Når vi skal legge oss så må døren og vinduet stå i en riktig posisjon, glemmer hun posten i postkassen så er hun usikker på om jeg gå ned fordi hun er redd jeg skal miste nøkkelen, uansett hvor dårlig tid hun har så ma feks frokostbordet dekkes på perfekt. Alene eller med andre. Hele livet hennes føler jeg handler om planlegging og ritiner. Har angst for å gå utenfor stier, enkelte lyder, mange andre småting, store folkemengder osv. opplever ofte at hun ikke lytter og vaskelig å ha en normal diskusjon med. Ler og svarer ofte på feil tidspunkt. Jeg er veldig glad i henne, men blir helt gal fordi jeg ikke får vært meg selv. fikk til slutt vite at hennes x sendte henne til psykolog fordi hun hadde problemer med humøret. Fikk også vite at hun løp en mil hver eneste dag med streng diett og mistet mensen et år. Noen råd/tanker? Endret 9. september 2023 av Jensh
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 Høres ut som hun har autisme, etter min mening, og/eller OCD. Anonymkode: 91878...b2c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 Rødt flagg er å bruke ordet "rødt flagg" og henge seg opp i detaljer. Anonymkode: faec0...f58
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #4 Skrevet 10. september 2023 Jensh skrev (5 timer siden): Er dette røde flagg? Å begynne å snakke om barn etter 4-5 mnd? Ekstremt opptatt av små detaljer, klokka, planlegging, perfeksjonist og alt er veldig rigid/omstendelig. Blir ofte stressa om ting ikke går som planlagt. Opplevd flere små panikkanfall. Vi snakker stort sett aldri om annet enn overfladiske ting som hva vi ska ha til middag, været og jobben. Aldri hørt en eneste mening utover dette som jeg kan huske. Når jeg møter henne har hun masse energi og alt er bra og så forsvinner dette etter noen timer . Opp og ned. Føler jeg må gå litt på tærne sånn at alt foregår riktig. Når vi skal legge oss så må døren og vinduet stå i en riktig posisjon, glemmer hun posten i postkassen så er hun usikker på om jeg gå ned fordi hun er redd jeg skal miste nøkkelen, uansett hvor dårlig tid hun har så ma feks frokostbordet dekkes på perfekt. Alene eller med andre. Hele livet hennes føler jeg handler om planlegging og ritiner. Har angst for å gå utenfor stier, enkelte lyder, mange andre småting, store folkemengder osv. opplever ofte at hun ikke lytter og vaskelig å ha en normal diskusjon med. Ler og svarer ofte på feil tidspunkt. Jeg er veldig glad i henne, men blir helt gal fordi jeg ikke får vært meg selv. fikk til slutt vite at hennes x sendte henne til psykolog fordi hun hadde problemer med humøret. Fikk også vite at hun løp en mil hver eneste dag med streng diett og mistet mensen et år. Noen råd/tanker? Det høres ikke ut som hun har det helt bra. Anonymkode: 9639c...ef7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå