AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Vår 14 åring vil som oftest at både jeg og hennes far skal sitte i sofaen sammen med henne og se det hun liker å se, dvs Nrk Super program men også program som Skal vi danse, Norske Talenter, Forræder, Kongen befaler osv. Da vil hun helst sitte oppå oss hvis hun fikk bestemme, eller ligge med beina over lårene våre eller ta halve sofaen. Hun er nesten 1.70 høy og kraftig, og tar like stor plass som en voksen så jeg synes hun skal sitte normalt og sier det til henne, men vet hun ikke liker det. Hun liker ikke å se på tv alene i stuen selv om bikkja er der, og hvis vi ønsker å legge oss tidligere enn henne en lørdagskveld, maser hun om at vi må se tv sammen med henne. Jeg var ikke sånn i tenårene, og syntes det var spennende å være alene oppe og se program eller filmer som jeg egentlig var for ung til. Ofte har jeg lyst å gjøre andre ting enn å se disse programmene når de går, og heller se de senere på kvelden eller dagen etter, men det går ikke alltid. Er deres 14 åringer sånn? Anonymkode: f616c...ae1 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 9. september 2023 Nyt det så lenge det varer, en dag tar dette slutt. Anonymkode: d3abf...a41 56 8 14
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 Hun høres ut til å være ung for alderen. Plutselig en dag er det slutt. Anonymkode: 18b25...92d 16 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nyt det så lenge det varer, en dag tar dette slutt. Anonymkode: d3abf...a41 Helt enig. Min er 12 og vil ikke engang se film med meg. Savner lørdagstradisjonene våre. Anonymkode: 49b7b...234 16 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 Vi bruker å se ting sammen om kveldene, men det er vi voksne som styrer hva som skal se. Noe kvelder trenger man likevel å være alene, så noen kvelder gjør vi litt hver vårt og jeg leser på sengs osv. Koselig at hun enda vil sitte med deg Anonymkode: 53236...b6d 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 Jepp jeg vet det tar slutt en dag men det blir for intenst noen ganger det at vi skal gjøre alt sammen. Jeg har utmattelse med gode og dårlige perioder og trenger tid for meg selv ofte, og orker ikke å bruke energien min på program som jeg ikke oppriktig ønsker å se. Vil heller ikke alltid snakke om sykdommen min eller bruke den som påskudd til å ikke se på tv. En annen ting er at volumet skal være så høyt og det sliter jeg med, og jeg sier at så lenge hun ikke har dårlig hørsel men hører hva de sier er det ingen grunn til å ha kinovolum i stuen. Slitsomt å ha regler for tv titting, men det blir sånn når man ikke er frisk. Ts Anonymkode: f616c...ae1 3 5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 For oss har det vært vanlig å samles om disse programmene i helgene og spise taco, pizza osv. Men min nå snart 14-årige datter forsvinner heller opp på rommet for å snakke med venner, spille playstation online med venner, lage tiktok, etc. Slik har det vært i hvert fall ett år nå. 19-åringen og kjæresten derimot ser nesten alltid disse programmene med oss, men jeg føler absolutt at det er valgfritt da. Vil jeg ikke, så sier jeg i fra om det, men om det var 14-åringen så ville jeg vel prøvd å innfri de fleste gangene. Anonymkode: 4ee2d...15b 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 Jeg ville så gjerne sitte sånn med foreldrene mine i tenårene, de ville ikke og det tok slutt. Det har vært et savn egentlig. Hopp i det og brei dere ut sammen med henne, det er samholdet og nærhet hun søker. Anonymkode: ccdcd...daa 11 12
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #9 Skrevet 9. september 2023 Uansett hvilken dag det er eller hva som går på tv, ønsker hun at vi skal se det sammen med henne. Det er ikke bare i helgene. ts Anonymkode: f616c...ae1 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #10 Skrevet 9. september 2023 Dere er heldig. Mange 14åringer "hater" foreldrene sine. Jeg tenker hun søker kontakt. Gi henne det. Om det ikke er plass til å slenge seg ut så forstår jeg det er litt slitsomt. Er det plass til en godstol ekstra? Kan dere foreldre bytte på å sitte med henne (ofte må en rydde, vaske osv)? Anonymkode: 053f1...c22 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #11 Skrevet 9. september 2023 Det er jo helt klart at du kjører din egen vei her, og ikke egentlig ønsker noe annet enn at folk skal være enig med deg at det er et enormt slit med klengete barn. Du er syk og sliten. Det er mulig å snakke med slikt til en som er 14 år gammel. Kanskje de ikke er voksne nok til å faktisk forstå alt, men det er mulig å ha en god og fin kommunikasjon om det. Men i bunn og grunn så gjør du som du ønsker, om det så er å bannlyse barnet fra stua å si at de må sitte på rommet sitt, så får du da gjøre det da. Vet ikke helt hva du ønsker med denne tråden om du bare skal være sur og negativ om det. Det er mange som savner den tiden deres barn ville være sammen med dem. Jeg vil og si nyt denne tiden. Og så kan jo du ta deg noen pauser på ditt rom når du trenger ro. Anonymkode: d1ded...f02 7 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #12 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vår 14 åring vil som oftest at både jeg og hennes far skal sitte i sofaen sammen med henne og se det hun liker å se, dvs Nrk Super program men også program som Skal vi danse, Norske Talenter, Forræder, Kongen befaler osv. Da vil hun helst sitte oppå oss hvis hun fikk bestemme, eller ligge med beina over lårene våre eller ta halve sofaen. Hun er nesten 1.70 høy og kraftig, og tar like stor plass som en voksen så jeg synes hun skal sitte normalt og sier det til henne, men vet hun ikke liker det. Hun liker ikke å se på tv alene i stuen selv om bikkja er der, og hvis vi ønsker å legge oss tidligere enn henne en lørdagskveld, maser hun om at vi må se tv sammen med henne. Jeg var ikke sånn i tenårene, og syntes det var spennende å være alene oppe og se program eller filmer som jeg egentlig var for ung til. Ofte har jeg lyst å gjøre andre ting enn å se disse programmene når de går, og heller se de senere på kvelden eller dagen etter, men det går ikke alltid. Er deres 14 åringer sånn? Anonymkode: f616c...ae1 Åå så koselig! Forræder, kongen befaler.. alle disse har vi sett sammen.. skjønner ikke hvorfor du skal påpeke størrelsen hennes…? 🤷🏼♀️ TS: er du stemor? Anonymkode: 64873...3c8 24 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #13 Skrevet 9. september 2023 Hun er jo underutviklet mentalt. Veldig. Her må dere oppdra henne, ikke legge til rette. Anonymkode: 55fef...1ce 3 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #14 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åå så koselig! Forræder, kongen befaler.. alle disse har vi sett sammen.. skjønner ikke hvorfor du skal påpeke størrelsen hennes…? 🤷🏼♀️ TS: er du stemor? Anonymkode: 64873...3c8 Det tenkte jeg også Anonymkode: 4ee2d...15b 2 2
Ella-2 Skrevet 9. september 2023 #15 Skrevet 9. september 2023 Jeg synes slikt er koselig jeg da. Det er hyggelig at familien sitter samlet på lørdagskvelden og spiser pizza, taco etc. Synes det er fint at ungdommen ønsker å kose seg sammen med familien. Jeg har også gode minner fra da jeg var barn og ungdom, at familien hadde lørdagskos. Fremdeles hender det at min datter som er student gjerne vil sitte sammen med meg å se en serie når hun er hjemme på ferie🥰 7 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #16 Skrevet 9. september 2023 Det må jo bare være koselig! 14 år, da er man fortsatt barn på mange måter. Og, som andre skriver, disse dagene varer bare noen få år til. Forsøk å endre holdning, tenker jeg… Anonymkode: 73b89...984 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #17 Skrevet 9. september 2023 Er hun ikke sammen med venner? Anonymkode: 57c4e...7c4 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #18 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det tenkte jeg også Anonymkode: 4ee2d...15b AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Åå så koselig! Forræder, kongen befaler.. alle disse har vi sett sammen.. skjønner ikke hvorfor du skal påpeke størrelsen hennes…? 🤷🏼♀️ TS: er du stemor? Anonymkode: 64873...3c8 Jeg tenkte også dette. Synes det er litt rart å skrive noe sånt om eget barn. Anonymkode: 73b89...984 6 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #19 Skrevet 9. september 2023 Hele ungdomstiden min så så jeg på tv med mamma i sofaen. Vi satt lent mot hverandre og hvilte mot hverandre. Men vi kom overens om hva vi skulle se. Eller det var jo ikke så mye valg i slutten av 90-tallet. 🤣 Men det var skikkelig koselig. Anonymkode: 49ea2...a01 5 5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #20 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenkte også dette. Synes det er litt rart å skrive noe sånt om eget barn. Anonymkode: 73b89...984 Det er nok ikke vanlig nei…. Denne forakten mot at barn vil være sammen med en. Anonymkode: 64873...3c8 7 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå