AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Det skal sies at jeg ikke er helt i form, og orker ikke så mye. Jeg har flere kroniske diagnoser, som slår meg ut i perioder. De siste ukene har det skjedd ting, som et dødsfall av en i nær familie, samt litt annet, så jeg er ekstra uttafor. Mannen har vært der for meg, stort sett, men han har samtidig holdt seg endel på "spillrommet" sitt, der han spiller med venner. Når han tidligere i dag sa at han skulle dit, fordi en nevø ville at han skulle komme og spise med dem, så kjente jeg at jeg bare ikke orket å si noe annet enn at han fikk kose seg.. Vet ikke hva jeg vil med dette.. Jeg skjønner at det er kjedelig å være i hus med en som er trist og kjedelig.. Anonymkode: e114c...c59 3
Mezzosoprena Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det skal sies at jeg ikke er helt i form, og orker ikke så mye. Jeg har flere kroniske diagnoser, som slår meg ut i perioder. De siste ukene har det skjedd ting, som et dødsfall av en i nær familie, samt litt annet, så jeg er ekstra uttafor. Mannen har vært der for meg, stort sett, men han har samtidig holdt seg endel på "spillrommet" sitt, der han spiller med venner. Når han tidligere i dag sa at han skulle dit, fordi en nevø ville at han skulle komme og spise med dem, så kjente jeg at jeg bare ikke orket å si noe annet enn at han fikk kose seg.. Vet ikke hva jeg vil med dette.. Jeg skjønner at det er kjedelig å være i hus med en som er trist og kjedelig.. Anonymkode: e114c...c59 (Jeg ser skulle ha hatt med litt mer) Hvordan feirer dere vanligvis bryllupsdagen da? Er du sikker på at han husker det, hadde dere planlagt noe? Endret 9. september 2023 av Mezzosoprena 1 1
Lineaaa Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 At mannen stikker til sin bror på bryllupsdagen.. jeg hadde blitt ordentlig lei meg. Forventer ikke gaver eller gir gaver, men å spise middag sammen, hvor en mimrer litt tilbake over bryllupsdagen og kanskje åpner opp om samtaler for forholdet, hvilke drømmer en har felles fremover.. det er et minimum. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 Mezzosoprena skrev (17 minutter siden): (Jeg ser skulle ha hatt med litt mer) Hvordan feirer dere vanligvis bryllupsdagen da? Er du sikker på at han husker det, hadde dere planlagt noe? Han vet hvilke dag det er, vi har tilogmed snakket om det i dag. Det varierer litt hva vi gjør, noen ganger har vi middag ute, gjerne kino el, og andre ganger har vi en kosedag hjemme. I år har vi ikke snakket så mye om det i forkant, pga alt som har skjedd de siste to ukene, så sånn sett er han jo unnskyldt, men han har alltid gitt en oppmerksomhet, vi pleier å varte hverandre litt opp gjennom dagen osv. Når han dro til broren, så spurte han meg hva han skulle kjøpe med til mat når han kom hjem.. Jeg sa jeg ikke var sulten, og at det er tullete å gå på middag hos andre, for så å kjøpe mat med hjem. Mulig jeg er barnslig, men jeg er også ganske lei meg for alt som har vært i det siste. I dag har tårene sittet løs. Da klemmer han meg, forteller hvor mye han elsker meg, og at jeg er sterk. Men det er liksom ikke det jeg trenger, uten at jeg helt klarer å si/vite hva jeg trenger.. Lineaaa skrev (12 minutter siden): At mannen stikker til sin bror på bryllupsdagen.. jeg hadde blitt ordentlig lei meg. Forventer ikke gaver eller gir gaver, men å spise middag sammen, hvor en mimrer litt tilbake over bryllupsdagen og kanskje åpner opp om samtaler for forholdet, hvilke drømmer en har felles fremover.. det er et minimum. Jeg ble veldig lei meg, men sa han bare kunne dra.. Jeg forventer ikke gaver og ting og tang, men kanskje litt kjærestetid? Han er forresten kommet hjem igjen nå, klemte meg litt, og gikk for å spille. Jeg har aldri skrevet noe slikt om han før, men i dag toppet det seg. Anonymkode: e114c...c59 1
Mezzosoprena Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han vet hvilke dag det er, vi har tilogmed snakket om det i dag. Det varierer litt hva vi gjør, noen ganger har vi middag ute, gjerne kino el, og andre ganger har vi en kosedag hjemme. I år har vi ikke snakket så mye om det i forkant, pga alt som har skjedd de siste to ukene, så sånn sett er han jo unnskyldt, men han har alltid gitt en oppmerksomhet, vi pleier å varte hverandre litt opp gjennom dagen osv. Når han dro til broren, så spurte han meg hva han skulle kjøpe med til mat når han kom hjem.. Jeg sa jeg ikke var sulten, og at det er tullete å gå på middag hos andre, for så å kjøpe mat med hjem. Mulig jeg er barnslig, men jeg er også ganske lei meg for alt som har vært i det siste. I dag har tårene sittet løs. Da klemmer han meg, forteller hvor mye han elsker meg, og at jeg er sterk. Men det er liksom ikke det jeg trenger, uten at jeg helt klarer å si/vite hva jeg trenger.. Jeg ble veldig lei meg, men sa han bare kunne dra.. Jeg forventer ikke gaver og ting og tang, men kanskje litt kjærestetid? Han er forresten kommet hjem igjen nå, klemte meg litt, og gikk for å spille. Jeg har aldri skrevet noe slikt om han før, men i dag toppet det seg. Anonymkode: e114c...c59 Jeg tror faktisk han bare prøver å gjøre det som er best for deg jeg. Han spurte om å kjøpe med mat hjem (underforstått til deg, siden han skulle spise borte). Du takket nei. Du sa han kunne dra - og han tror kanskje du trenger å være alene. Jeg skjønner at det er vanskelig når du selv er helt på bånn, men du er nok nødt til å kommunisere med ham og fortelle ham hva der du egentlig ønsker og trenger. Uansett hva vi måtte ønske, så er det ingen som er tankelesere og dermed må man bare gjøre det man tror er riktig så lenge man ikke bli korrigert på det. 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 Det er sikkert forferdelig tøft for ham også da; å ha en livspartner som er kronisk syk, nedstemt og lei seg. Man ønsker seg jo i utgangspunktet en livspartner som gjør livet bedre, ikke verre. Anonymkode: 91405...4ec 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå