Gå til innhold

Har du en fast konfirmasjonsgave til alle nieser, nevøer eller fadderbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Penger er selvsagt en fast gave som man kan gi til alle, så mitt spørsmål gjelder egentlig alle som IKKE gir penger: 

Har du funnet en annen som du gir som standard til alle nieser, nevøer eller fadderbarn? Eventuelt én fast gave til alle guttene og en annen fast til alle jentene? 

Noen synes dette er en god idé, andre synes ikke. Det får være opp til hver enkelt. Det jeg synes er interessant, er å høre om noen har innført en fast skikk.

Vi har ikke gjort det selv, ennå. 

Anonymkode: 8bd45...e96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir penger til alle.

Anonymkode: d8066...b3f

Skrevet

Dette ønsket du ikke å høre, men vi gir penger til alle. Bortsett fra der det ønskes noe spesielt som feks bunadsølv.

Anonymkode: 42c59...792

• Liker 1
Skrevet

Nei, len jeg gir penger og gave men gave utfra hva de liker og interesser

Anonymkode: be58c...b1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Penger er selvsagt en fast gave som man kan gi til alle, så mitt spørsmål gjelder egentlig alle som IKKE gir penger: 

Har du funnet en annen som du gir som standard til alle nieser, nevøer eller fadderbarn? Eventuelt én fast gave til alle guttene og en annen fast til alle jentene? 

Noen synes dette er en god idé, andre synes ikke. Det får være opp til hver enkelt. Det jeg synes er interessant, er å høre om noen har innført en fast skikk.

Vi har ikke gjort det selv, ennå. 

Niese og nevø får en 3 dagers tur sammen meg. Jeg betaler fly og hotell og de står for lommepenger :) 

Anonymkode: 68a8c...cc0

• Nyttig 2
Skrevet

Fotobok fra konfirmatens oppvekst  🥰

Anonymkode: 214ff...79a

• Nyttig 1
Skrevet

Gaven tilpasses mottaker. 

Anonymkode: a8102...2ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Dette ønsket du ikke å høre, men vi gir penger til alle. Bortsett fra der det ønskes noe spesielt som feks bunadsølv.

Anonymkode: 42c59...792

Jeg siterer deg, men det har kommet flere svar etterhvert som jeg skriver.
Det handler ikke om penger/ikke penger, eller liker/ikke liker svaret. Pengegaver er jo universelle, det vet alle. At penger er det konfirmantene ofte ønsker seg mest av, vet også alle. Vi gir selv enten penger eller en ting konfirmanten ønsker seg, og er helt bekvemme med akkurat det. 

Hovedinnlegget er et spørsmål om andre faste gaver, som ikke er penger. Tradisjonene varierer jo i forskjellige familier. Noen besteforeldre gir f.eks et bestemt sølvbestikk til alle konfirmantbarnebarn, andre syr bunad til alle jentene osv. Derfor lurte jeg på om noen her hadde faste gavetradisjoner for fadderbarn eller nieser og nevøer.

Jeg spør fordi jeg synes det er interessant, og fordi det kan bli gaveidéer til senere anledninger. Eller inspirasjon til ting man kan ønske seg, for den del. 

Skrevet

Her gies også kun penger, da ingen har ønsket seg noe. 

Anonymkode: 09538...4bd

Skrevet

Jeg gir en mummikopp som passer til hver av dem og penger. Hvorfor gi noe annen gave når det er penger dem ønsker. 

Anonymkode: ceb64...ee8

Skrevet

Ungdommen ønsker seg penger. Bare vås å kjøpe tullete gaver de ikke vil ha. 
Her gir vi 3000 til alle nieser og nevøer. 
Avtalt med mine søsken og de gir det samme 

Anonymkode: 93006...2e1

Skrevet

Jeg gir 1000 kr til fadderbarn/nieser/kusiner. Alle får likt. 

Anonymkode: 4386b...168

Skrevet

Det er noen år til mine blir konfirmert, men alt snakket med søsken angående bunad på jenta, og sagt jeg gjerne vil gi en sølje til den. Jeg har en niese og en nevø født samme år, og de er først ut, og det er ikke før i 2029. Alt tatt det opp fordi vi ofte i familien begynner å samle på sølv til bunaden fra 10års dagen som jo er neste år. 
Så det er planen med jentene, også må jeg finne på noe annet til som kan passe når det ikke er snakk om bunad. Jeg har lyst til at de får noe de trenger, eller f.eks er en del av bunaden, og om ikke heller penger. 

Anonymkode: 38538...03a

• Hjerte 1
Skrevet

Penger. De fleste sparer til noe. Særlig jentene som får masse smykkefjas.

Anonymkode: fabba...c48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...