AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Hvordan gikk det for dere første gang pappa var alene med baby over flere timer, og hvor gammel var baby? Anonymkode: 14e75...bab 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 Tror barnet var 3 måneder første gang jeg hadde barnet alene 3/4 dag.. Kan ikke huske at kona tenkte stort over det. Det var helt naturlig for henne å overlate barnet til meg (far).. Da var kjøleskapet og fryseren fylt opp til randen med morsmelk. Forstår ikke helt problemstillingen din ts. Mener du barnet ikke kommer til å få omsorg av far? Anonymkode: 4814c...df6 10 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 Gikk da helt fint det. Pappaen gjorde jo alt jeg gjorde fra start, så han kunne jo rutiner og stell like godt som meg. I tillegg så var det flaskebaby, så han tok mating like mye også (unntaket var når han var på jobb så klart). Anonymkode: ca327...f82 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gikk da helt fint det. Pappaen gjorde jo alt jeg gjorde fra start, så han kunne jo rutiner og stell like godt som meg. I tillegg så var det flaskebaby, så han tok mating like mye også (unntaket var når han var på jobb så klart). Anonymkode: ca327...f82 Babyen var vel kanskje et par uker btw. Anonymkode: ca327...f82
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan gikk det for dere første gang pappa var alene med baby over flere timer, og hvor gammel var baby? Anonymkode: 14e75...bab Første gang nekta ungen plent å ta flaske og hylte i armene på en temmelig sliten far da jeg kom tilbake. Anonymkode: a6cfd...052 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 Gikk like bra som når jeg var alene med babyen 😅 Var kanskje 3-4 uker gammel. Anonymkode: 9ac49...195 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 Med første barnet tror jeg ikke det tok lang tid før vi prøvde det, kanskje en uke eller to? Jeg hadde nok en legetime eller noe sånt, så ikke veldig langt fravær. Null problem med den ungen, var like trygg og komfortabel med far som med mor. Tok flaske greit. Med nr.2 nå som nyfødt så tror jeg det kan være vanskeligere, hun hyler fort om det er noen andre enn jeg som tar i henne :/ Men vi får se om hun tar flaske etter hvert. Anonymkode: 499b2...042
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 Husker ikke helt hvor gammelt barnet var, det var i hvertfall ikke veldig gammelt. Vi var jo sammen om alle oppgaver så det var ikke noe spesielt med det. Det gikk som hvilken som helst annen dag. Anonymkode: fab70...89e 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #9 Skrevet 9. september 2023 Tja, her startet babyen med å være 6 timer alene med pappa’n mens jeg ble sydd igjen og dopet ned fra smertene… det gikk fint 😝 Anonymkode: 17c16...902 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #10 Skrevet 9. september 2023 Hmm.. har hatt to småbarn som ikke tok flaske så de var nok godt over halvåret ja. Måtte kunne spise seg mett på annet enn morsmelk og drikke vann. Før det kunne jeg ta en løpetur og dusje feks. Eller dra på butikken. Anonymkode: 3c4f7...b36 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #11 Skrevet 9. september 2023 Dro på julebord da mini var 3 mnd. Det ble helt katastrofe. Vi hadde prøvd litt med flaske i forkant, men interessen var laber. Da pappaen satt der alene med flaska gikk baby totalt i vranglås og hylte seg blå før pappaen bet i det sure eplet og sendte meg melding. Anonymkode: ba2d7...151 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #12 Skrevet 9. september 2023 Tror baby var en uke gammel. Han tok flaske. De tok meg inn på føden for å utelukke livmorbetennelse. Det visste jeg at jeg hadde gallestein. Tror jeg var borte i 2-3 timer. Anonymkode: 72552...73b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #13 Skrevet 9. september 2023 25 minutter siden, AnonymBruker said: Tror baby var en uke gammel. Han tok flaske. De tok meg inn på føden for å utelukke livmorbetennelse. Det visste jeg at jeg hadde gallestein. Tror jeg var borte i 2-3 timer. Anonymkode: 72552...73b *Det viste seg at jeg hadde gallestein Anonymkode: 72552...73b
Hedda-78 Skrevet 9. september 2023 #14 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tja, her startet babyen med å være 6 timer alene med pappa’n mens jeg ble sydd igjen og dopet ned fra smertene… det gikk fint 😝 Anonymkode: 17c16...902 Samme her. Baby ble lempet over til far da jeg ble trillet til operasjon i en viss fart pga blødning. Så satt han der alene i to timer, før en barnepleier endelig kom og veide og stelte, og så var de alene igjen. Jeg tror at far og baby fikk et ekstra sterkt bånd fordi jeg ikke var der de første timene. 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #15 Skrevet 10. september 2023 Jeg blir liksom overrasket over sånne tråder, samtidig som det slår meg hvor mange kvinner som kanskje ikke slipper far til på lik linje som en fullverdig omsorgsperson. Vi hadde aldri lest «Hvor gammel var babyen første gang den var alene med mor?». Her var babyen alene med far første dag vi kom hjem, jeg dro ut og handlet. Anonymkode: ed738...67d 12 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #16 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan gikk det for dere første gang pappa var alene med baby over flere timer, og hvor gammel var baby? Anonymkode: 14e75...bab Var litt over seks måneder. Da kunne baby få morsmelk på flaske. Pappaen var like inne i alle rutiner som meg, så det var null problem. Anonymkode: 433cf...698
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #17 Skrevet 10. september 2023 Anses ikke far som en like god forelder siden sånne spørsmål blir stilt? Anonymkode: ca327...f82 7 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #18 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Anses ikke far som en like god forelder siden sånne spørsmål blir stilt? Anonymkode: ca327...f82 Virker som mange mødre ikke lar far slippe til og tror de er mer forelder enn far 🙄 Anonymkode: 9ac49...195 7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #19 Skrevet 10. september 2023 Jeg var en time på julehandel da barnet var to uker. Før det så var jeg ikke i stand til å gå noe sted pga smerter etter keisersnitt. Men jeg var ikke ute på restaurant/bar før barnet var rundt 6 måneder og sov ganske forutsigbart på kvelden før første oppvåkning. Vårt barn tok ikke flaske, så frem til det ble fast føde og orden på kveldene mtp soving, så var det for vanskelig å komme seg ut. Men jeg hadde heller ikke noe stort behov for det. Anonymkode: 0e57d...d6b
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #20 Skrevet 10. september 2023 Jeg husker ikke nøyaktig hvor gammel første baby var, men far og baby koste seg i hvert fall. Babyen var ganske stor, over 6 mnd., tror jeg første gang jeg var borte fra henne mange timer. Det handlet på ingen måte om farens omsorgsevne, men ammingen og at jeg ikke fikk til å pumpe. Nr. to spiste lenge og var mett en god stund etterpå da hun var nyfødt. Så jeg ute på tur med storesøsteren noen timer etter å ha ammet lillesøster fra hun var rundt en uke. Vi var rett i nærheten, så mannen ringte om babyen var sulten før vi kom inn. Igjen så handlet det ikke om at han ikke kunne ta seg av babyen, men om sult og min manglende evne til å pumpe ut melk. Ellers så var jeg tydelig primær omsorgsperson for den eldste de første månedene. Og det gikk ikke an å endre på det, faren var jo på jobb store deler av dagen. Av den grunn roet hun seg også mer hos meg enn hos faren. Nr. to ble født i 2020, og mannen var permittert pga. covid. Og babyen roet seg like mye hos begge med mindre hun var sulten. Anonymkode: 75db3...5d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå