Gå til innhold

har noen idee til en"norsk" bryllupsgave

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_delight_*
Skrevet

hei, jeg har to venner fra england som skal gifte seg og jeg vil gjerne gi de noe som husker den tiden de har bodd i norge( de har bodd her et år og blir et par år til avhengi av jobb)

Forslag mottas med stor takk :ironi:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et maleri av en norsk maler?

Skrevet

Rørospledd (f.eks. "Champagnebobler") - fine, moderne, og norske. Dessuten er de veldig gode å krype under i kalde engelske hus! Snakker av erfaring - vi gav et slikt i bryllupsgave til vennepar i stort, kaldt hus i Nord-England, de ble veldig fornøyde :)

Skrevet
Norway Designs har mye fint.  :)

Som er laget i Finland.... blandt andre ting.

Hva med boken "en reise i sør-norge"? Inspirasjon til å reise tilbake hit til fine steder og spesielle hoteller, sammen med masse gode oppskrifter på lokale spesialiteter. Tror den finnes i engelskspråklig utgave også.

Skrevet
Norsk tinn?

Skulle foreslå det samme. Gullsmedene har mye.

Skrevet

Vi fikk noen flotte lysestaker i tinn til bryllupet vårt i. Både litt mindre og noen store flotte noen til kubbelys. Ønsket oss ikke tinn men er så glad vi fikk det til bryllupet vårt for de er vireklig flotte altså. :tommel:

Skrevet

Hva med Hardagerbestikk? Det ga vi i bryllupsgave til et vennepar i USA som hadde tidligere bodd i Norge. Veldig vellykket :)

Skrevet

Kva med ein steingod og stilig ostehøvel?

Skrevet

Mange fine forslag; tar gjerne mot flere og hvor jeg får kjøpt det og priser

Gjest gjesten
Skrevet

Hva med pai/kakespade i sølv? Har kjøpt "opphøyd rose" og det har falt i god smak hos både briter og amerikanere. Ligger prismessig rundt 500 hos gullsmed.

Skrevet

Jeg kjøpte OSTEHØVEL fra Hardanger Bestikk i mønster KRISTIN til ei venninde fra Mexico som giftet seg. Slo veldig ann - bortsett fra at hun først ikke forsto hva det var....

Syns det mønsteret er fint - litt sånn spesielt...minner om Telesølv syns jeg!!

Skrevet

Ostehøvel og potetskreller finnes nesten bare i Norge.

Skrevet

Vi fikk en slags bolle med rosemaling på og navna våre + bryllupsdato. Det er kjempestilig og typisk norsk syns jeg. Men jeg tror nok at det koster litt.

Gjest Liten Tapir
Skrevet

Selbuvotter. Eventuelt sånne kjæreste-votter.

Skrevet

Ja, jeg satt og tenkte på disse kjærestevottene. Strikke dem selv da vel. Ekstra flott da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...