AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Tenker da for eksempel at det plutselig begynner å snakkes om en person du ikke er venn med lenger, eller noen som har sviktet/såret deg. Men hvor det ikke er så «alvorlig» at du kan nekte at andre nevner personen. Er det da greit gjort av meg å ikke svare eller stille oppfølgingsspm som kanskje hadde vært naturlig ellers, men heller skifte tema ? Jeg fikk kommentar her om dagen at dette var barnslig gjort av meg. Den som sa det er klar over «konflikten», så ble litt overrasket. Å høre om personen gjør meg bare nedstemt og trist, så det er derfor jeg raskt hopper over til å snakke om noe annet. Anonymkode: 55e49...38f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 Si det slik du sa det nå. Det gjør deg nedstemt og trist, og derfor hopper du raskt over til å snakke om noe annet. Det er en forklaring god nok, og andre burde respektere det. Anonymkode: 13d1b...0e2 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 Jeg har hatt en stor konflikt med en tidligere venninne, såpass at vi er ikke på hils lengre. Vi har en felles god venninne og en felles venn, og jeg klarer helt fint høre de nevne min eks-venninne, og oppføre meg høflig mot dem som fortsatt er venn mot eks-venninne. Jeg synes ikke det er moro eller koselig høre om henne, jeg blir nedstemt av det, men hun er viktig for dem igjen, så da biter jeg det i meg og er høflig mot dem, og stiller noen oppfølgingsspørsmål og slikt, før jeg dreier samtalen over på noe hyggeligere. Anonymkode: c74a3...4ef
Andro Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 Det meste kan ignoreres, tenker jeg. Jeg synes at det er respektløst å forvente at du skal interessere deg for de personene i en samtale. Det er vel flust av andre ting man kan snakke om.
Lorieen Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 Jeg hadde bare ignorert det, og ventet med å delta i samtalen til temaet skiftet til noe annet.
lillevill Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tenker da for eksempel at det plutselig begynner å snakkes om en person du ikke er venn med lenger, eller noen som har sviktet/såret deg. Men hvor det ikke er så «alvorlig» at du kan nekte at andre nevner personen. Er det da greit gjort av meg å ikke svare eller stille oppfølgingsspm som kanskje hadde vært naturlig ellers, men heller skifte tema ? Jeg fikk kommentar her om dagen at dette var barnslig gjort av meg. Den som sa det er klar over «konflikten», så ble litt overrasket. Å høre om personen gjør meg bare nedstemt og trist, så det er derfor jeg raskt hopper over til å snakke om noe annet. Anonymkode: 55e49...38f Du kan ikke kontrollere andre, du kan bare regulere egne følelser. Andre er ikke ansvarlig for å regulere dine følelser ved å bare snakke om ting som ikke trigger deg. Du Må regulere selv. Det kan du gjøre ved å jobbe med det som er vondt angående vedkommede. Når du tåler at noen nevner personen, så gir du ikke andre så mye makt heller. Det du gjør nå, ved å ikke regulere og forvente at andre tar hensyn til deg, er å ikke ta noe ansvar som voksen i ditt liv. Og du tillater at folk kan trigge deg. Klart nyter visse kjipe folk dette fordi de får makt over deg. Så slutt med det. ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 lillevill skrev (16 minutter siden): Du kan ikke kontrollere andre, du kan bare regulere egne følelser. Andre er ikke ansvarlig for å regulere dine følelser ved å bare snakke om ting som ikke trigger deg. Du Må regulere selv. Det kan du gjøre ved å jobbe med det som er vondt angående vedkommede. Når du tåler at noen nevner personen, så gir du ikke andre så mye makt heller. Det du gjør nå, ved å ikke regulere og forvente at andre tar hensyn til deg, er å ikke ta noe ansvar som voksen i ditt liv. Og du tillater at folk kan trigge deg. Klart nyter visse kjipe folk dette fordi de får makt over deg. Så slutt med det. ☺️ Hæ? Dette skjønte jeg ikke så mye av. Jeg er selvfølgelig høflig, men jeg har bare null interesse av å sitte å prate om noen jeg ikke vil vite av. Samtalen var ca sånn her: Min venninne: drakk kaffe med *min eksvenn* igår jeg Jeg: ok koselig. Skal vi gå ned til trikken? Hun: wow, du virket jammen interessert i det jeg hadde å si.🙄 get over it Anonymkode: 55e49...38f
lillevill Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? Dette skjønte jeg ikke så mye av. Jeg er selvfølgelig høflig, men jeg har bare null interesse av å sitte å prate om noen jeg ikke vil vite av. Samtalen var ca sånn her: Min venninne: drakk kaffe med *min eksvenn* igår jeg Jeg: ok koselig. Skal vi gå ned til trikken? Hun: wow, du virket jammen interessert i det jeg hadde å si.🙄 get over it Anonymkode: 55e49...38f Gjør du ikke? Jeg kan prøve å forklare litt mer da. La oss si at du har en eks venninne som har vært skikkelig fæl med deg. Og så nevner venninne stadig personen. Du blir lei deg fordi du ikke har bearbeidet sviket. Er venninna du snakker med kjip nok (som hun åpenbart er om hun svarer deg sånn som du beskriver) så vil hun Kansje nevne henne fordi hun VET du blir trigga. Derfor sier jeg at det beste du kan gjøre er å bearbeide at du er såret. Du kan tilgi, la det gå, og dermed ikke føle deg trigget når hun nevner henne. Det er altså ditt ansvar siden du så klart ikke kan nekte folk å snakke om en sak. Det eneste du kan gjøre er å ta ansvar for å tilgi, gi slipp, og som hun sier, komme deg over det som er vondt.
lillevill Skrevet 9. september 2023 #9 Skrevet 9. september 2023 Jeg burde slutte å poste på KG og bare bli rådgiver På ungdomskolen eller noe 🙈
Duff Skrevet 9. september 2023 #10 Skrevet 9. september 2023 Det er lov å si at man ikke ønsker å snakke om en person. Har man det vondt og strever med å bearbeide blir det ikke bedre av at alle skal snakke om den som såret, fortelle alt de har sett og hør (gjett hvem jeg traff i går). Bearbeidelse krever ro til å sortere tanker og følelser.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #11 Skrevet 10. september 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Min venninne: drakk kaffe med *min eksvenn* igår jeg Jeg: ok koselig. Skal vi gå ned til trikken? Hun: wow, du virket jammen interessert i det jeg hadde å si.🙄 get over it Anonymkode: 55e49...38f Den voksne måte å reagere på ville vært å respektere at du ikke ønsker å høre om det. La være å berette mer, som den største selvfølge. Men du kan ikke kontrollere hva som kommer ut av kjeften på henne. Kun hvor ofte du henger med henne. Anonymkode: c8555...c5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå