AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Jeg har tre barn i barnehage/barneskole - alder med en eksmann som valgte å forlate meg til fordel for mer «frihet». Og selvsagt det å kunne møte andre damer osv. Men hovedforklaringa han da han gikk ut døra, var at han ikke ønska å oppdra barna sammen med meg mer. Skal sier at jeg TROR jeg er en helt normal dame med vanlige forventinger til partner. I mine øyne hadde vi en fin rytme og et fint liv, men han hadde ønske det altså anderledes. Vi ble enige om 50/50 ordning, separerte oss og videre skilte oss etter 1 år. Dette året han har vært alene med barna annenhver uke, har han ikke gjort noe annet enn å «sutre» over hvor lite jeg har hjulpet til når barna er hos han. Han ønsker at jeg foreksempel skal være på tilbudsiden om å kjøre og hente til venner, trening osv. Han ønsker også at jeg henter 1 eller to barn midt i uka for å avlaste han litt. Jeg har sagt ja de gangene det er til fordel for barna mine, men sagt nei de gangene det er tydelig at han skal ha det mer «bedagelig». Jeg er litt forvirra, hva gjør dere andre ? Sånn som det er nå, virker det som om han ønsker «tjenestene» som jeg gjorde sa vi bodde sammen - men vil bare ikke ligge med meg ( for å sette det på spisse ). I tillegg så reagerte han kraftig da jeg fikk meg en «venn» , og mente han var med på å forstyrre «rytmen» som han ønska…. Om dere forstår. Han ønsker at jeg stiller opp når som helst … Anonymkode: 6cb28...5ad 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 Dette sier seg jo egentlig selv? Anonymkode: 8657e...e09 9 2
Snickersogtwist Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 Be han ryke å reise og kooos deg max med alenetiden din! 18
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 Jeg opplevde det samme, men har nå endt opp med at barna bor fast hos meg, så møter han de og har de når det passer han. Han betaler ikke bidrag, fordi han mener barna skal bo 50/50 hos han. Jeg bare orket ikke mer, så barna er hos meg og de få gangene de vil være hos han. Anonymkode: 80ea9...55b 3
Andro Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 Høres ut som du bør spørre ham om 50% er for mye for ham, og om han ønsker en annen omsorgfordeling, når han ikke mestrer å være far halvparten av tida. 22 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 Ikke la deg utnytte. Du får spørre han hvor mye han hjelper til i de ukene du har barna. Dessuten kan du begynne å skrive opp alle gangene du har hjulpet han, slik at du kan ramse det opp for han når han begynner å klage på deg. Anonymkode: 95391...bdf 13 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 Begynn å spør hun om de samme tingene tilbake. Så tar han kanskje hintet? For antar at han ikke er på til tilbudssiden de ukene ungene er hos deg? Anonymkode: ff041...6f7 9 4
Andro Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han betaler ikke bidrag, fordi han mener barna skal bo 50/50 hos han. Du vet at du kan søke om at NAV fastsetter og krever inn bidraget, ikke sant? Det er for dumt å ikke gjøre det. 18 7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #9 Skrevet 9. september 2023 Andro skrev (8 minutter siden): Høres ut som du bør spørre ham om 50% er for mye for ham, og om han ønsker en annen omsorgfordeling, når han ikke mestrer å være far halvparten av tida. Dette. Han har valgt å gå ut av forholdet med deg og kan ikke shoppe tjenester etter ønske. Han var ungene sine uker og alt ansvaret da. Du kan reise bort de ukene om du ønsker. På hvilken måte er han på tilbudssiden eller stiller opp i dine uker? Hadde bare avvist forespørslene bestemt. Dette har han jo i tillegg valgt selv. Anonymkode: ec33b...2b8 13 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #10 Skrevet 9. september 2023 Vi hjelper hverandre når det er "krise", feks hvis han er syk og hjemme fra jobb, henter jeg gjerne, for å gi barnet en fin ettermiddag. Men ikke hvis han vil jobbe overtid.. Du er nok alt for snill. Støtter forslagene over om å spørre om du skal ha barna mer, siden det er så vanskelig for ham.. Anonymkode: f4eb5...fe8 9
Tipaa Skrevet 9. september 2023 #11 Skrevet 9. september 2023 Da hadde jeg iallfall begynt å kreve bidrag for de timene/tjenestene. 1time kjøring på onsdag. Ja det blir 500kr takk 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #12 Skrevet 9. september 2023 Ikke ukjent at en eks forventer at man stiller opp når man har behov for hjelp. Min eks. kone forventet at jeg skulle hjelpe til med å gjøre alle ting hun ikke hadde mulighet/ork til å gjøre, alt fra å bære opp vaskemaskin, skru sammen senger til barna.. Lista er lang. Og hver gang jeg sa nei så ble hun like snurt og sinna. Anonymkode: 5c1ef...7a3 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #13 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg har tre barn i barnehage/barneskole - alder med en eksmann som valgte å forlate meg til fordel for mer «frihet». Og selvsagt det å kunne møte andre damer osv. Men hovedforklaringa han da han gikk ut døra, var at han ikke ønska å oppdra barna sammen med meg mer. Skal sier at jeg TROR jeg er en helt normal dame med vanlige forventinger til partner. I mine øyne hadde vi en fin rytme og et fint liv, men han hadde ønske det altså anderledes. Vi ble enige om 50/50 ordning, separerte oss og videre skilte oss etter 1 år. Dette året han har vært alene med barna annenhver uke, har han ikke gjort noe annet enn å «sutre» over hvor lite jeg har hjulpet til når barna er hos han. Han ønsker at jeg foreksempel skal være på tilbudsiden om å kjøre og hente til venner, trening osv. Han ønsker også at jeg henter 1 eller to barn midt i uka for å avlaste han litt. Jeg har sagt ja de gangene det er til fordel for barna mine, men sagt nei de gangene det er tydelig at han skal ha det mer «bedagelig». Jeg er litt forvirra, hva gjør dere andre ? Sånn som det er nå, virker det som om han ønsker «tjenestene» som jeg gjorde sa vi bodde sammen - men vil bare ikke ligge med meg ( for å sette det på spisse ). I tillegg så reagerte han kraftig da jeg fikk meg en «venn» , og mente han var med på å forstyrre «rytmen» som han ønska…. Om dere forstår. Han ønsker at jeg stiller opp når som helst … Anonymkode: 6cb28...5ad Hadde sagt til han at omndet er for mye får dere gå ned til 40% til han og bidrag til deg. Så må dere fortsette å gå nedover på samvær og høyere på bidrag om det er for tøft for han. Anonymkode: 8705e...c7d 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #14 Skrevet 9. september 2023 Trådstarter her👍 Han ønsker ikke å gå ned i samvær, for da må han betale bidrag. Han har også et «rykte» og fasade å ta vare på. Han hjelper til dersom jeg foreks er syk. Men det er jo ikke så ofte at jeg er så syk at jeg må ligge i senga. 1 gang i året kanskje. Han er trener for laget til den eldste jenta vår, og sa henter han henne fordi det er kjøreavstand. Med det , mener han det er en tjeneste han gjør da. Også dersom hun skal spille kamp, og han må følge. Men han er jo trener og skal samme vei? Når han er sliten, skriver han innimellom melding til meg at han skulle ønske jeg var mer på tilbudsida. Det skal sies at vi bor på min hjemplass, og jeg har frisk oppegående familie som hjelper meg når jeg skulle trenge det. Det har ikke han, selv om mine foreldre alltid sier ja når han spør. (Dersom jeg må på ettermiddagsvakt e.l) Må si det hjelper litt å skrive til kvinneguiden, for jeg har vært såååå i tvil ! Vil jo ikke være et troll heller, men jeg har vært MYE grei med den mannen - DET skal sies. Anonymkode: 6cb28...5ad 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #15 Skrevet 9. september 2023 Enten så sliter han med å innse konsekvensene av brudd og 50/50, eller så angrer han og savner deg, men klarer ikke å sette ord på det. Anonymkode: 10f33...d10 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #16 Skrevet 9. september 2023 Enkelt forklart, hans uke, hans problem. Anonymkode: fd590...c93 3 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #17 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enkelt forklart, hans uke, hans problem. Anonymkode: fd590...c93 Han kan finne på å si : «Du er jo så privilligert med familie som stiller opp og kjæreste som hjelper deg når du trenger det. Det har ikke jeg!!» Altså!! Som om det blir mitt problem. Han kunne tenkt på det før. Det blir ikke aktuelt å ta han tilbake. Han har vært utro med flere damer, og de fleste har innrømmet det etter brudd. Så tviler på han savner meg 🙈 Anonymkode: 6cb28...5ad 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #18 Skrevet 9. september 2023 Så han vil at dere skal bo hver for dere, men fungere som en familie når det passer ham, mens han møter og kanskje puler andre, men nåde deg om du møter en venn? Å du så sjarmerende mann dette er... Anonymkode: cbb79...ddb 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #19 Skrevet 9. september 2023 Heh, det minner meg litt om eksen som fikk sjokk da 'du har bedre plass enn meg så hvis vi kan ha familieselskapet for femåringen hos deg skal jeg selvsagt bidra med organisering og opprydning' ikke betød 'jeg kommer hjem til deg for å vaske huset ditt dagen før' 😅 Anonymkode: 91530...dd2 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #20 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Han kan finne på å si : «Du er jo så privilligert med familie som stiller opp og kjæreste som hjelper deg når du trenger det. Det har ikke jeg!!» Altså!! Som om det blir mitt problem. Han kunne tenkt på det før. Det blir ikke aktuelt å ta han tilbake. Han har vært utro med flere damer, og de fleste har innrømmet det etter brudd. Så tviler på han savner meg 🙈 Anonymkode: 6cb28...5ad Bare si akkurat det til ham. Dette burde du ha tenkt på før du valgte å gå. Han har da barnefri annenhver uke. Herlighet. Anonymkode: aafc8...fb1 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå