Gå til innhold

Kan man spise sjokolade og nøtter som har gått ut på dato i løpet av de siste 4 årene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På hytta til foreldrene mine fant jeg i dag mange poser med saltede peanøtter, valnøtter i skall og saltede cashewnøtter.

Fant også flere pakker med Freia hjertesjokolade, Freia mørk melkesjokolade med karamell og Jacobs sjokolade med havsalt og karamell, samt seigmenn.

Så tilfeldigvis at alt gikk ut i 1018-19-20-31 og i fjor.

Kan det spises? Er det fullt av larver?

Har så lyst på godteriet😋

Anonymkode: 43e8f...243

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På hytta til foreldrene mine fant jeg i dag mange poser med saltede peanøtter, valnøtter i skall og saltede cashewnøtter.

Fant også flere pakker med Freia hjertesjokolade, Freia mørk melkesjokolade med karamell og Jacobs sjokolade med havsalt og karamell, samt seigmenn.

Så tilfeldigvis at alt gikk ut i 1018-19-20-31 og i fjor.

Kan det spises? Er det fullt av larver?

Har så lyst på godteriet😋

2018, ikke 1018😀

Ts

Skrevet

Jeg har nok spist eldre greier enn dette på en søndag uten bussforbindelser.. åpne, lukt og smak sier jeg bare 😊

Anonymkode: 4ee69...d16

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

2018, ikke 1018😀

Ts

La ikke merke til den feilen en gang, verdens eldste godis på hytta di 😂

• Liker 2
Skrevet

Bare å åpne og smake. Tror nok nøttene smaker litt harskt, men det kjenner du jo fort. I så fall kan du jo legge dem ut og gjøre fuglene lykkelige.

Seigmennene er det bare å spise, de har kanskje blitt litt harde, men er absolutt ikke farlige å spise.

• Liker 2
Skrevet

Det hadde jeg ikke spist. Men hva andre gjør får være opp til dem.

Anonymkode: 32ff4...0bd

Skrevet

Sjokoladen fra Jacobs gikk ut i fjor så den tar jeg sjansen på å spise iallfall.

😋

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjokoladen fra Jacobs gikk ut i fjor så den tar jeg sjansen på å spise iallfall.

😋

Ts

Jeg hadde åpna og smakt på alt, i verste fall er det ikke godt og bare å hive, i beste fall har du en god kveld hehe

• Liker 4
Skrevet

Jeg er så sjelden i Sverige at den siste platen av appelsinkrokanten til Marabou blir omtrent så gammel før jeg ofrer den - smaker som den skal likevel 😅

Skrevet

Dette er produkter hvir du lett smaker det om det er dårlig. Så er bare å åpne og ta en bite, smaker det bra er det bare å kaste i seg resten.

Anonymkode: c48d4...f2b

• Liker 2
Skrevet

Holdbarheten avhenger av hvordan det er lagret. Hvis det er lagret i et rom som ikke blir for varmt så holder det seg bedre. Du blir ikke dårlig av hverken nøtter eller sjokolade, selv flere år etter best før dato.

Du kjenner fort om peanøttene ikke er så gode. Sjokolade smaker sikkert godt, men kan bli litt grå i fargen. Der er ikke farlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...