AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Svarte Mercedes. Og da fikk jeg til svar: Fint skal det være. Er Mercedes spesielt fint da? Jeg kjører ikke en av de flotteste, bare en A klasse og den er 10 år gammel. Anonymkode: eb2be...a69
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 For en idiotisk kommentar.. enkelte er så full av misunnelse at de tråkker andre ned i søla.. Anonymkode: 78eff...368 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #3 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Svarte Mercedes. Og da fikk jeg til svar: Fint skal det være. Er Mercedes spesielt fint da? Jeg kjører ikke en av de flotteste, bare en A klasse og den er 10 år gammel. Anonymkode: eb2be...a69 Og hva er vitsen / poenget med å fortelle det her 🤔🤷♀️🙇♀️…….?? kan vi hjelpe deg med noen råd i forbindelse med dette? 🤦♀️ vil du høre at du skulle svart noe annet? 🤷♀️ merkelig innlegg 🙄🤣🤪 Anonymkode: 23b3e...43b 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #4 Skrevet 10. september 2023 Det er jo bare en fleipekommentar, herregud. Mercedes var liksom den fineste og dyreste bilen før i tida, litt av ryktet henger vel igjen. Vanlige folk hadde folkvogn, Opel og Toyota, mens de velståebde hadde Mercedes. Kanskje litt samme rykte som Tesla fikk. Anonymkode: 86e3b...733 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #5 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jo bare en fleipekommentar, herregud. Mercedes var liksom den fineste og dyreste bilen før i tida, litt av ryktet henger vel igjen. Vanlige folk hadde folkvogn, Opel og Toyota, mens de velståebde hadde Mercedes. Kanskje litt samme rykte som Tesla fikk. Anonymkode: 86e3b...733 Sånt er sjeldent en fleipkommentar. Det er nok mer janteloven som kommer til uttrykk. Ts: til en annen gang personer kommer med flåsete kommentarer, så spør de heller hva de mener. Folk som må forklare det teite de sier får plutselig litt forklaringsproblemer. Anonymkode: e2b79...26b 1
exictence Skrevet 10. september 2023 #6 Skrevet 10. september 2023 (endret) Hvis jeg får høre noe sånt, ler jeg bare og kanskje gjentar etter de; ja, fint skal det være, ha, ha Så er jeg absolutt ikke fin på det Endret 10. september 2023 av exictence 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #7 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sånt er sjeldent en fleipkommentar. Det er nok mer janteloven som kommer til uttrykk. Ts: til en annen gang personer kommer med flåsete kommentarer, så spør de heller hva de mener. Folk som må forklare det teite de sier får plutselig litt forklaringsproblemer. Anonymkode: e2b79...26b Det stemmer ikke. Jeg kan til og med si det om meg selv, om jeg har kjøpt en dyrere variant av noe - «Ja, fint skarre værra!» og le. Det er et fast uttrykk. Kan si det til venner på spøk også. Siden jeg ikke pleier å ta ting i verste mening, tenker jeg at kollegaen kanskje bommet litt på tonen her og hvor nær ts er. Noen er jo mer sarte for spøk og kan ta ting bokstavelig, andre tuller med folk som de ikke har nært nok forhold til, og så blir det feil. At noen skal være fryktelig misunnelig på en bil, kan jeg ikke skjønne, med mindre det er noe spektakulært som en Lamborghini eller noe. Anonymkode: 86e3b...733 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #8 Skrevet 10. september 2023 Tenker nok at det var en spøk, ettersom Mercedes var sett på som litt finere før i tiden. Nå er det jo absolutt ikke sånn lengre, selv nevøen min på 19 kjører Mercedes liksom. Anonymkode: 866d5...98a 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #9 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og hva er vitsen / poenget med å fortelle det her 🤔🤷♀️🙇♀️…….?? kan vi hjelpe deg med noen råd i forbindelse med dette? 🤦♀️ vil du høre at du skulle svart noe annet? 🤷♀️ merkelig innlegg 🙄🤣🤪 Anonymkode: 23b3e...43b Skrev jo hva jeg lurte på. Om Mercedes var en spesielt flott bil..? Anonymkode: eb2be...a69
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #10 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det stemmer ikke. Jeg kan til og med si det om meg selv, om jeg har kjøpt en dyrere variant av noe - «Ja, fint skarre værra!» og le. Det er et fast uttrykk. Kan si det til venner på spøk også. Siden jeg ikke pleier å ta ting i verste mening, tenker jeg at kollegaen kanskje bommet litt på tonen her og hvor nær ts er. Noen er jo mer sarte for spøk og kan ta ting bokstavelig, andre tuller med folk som de ikke har nært nok forhold til, og så blir det feil. At noen skal være fryktelig misunnelig på en bil, kan jeg ikke skjønne, med mindre det er noe spektakulært som en Lamborghini eller noe. Anonymkode: 86e3b...733 Har jobbet der en uke, så nære er vi ikke. Anonymkode: eb2be...a69
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #11 Skrevet 10. september 2023 Før så ble det sett på som en luksus-bil. Som jålete folk kjørte, de som ville vise at de hadde penger. Var det en litt voksen eller eldre kollega som spurte, og som har jobbet mye og lenge uten så godt betalt? Som virket sliten den dagen? Da kan det ramle ut en slik kommentar hos enkelte, men det trenger ikke å være en kjip person. Det kan ha en forklaring. Anonymkode: bb343...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #12 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Før så ble det sett på som en luksus-bil. Som jålete folk kjørte, de som ville vise at de hadde penger. Var det en litt voksen eller eldre kollega som spurte, og som har jobbet mye og lenge uten så godt betalt? Som virket sliten den dagen? Da kan det ramle ut en slik kommentar hos enkelte, men det trenger ikke å være en kjip person. Det kan ha en forklaring. Anonymkode: bb343...3bb Det var en eldre kollega, rundt 60. Anonymkode: eb2be...a69
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #13 Skrevet 10. september 2023 Det kan ha vært en spøk eller ikke. Ville bare ha vært ekstra hyggelig og jobbet på, blitt kjent. Så ser hun at du er trivelig og det blir bedre på jobben. Anonymkode: bb343...3bb
jukkapalme Skrevet 10. september 2023 #14 Skrevet 10. september 2023 Var sikkert bare en spøk. Neste gang får du svare Lada og se hva som skjer.
Tiuren Skrevet 10. september 2023 #15 Skrevet 10. september 2023 Ja, man kan velge å ta alt i verste mening. Om man mener det gir livet mer innhold.... Mercedes er jo et av "premium merkene", selv om det ikke er så mye dyrere en andre nå lenger. Det var nok bare en annerkjennelse av at du hadde valgt en bil "på øvre hylle", ikke helt A4.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #16 Skrevet 10. september 2023 På 80-tallet kostet en Mercedes 230E det samme som tre toppmodeller (929) fra Mazda. Eller tre Passater. Som alt var en dyr bil. En 500 SEL kostet langt mer enn de fleste villaer, da var Mercedes status. Nå koster en Mercedes E-klasse tredve prosent mer enn en VW Passat, og dermed er det ikke rare statusen igjen. I dag er dette ordinære biler. Og det er haugevis av dem på veien. Mens gamle Mercedeser fortsatt er spesielle. Og ganske sjeldne på veien. Anonymkode: 7fb08...98f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #17 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sånt er sjeldent en fleipkommentar. Det er nok mer janteloven som kommer til uttrykk. Ts: til en annen gang personer kommer med flåsete kommentarer, så spør de heller hva de mener. Folk som må forklare det teite de sier får plutselig litt forklaringsproblemer. Anonymkode: e2b79...26b Må du gi deg. Alle over 15 år vet at mercedes var skikkelig bil før i tiden, kun for de rike. I dag alger de biler for alle og har ikke samme klasse lengre. Hvorfor ta ting så velsig seriøst? Veldig få mennesker som sier noe kun for å være slemme. Forstår man ikke fleip så må man så klart si i fra og da fremstå litt dum. Anonymkode: e4094...532 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå