AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Kjæresten min var på fest igår i hjembyen sin som han er i ut helgen. Fikk høre i dag tidlig at han hadde sovet hos en jente han kjenner fra før, men som jeg aldri har hørt om tidligere. Det er en felles venninne av henne og meg som fortalte meg det. Jeg konfronterte kjæresten min med dette. Han sa han ble full og fikk sove over hos henne da det er et stykke hjem til der foreldrene hans bor. De hadde sovet i samme seng, men han sier det var kun det som skjedde.. Bør dette tilgis eller bør jeg gjøre det slutt? Er så usikker.. Er først og fremst redd for at det skjedde noe mer, men om det ikke gjorde det, er det uansett grunn til å gjøre det slutt av at de sov i samme seng? Er redd jeg overreagerer... Anonymkode: 36c6c...a75
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 Enten må du stole på han, eller du kan la være å stole på han, men da tror jeg dette kommer til å kværne i hodet ditt lenge. Og hvis du ikke stoler på han, er det egentlig riktig? Ingen her kan fortelle deg om dette er innenfor eller ikke. Det er du som setter dine egne grenser for hva du skal tolerere. Anonymkode: cfed0...f28 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 Du kan ikke stoppe han med å være utro. Og du finner neppe ut om det har skjedd noe eller ikke. Her må du enten velge å stole på han, eller gå videre. Jeg har en vennine som har kjæreste, og beste kompisen bruker å være på besøk å sove i samme seng, uten at dem er i nærheten av hverandre, med klær på og alt. Anonymkode: 99aa4...8df 4 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 Du burde jo selvsagt ikke konfrontert ham, men latt han selv fortelle om helgen. Da hadde du visst. Anonymkode: 05043...798 6 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 Enig med første ab over her. Du må kjenne hva som er dine grenser og dere som par må avklare hvor deres felles grenser skal gå. Jeg hadde ikke akseptert det og det hadde ikke min partner heller. Når man er voksen er man litt over stadiet med å ikke komme seg hjem etter fest… og strever man med dette finner man seg en sofa når man er i et forhold, ikke en annens seng. I tillegg hadde jeg forventet en beskjed i forkant «jeg kommer meg ikke hjem, så jeg sover på sofaen til x i natt». Bare dette fjerner eventuelle mistanker. Å høre det fra noen andre hadde fått meg til å tvile. Anonymkode: 52a75...354 8 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 Hvorfor sov han i senga hennes? Var det INGEN andre plasser han kunne sove, som f eks sofaen? Hvorfor ringte han ikke for å diskutere det med deg før dette skjedde? Hvorfor sa han ingenting etterpå? Da før du konfronterte han om det? Anonymkode: ca3d4...b4c 8 7
petterm Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 Enten stoler man på kjæresten, eller så gjør man ikke det. Hvis du ikke kan stole på kjæresten din så har dere et problem. Hvis han vil kan han du ikke hindre han i å være utro. Hadde ikke du klart å overnatte i samme seng som en mann uten at dere måtte pule? Han kan være utro på jobb, på kurs, før jobb, etter jobb, når han "trener" osv. Jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde vært utro, selv om muligheten var der. Kanskje veninnen ikke har gjesteseng, kanskje de lå i senga og prata før de sovna osv. Hvis han hadde ønsket å være utro så hadde han sikkert klart det, enten han sov på sofaen, på gulvet, eller i senga hennes. Selv om han overnattet sammen med en mannlig venn så kunne han ha pula venninna tidligere på kvelden! 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjæresten min var på fest igår i hjembyen sin som han er i ut helgen. Fikk høre i dag tidlig at han hadde sovet hos en jente han kjenner fra før, men som jeg aldri har hørt om tidligere. Det er en felles venninne av henne og meg som fortalte meg det. Jeg konfronterte kjæresten min med dette. Han sa han ble full og fikk sove over hos henne da det er et stykke hjem til der foreldrene hans bor. De hadde sovet i samme seng, men han sier det var kun det som skjedde.. Bør dette tilgis eller bør jeg gjøre det slutt? Er så usikker.. Er først og fremst redd for at det skjedde noe mer, men om det ikke gjorde det, er det uansett grunn til å gjøre det slutt av at de sov i samme seng? Er redd jeg overreagerer... Anonymkode: 36c6c...a75 Hadde aldri stolt på en som ikke sa dette selv isåfall og hvorfor sov han ikke på sofaen?? Nei takk... Anonymkode: 6f213...b34 7 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #9 Skrevet 9. september 2023 44 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde aldri stolt på en som ikke sa dette selv isåfall og hvorfor sov han ikke på sofaen?? Nei takk... Anonymkode: 6f213...b34 Fordi seng er alltids det letteste om muligheten er der. Her må man bare lære å stole på partneren, enklere blir det ikke. Sjalu å usikkerhet er ikke partneren sin skyld, det er hennes egen feil. Anonymkode: 99aa4...8df 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #10 Skrevet 9. september 2023 Du har sikkert en magefølelse om det har skjedd noe eller ikke. Anonymkode: 6aab7...7cf
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #11 Skrevet 9. september 2023 Jeg ønsker å være sammen med en voksen, moden og omtenksom og respektfull mann. En mann som sier "fylla har skylda" og gjør en handling i samme fylla som setter tilliten i forholdet i fare... det er ikke en slik mann. Godt mulig han ikke hadde sex med henne, men da er han bare idiot, og ærlig talt vet jeg ikke om det er noe bedre. Han skulle hjem til sine foreldre for å overnatte, men valgte å overnatte hos en annen dame uten å gi beskjed. Denne mannen tenker ikke på ts, ikke på sine foreldre - og skylder på at han ble full. Enhver oppegående mann vet hva det blir tolket til om man overnatter hos en annen dame når han er i et forhold. Han her brydde seg ikke om akkurat det. Anonymkode: 1d0bd...37f 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #12 Skrevet 9. september 2023 For min del hadde det vært en dealbreaker. Da jeg var i slutten av tenårene/tidlig 20-årene, kunne jeg også sove over hos kompiser, men sov vi i samme seng så endte det med sex (og i noen tilfeller «bare» kos). Nå er jeg i midten av 30-årene, og hadde jeg hatt en kjæreste nå som hadde endt opp med å sove i samme seng som ei annen dame, hadde det vært en dealbreaker. Jeg hadde jo skjønt at noe hadde skjedd, for det ville ikke vært noen som helst grunn til at han ikke ordnet seg med taxi eller annen transport hjem. Du må finne ut om du stoler på kjæresten din, og om dette er noe du godtar av han. Lykke til. Jeg skjønner at du ikke har det særlig godt akkurat nå, det er vondt å være usikker. Anonymkode: 00e19...4ff 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #13 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): er det uansett grunn til å gjøre det slutt av at de sov i samme seng? Er redd jeg overreagerer.. Hverken han eller jeg bestemmer hva som er god nok grunn for deg. Hvis du synes det er over grensen å overnatte i sengen til en venninne og UNNLATE å fortelle deg det, så ER det over streken! Og du er ikke alene om å synes det. Jeg tenker at ved å holde slike ting hemmelig, så er han ikke til å stole på. Mulig han sier at han ikke fortalte det fordi du alltid overreagerer. Men det må du ikke høre på. Det er normalt å reagere når kjæresten sover i samme seng som ei venninne. Uansett så kan du slå opp uten grunn. Om du ikke synes dette er greit, så har du lov til å slå opp. Du har også lov til å slå opp om han er verdens snilleste og verdens mest trofaste mann. Det er frivillig å være i et forhold, så du trenger ikke å ha masse gode argumenter og vinne en diskusjon før du får lov. Anonymkode: 3d3c0...86d 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #14 Skrevet 10. september 2023 Jeg hadde ikke likt det. Mest fordi han har skjult det. Anonymkode: 413ec...b5b 1 1
Peachly Skrevet 10. september 2023 #15 Skrevet 10. september 2023 Jeg føler med deg, vondt å stå i en slik situasjon der tilliten til partneren testes så mye. Helt ærlig, det kan gå begge veier. Det kan ha vært uskyldig, men da synes jeg han bør slutte å gjøre det i fremtiden. Han er voksen og han har deg. Det kan også ha skjedd noe. Kom han frivillig selv med at de sov i samme seng? For det hadde han ikke trengt å si, så kanskje det er et bra tegn? Eller ikke.. snakk med han om henne, se hvordan han reagerer. Om du velger å tilgi det bør du prøve å få møtt henne og se hva slags kjemi de har. Utover det vet jeg ikke..
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #16 Skrevet 10. september 2023 Du sier du fikk vite det «i dag tidlig», så fullt mulig at kjæresten din hadde fortalt deg om det når han var i stand til det og ikke har holdt noe bevisst skjult. Han har tydeligvis vært for full til å komme seg dit han skulle og da sikkert for full til å si i fra, og så sovet/våkna bakfull i en fremmed seng da du tok det opp. Evt ville han vente med å fortelle det til han var hjemme igjen, er jo ikke alt man vil ta over mobil, men så fikk du vite om det fra andre først. Min eks delte seng med ei jente engang etter fylla, viste seg at hun med vilje prøvde å sabotere forholdet vårt. Jeg håper din kjæreste bare opplevde å bli passa på og hverken ble utnytta eller var utro Anonymkode: 359e0...288
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #17 Skrevet 10. september 2023 Man er ansvarlig for handlingene våre uansett hvor full man er. Vi har ansvar for å ikke bli så full at vi ikke har kontroll på hva vi gjør. Jeg har i ungdommen vært så full at jeg rotet med en annen. I et forhold jeg trivdes i. Da mistet jeg kjæresten jeg hadde da. 100% min feil. Og jeg sluttet med sprit, og har siden da kun drukket cider eller øl. Da har jeg kontroll slik at jeg ikke blir overstadig beruset. Jeg hadde ikke godtatt at kjæresten hadde sovet i samme seng med ei jente, og jeg hadde heller ikke sovet i samme seng med en annen mann. Da hadde jeg heller spandert på meg en taxi. Anonymkode: 3d3c0...86d 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #18 Skrevet 10. september 2023 Hadde ikke vet kjæresten min lenger Anonymkode: fdba3...9d6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #19 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde ikke vet kjæresten min lenger Anonymkode: fdba3...9d6 Vært* mente jeg Anonymkode: fdba3...9d6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #20 Skrevet 12. september 2023 For å si det sånn, eksen min var utro mange ganger og det første han gjorde var å overnatte I samme seng som en annen jente. Han sa det ikke hadde skjedd noe. Jeg tilga og han var utro igjen og igjen. Du fortjener noen som tar hensyn til deg. Gi slipp på han, selv om det er vanskelig. Anonymkode: 73b18...722
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå