AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Overskriften sier det meste. Hva er verst av å fjerne mandler som voksen og å ta keisersnitt? Leser at mange synes mandlene er kjempevonde å fjerne. Hva er det som er vondt ved det? Såret? Blir det vanskelig å puste? Do tell 🙏 Anonymkode: 6b66e...0c1
Ulven Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 (endret) Jeg har ikke tatt keisersnitt, men en annen mageoperasjon, samt byttet hofte, men ingenting slår mandeloperasjonen. Men jeg hadde allikevel tatt valget om å fjerne dritten igjen selv med det jeg vet nå. Livet er så mye bedre uten mandlene. Edit: Det er det åpne såret i halsen som er problemet. Men det er overstått på halvannen uke, så det er allikevel overkommelig. Endret 9. september 2023 av Ulven 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Overskriften sier det meste. Hva er verst av å fjerne mandler som voksen og å ta keisersnitt? Leser at mange synes mandlene er kjempevonde å fjerne. Hva er det som er vondt ved det? Såret? Blir det vanskelig å puste? Do tell 🙏 Anonymkode: 6b66e...0c1 Har ikke tatt keisersnitt, men fjernet mandlene for noen år siden. De første døgnene var helt jævlige. Fikk i tillegg betennelse. Det brant skikkelig. Synes ikke det var vanskelig å puste. Sammenlignet med bukplastikken jeg tok når jeg var yngre var mandlene garantert verst. Anonymkode: c9d34...afb
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 Ikke tatt keisersnitt eller fjernet mandlene, men jeg vet med sikkerhet at jeg ville syns fjerning av mandlene hadde vært verst. Hater å ha vondt i ansiktet, vondt å svelge, vanskelig/vondt å spise osv… Anonymkode: 65430...0c9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 Jeg har en del problemer med halsen og er redd jeg bør fjerne dem. Tror det blir bedre uten dem, men er kjempepyse mtp blod. Og er ekstremt redd for infeksjoner og blodforgiftning. Er generelt en worst case scenario tenker😔 For meg er det ikke så ille å ikke få til å prate så godt, men er veldig redd for kvelningsfølelse. Anonymkode: 6b66e...0c1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 Mandlene . Sår i halsen og spise suppe noen dager. Ble kvitt problemer jeg hadde annehver uke. Anonymkode: fc213...8b0
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 Fjernet mandlene i voksen alder, var helt forferdelig. Kunne ikke svelge uten å "dø" av smerte på flere uker. Kjempehoven, fikk ikke i meg mat. Måtte ta smertestillende via stikkpiller siden jeg ikke kunne svelge. Anonymkode: 0cd86...75e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 Begge deler var veldig vondt i ukene etterpå. Men smertene etter KS var vanskeligere å smertelindre for min del. Kunne ikke bevege meg, puste dypt, le osv. Alt var sykt vondt. Jeg fikk bedre smertelindring når jeg tok mandlene, men når smertestillende gikk ut var det sykt vondt! Anonymkode: c890c...03c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #9 Skrevet 9. september 2023 Jeg fjernet mandlene da jeg var sånn 10år. Vondt, ja, men at det er verre en en stor bukoperasjon har jeg hardt for å tro. Jeg har hatt isjias, og så langt i livet er det det mest smertefulle jeg har opplevd. Anonymkode: 26828...6aa
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #10 Skrevet 9. september 2023 Har gjort begge deler. Tror jeg vil si ks var verst, men det var sikkert pga baby med kolikk i tillegg. Fjernet mandlene som 24 åring og det gikk veldig fint altså ☺️ Anonymkode: 774fd...cae
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #11 Skrevet 9. september 2023 Dette er nok individuelt. Jeg har tatt keisersnitt og syntes ikke det var noe særlig vondt. Tok smertestillende tre dager på sykehuset, og så paracet/ibux i en uke. Var helt overkommelig. Gikk fint å bevege seg rundt og ingen sterke smerter for min del. Mitt sår grodde og fint. Selvsagt annerledes om det ikke gjør det. Anonymkode: 974d4...938
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #13 Skrevet 9. september 2023 Kan ikke sammenlignes! For en operasjon som er verst for deg betyr ikke nødvendigvis at den er like ille for andre! A kan ha kjempevondt etter et keisersnitt mens B kommer seg fort… Anonymkode: 911f4...630
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå