AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Folk vil sikkert si overskriften her er misvisende. Jeg har datet en mann som går på samme fritidsaktivitet som meg. Det er mye sosialt rundt denne aktiviteten. Det tok slutt mellom oss før sommeren, det var han som avsluttet det. Nå merker jeg at han har fått en god tone med en annen dame på samme aktivitet. Jeg kjenner henne litt, men vi er ikke nære venner. Merker at hun liker å omgås meg. I vårt miljø blir det ofte hauset veldig opp når folk blir kjærester. «åååå så koselig» «seeee på de to daaaa!» hundrevis av likes på Facebook og masse oppmerksomhet. Enkelte par er heller ikke fremmed for PDA (selv om vi er over tredve alle sammen…) Jeg er innforstått med at jeg tar en sjanse når jeg dater noen jeg allerede kjenner, men jeg foretrekker å bli kjent med folk på den måten og ikke gjennom tinder. Har noen tips til hvordan jeg kan «stå i det» hvis de to eventuelt blir kjærester og jeg må henge mye rundt dem? Anonymkode: aa034...31f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 Ingen barn sammen-litt kjipt men du kan bare gå videre. Barn sammen-du må pines og se de to sammen og vite at hun er med barnet ditt når du ikke ser det. Anonymkode: 5b6b1...c80 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 Ts igjen: ingen barn her, vi er alle 25+ og uten barn. Anonymkode: aa034...31f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen barn sammen-litt kjipt men du kan bare gå videre. Barn sammen-du må pines og se de to sammen og vite at hun er med barnet ditt når du ikke ser det. Anonymkode: 5b6b1...c80 Gå videre? Vi er jo i samme miljø og kommer til å fortsette med det… Anonymkode: aa034...31f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Gå videre? Vi er jo i samme miljø og kommer til å fortsette med det… Anonymkode: aa034...31f Men ditt liv fortsetter fremover, enten du henger igjen i gårsdagen eller ikke. Ja, det kan være kjipt og sårt, men vil du ikke heller, på lang sikt, involvere deg og etablere noe med en som ser mer av deg og mer i deg enn en som hadde tatt til takke og blitt hos deg fordi det var praktisk? Ikke forhold deg til livet og din hverdag ut fra hvordan andre forholder seg til sitt. Og om de er rett for hverandre, så var heller ikke han rett for deg, og du unngikk fremtidige kvaler og sorger, så finn livsglede for deg selv, vær raus og gled deg på andres vegne. Det kommer mer glede, positivitet og kjærlighet i livet ditt òg. Han var ikke siste mulighet ☺️ Anonymkode: 6aa70...f58 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men ditt liv fortsetter fremover, enten du henger igjen i gårsdagen eller ikke. Ja, det kan være kjipt og sårt, men vil du ikke heller, på lang sikt, involvere deg og etablere noe med en som ser mer av deg og mer i deg enn en som hadde tatt til takke og blitt hos deg fordi det var praktisk? Ikke forhold deg til livet og din hverdag ut fra hvordan andre forholder seg til sitt. Og om de er rett for hverandre, så var heller ikke han rett for deg, og du unngikk fremtidige kvaler og sorger, så finn livsglede for deg selv, vær raus og gled deg på andres vegne. Det kommer mer glede, positivitet og kjærlighet i livet ditt òg. Han var ikke siste mulighet ☺️ Anonymkode: 6aa70...f58 Eh ja, jeg skjønner jo at om et år så er ikke dette noe jeg tenker på. Jeg tenker heller ikke at han var siste mulighet. Poenget mitt er bare at jeg synes det er kleint og litt ubehagelig akkurat nå. Skal jeg være med i «heiagjengen» som står å gratulerer og hauser dem opp som et par eller holde meg litt mer på avstand? Det er jo ingen av de andre i miljøet som vet at vi datet så vil helst forholde meg på en måte som gjør at ikke de rundt fatter mistanke. Hva gjør jeg hvis jeg ender opp med å sitte med bare de to en dag? Når vi er på denne aktiviteten blir det ofte «lag» eller grupper og da er det fort gjort at vi teamer opp tre stk som kjenner hverandre. Skal jeg prøve å unngå dem? Anonymkode: aa034...31f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skal jeg prøve å unngå dem? Du må jo kjenne på selv hva som er naturlig for deg. Selv hadde jeg vel ikke unngått dem, men holdt meg litt i bakgrunnen. Anonymkode: 41c15...de6 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 Hvis du ikke håndterer at tidligere dater har god tone med andre, så kan du rett å slett ikke date i miljøer du henger i. Du må enten ta deg sammen å akseptere at hans liv ikke dreier seg om deg, eller så må du finne deg ett annet miljø for å drive med interessen din. Hadde dere vært sammen i lengre tid kunne jeg helt klart skjønt deg, men du sier dere datet... dere var altså ikke engang kjærester... og datingen tok slutt før sommeren, altså mer enn tre måneder siden... de aller fleste er klar for å fortsette date andre etter så lang tid, når man ikke engang har vært i ett forhold... Anonymkode: f836e...f68 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #9 Skrevet 9. september 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du ikke håndterer at tidligere dater har god tone med andre, så kan du rett å slett ikke date i miljøer du henger i. Du må enten ta deg sammen å akseptere at hans liv ikke dreier seg om deg, eller så må du finne deg ett annet miljø for å drive med interessen din. Hadde dere vært sammen i lengre tid kunne jeg helt klart skjønt deg, men du sier dere datet... dere var altså ikke engang kjærester... og datingen tok slutt før sommeren, altså mer enn tre måneder siden... de aller fleste er klar for å fortsette date andre etter så lang tid, når man ikke engang har vært i ett forhold... Anonymkode: f836e...f68 Det er forskjell på å ikke håndtere og synes at ting er kleint og sårt. Jeg har akseptert at vi ikke skal være sammen og jeg har datet andre etterpå. Men jeg blir veldig sjelden tiltrukket og betatt. Jeg har pratet tilfeldig med han etterpå, og det går helt fint. Men jeg kjenner at det stikker litt når jeg ser han flørte med andre. Man kan ikke styre følelsene sine og jeg vet at jeg på ingen måte kan styre hans liv. Problemet er bare at når andre folk sier: «uuuuh, virker som Anders og Grete har en greie» så skulle jeg ønske at jeg kunne si: «I knooooow! Så gøy!!De hadde vært et såååå søtt par» og virkelig mene det, men jeg kjenner at det gjør jeg ikke, og er redd andre da avslører at jeg egentlig liker ham. For ordens skyld så er ikke dette noen jeg drømmer om før jeg skal sovne om kvelden etc, men jeg merker jo når jeg ser ham at jeg er tiltrukket (er jo ikke blind!). Jeg tenkte at dette kanskje var en problematikk andre hadde vært borti, men kanskje det bare er jeg som er sånn. Anonymkode: aa034...31f 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #10 Skrevet 9. september 2023 Hmm ble litt nysgjerrig på hva slags miljø dette er🤔er det noe som har en tidshorisont med en slutt i nærmeste fremtid? Mulig å bytte miljø 🤔 Selvsagt bra du ikke har barn med han som andre nevnte. Da er jo ting kjipere. Men du er 25 som du sier og ingen særlig forbindelse til han utenom dating. Kan likevel være vondt det skjønner jeg. Da jeg var 22 jobbet jeg på trening senter og var super forelska i han på salg som fikk meg ansatt. Vi hadde en greie jeg gikk der som en betatt tulling. Vondt nok det og jeg husker det fortsatt han hadde ingen dame der da men var veldig hot /cold mot meg. Følelser kan være noe herk. Lite du kan gjøre i det i grunn. Annet enn bytte miljø eller prøve å finne en ny å date så du kan glemme han. Anonymkode: 0332f...ed3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #11 Skrevet 10. september 2023 En eks er en eks. Hvorvidt han forblir singel, finner seg en dame, en mann eller et romvesen er for meg fullstendig uinteressant. Anonymkode: ae27c...366
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #12 Skrevet 10. september 2023 Ts her igjen. Ser at overskriften i tråden burde ha vært «flere som synes det er kleint/sårt å omgås en som har dumpet deg og deres nye kjæreste?». Får ikke endret det nå så får leve med litt misforståelser i denne tråden. Anonymkode: aa034...31f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå