Gå til innhold

Augustbruder 2003

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Jeg har lagt hele bryllupet på hyla for en stund... Måtte ha en pause og eksamen nærmer seg med stormskritt... Jeg lurer på hvor langt har dere kommet i planleggingen???? Selv har vi stoppet opp etter å ha funnet lokale,

kirke

brudekjole

klær til min kjære

brudebukett

fotograf

farver

bordkort

brudepiker

solist til kirkeen

organist

gjestelisten

suite til bryllupsnatten

bartender

kokk

serveringshjelp

toastmaster

forlovere

skyss fra kirken

Tror det var det.... Hva mere er det som kan gjøre nå så lang tid igjen før bryllupet??? Menyen er delvis klar... :-?

:-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann Nikki!

Vi har roet ned betraktelig vi også, men jeg må inn på KG hver dag å titte litt likevel da :lol:

Vi har til nå ordna:

- kirke

- festlokaler

- brudepiker

- toastmaster

- forlovere

- solist til kirken

- musikk til festen (en livlig duo)

- bordkort

- fotograf - bruker privat fotograf

- brudesuite

- bussfrakt til og fra festen

- gjesteliste

- utkast til festprogram

- utkast til kirkeprogram

- div. skjema

- farver

- litt pynt til lokalet

- tiara til brudepiker (lager selv)

- kjoler til brudepiker

- meny

- ringer

puh, det er sikkert mer også, men jeg husker ikke alt i farta. Jammen godt jeg har bryllupsplanlegger. Det er fortsatt leeenge til bryllupet, men jeg føler da vi er godt i rute. Nå mangler vi de største budsjettpostene - kjole og alkohol :hoho:

Lykke til med planleggingen alle sammen!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg får litt hetta jeg.. Ser ut til at dere begge er kommet veldig langt..

Gifter oss også 2.aug og har ordnet dette:

kirke

lokale

fotograf (en venn)

blomster (ei veninne)

forlovere

toastmaster

kokk

+ at vi leker oss med gjestelista, som varierer fra 60 - 120 gjester.

hmm, det var nok alt. Uff,er ikke no glad i denne planlegginga, men her inne føler jeg meg ganske alene om det..

Skrevet

Har forresten klart å starte på dagboka mi her på KG idag også. Det var jammen på tide - blir nesten imponert jeg...... :ler2:

Skrevet

Å Hjelp!!! :o

Jeg gifter meg i juli og har ikke akkurat fått gjort sååå mye!!

Vi har satt opp en foreløbig gjesteliste

Skaffet vigselspapirer

Booket kirke og lokaler

Laget serviettringer

SETT på kjole

Fått en vennepar til å spille på festen

Begynt å TENKE på innbydelser...

huff..og jeg som trodde jeg lå godt an...alt er igrunnen på tegnebrettet med oss enda forstår jeg.... :-?

jaja...eksamen venter og det får komme i første rekke...etter det er det jo bare enda flere eksamener og hovedoppgave....og juli er ikke så lenge til!! IIIIIK!! :o

Skrevet

Vi gifter oss 2. august, og har vel ikke ordnet så mye som dere andre...

Men, blir vel ferdig til den store dagen for det...

Har bestilt kirke & festlokalet

Kjøpt brudekjole

Han har kjøpt klær til seg

har gjestelisten mer eller mindre klar

fått tak i toastmaster (min eldste søster)

Og funnet ut hvordan bordkort vi skal ha, tenker på menyen...

Bestilt frisør (men er ikke helt sikkert at hun kan)

Også må vi vel bestille fotograf snart...

Lykke til!

Skrevet

Har ordnet

Lokale

Kirke

Kjole + brudepikekjoler (i samme!)

Fikler litt med

Invitasjon

Bordkort

Fotograf

Ellers vil jeg si at de to først her som skriver har allerede TATT HELT AV, det er lov til å "spare" noen ting også!

Jeg har bestemt meg for å ikke gjøre mer før etter jul, man blir jo tullete av å skulle gå og planlegge alt så langt frem i tid. Så nå bruker jeg mer tid på å planlegge julegaver, julefest og min 30 års dag som skal feires før bryllupet. Har også lyst til å kose meg med litt planlegging til våren. Jeg er HELT sikker på man får fiksa mat, transport, blomster osv osv når det nærmer seg. Jeg er ihvertfall tilhenger av å ikke stresse for mye!!!

Skrevet

Når jeg leser hva de to øverste har gjort i stand allerede, begynner jeg å lure på om det er jeg som er treig eller om det er dem som har tatt helt av! :hoho:

Jeg skal gifte meg 16. august, og har fått ordnet lokale, forlovere, sminkør, gjesteliste, brudesvenner, brudepiker...og det er det. Skal ha en borgelig vielse utendørs og har derfor ikke bestilt kirke.

Kjole skal jeg ikke kjøpe før etter jul. Det samme gjelder da selvfølgelig sko og diverse andre tilbehør. Er enig i at man burde ha noe å gjøre utover våren også, så jeg skal gjøre innbydelsene og bordkortene da. Har selvføgelig noen ideer allerede, men det har blitt med det foreløpig. Jeg tror at man kan bli lei hvis man peiser på og gjør alt i løpet av en kort periode, derfor vil jeg spre det litt utover. Jeg vil jo gjerne nyte planlegginga også.. 8)

-Loonie-

Skrevet

Nå blir også jeg litt usikker, veldig så langt dere har kommet. Vi gifter oss 12 juli 2003 og har ordnet med:

Kirke

Festlokaler (Dette inkluderer alt som trengs til festen; kokk, servitør ++)

Fotograf og toastmaster

Skal se på kjøle i neste uke, men holder på å slanke meg og har ikke nådd mitt mål helt ennå, så vi får nå se. :wink:

Skrevet

Jeg blir noe skremt når jeg leser hvor mye noen har organisert nesten et år fram i tid. Min kjære og jeg planlegger å gifte oss i månedskiftet april/mai. Vi har altså ikke fått satt datoen engang pga jobbsituasjon. Det eneste som er ordnet ellers er toastmaster, serveringshjelp og barkeeper, menyen er fastsatt. Bestillt kjole fra det store utlandet og håper intenst at det ikke blir en skuffelse.

Utover det så tas det notater av alle gode tips og hint så om ikke så mye er planlagt og bestemt så ligger inspirasjonen og ideene klare til utførelse når vi bare kommer igang med en dato, over nyttår.

Skrevet

Vi gifter oss 9. august 2003. De første mnd etter at datoen var satt, ble vi litt revet med, men de siste 2 mnd har vi egentlig tatt det ganske stille og rolig.

Vi har ordnet:

Lokale

Kirke + prest

Forlovere

Kjolen min

Transport (både for oss og gjestene)

Musikk

Leter etter fotograf, men får liksom ikke bestemt oss.

Nå skal vi først få julen unna, men på nyåret kommer vi sterkere tilbake. :wink:

Gjest Litt fortvilet
Skrevet

Jeg skal gifte meg i august neste år og har foreløpig ikke gjort annet enn å booke lokale og kirke.

Nå er jeg imidlertid litt usikker på lokalet.

Hvor skal dere andre gifte dere?

Og hva har dere hørt om som er fint i Oslo og omegn til ca 70-80 gjester?

Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg 16. august og har bestilt Skullerudstua i Oslo til å ha festen. En venninne giftet seg i august, og hun hadde mottakelsen der. Hun var kjempefornøyd! De var bortimot 70 gjester.

På Skullerudstua betaler man ikke leie, men for maten, alkoholen, kaffen, kakene osv...

Stedet ligger i utkanten av lysløyper osv, men ligger veldig sentralt for det. Det er ca 7-8 minutter å gå fra Skullerud t-banestasjon...og det er bare utrolig vakkert der! Sjekk denne linken; http://www.skiforeningen.no/stuer/skullerud.htm

Vi lurer på om vi kanskje skal ha vielsen der også..skal finne en koselig "krok" borte ved inngangen til skogen. Tror det kan bli bra! :tunge1:

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi gifter oss i august, og dette har vi fått gjort:

- bestilt kirke

- bestilt lokale

- bestilt fotograf

- bestilt bryllupssuite

- begynt å kikke på farger/invitasjoner

- skrevet gjesteliste

- bestilt busstransport til gjestene fra kirken til lokalet

Ellers så har jeg og min forlover planlagt en tur til København og Lilly i januar/februar.

Skrevet
Hvor skal dere andre gifte dere?

Og hva har dere hørt om som er fint i Oslo og omegn til ca 70-80 gjester?

Vi gifter oss i Oslo, og festen skal holdes på Østmarkseteren Restaurant.

Når vi bestilte lokale for 4 mnd siden, begynte det allerede å bli ganske utplukket med store egnede lokaler. Ihvertfall lokaler som passet for oss. (Vi ønsket egen avdeling med sofagrupper slik at man slipper å bli sittende ved middagsbordet når man drikker kaffe etc).

Hvis ikke er Grefsenkollen restaurant nydelig, og absolutt stor nok. Man får være alene her dersom man garanterer over 50 gjester. Tror max er 120 gjester.

Lykke til!

Skrevet

Jeg skal gjerne innrømme at jeg tok litt av da bryllupet ble

bestemt :lol: , så vi har ordnet masse allerede! Det har

absolutt ikke vært noe stress, jeg har kosa meg sånn :)

Men, nå har ting roet seg litt. Jeg driver og pusler med bordkort

som jeg skal lage selv, og så pusser jeg litt på invitasjonene som

vi skal sende ut i godt tid.

Jeg gleder meg sånn :lol:

K.

Skrevet

Vi gifter oss 16 august og dette har jeg ordnet.

-kirke

-lokale

-kjole+tilbehør

-servitører

-musikk

-toastmaster

-gjesteliste

-fotograf(min mamma)

-duker

Har roet ned tempoet litt, har jo veldig god tid da. :kul:

Skrevet

Gifter oss 2. aug og har ordnet dette:

-kirke og lokale

-blomster

-fotograf

-forlovere

-toastmaster

-kokk

Resten ordner vi på nyåret en gang..

• 2 måneder senere...
Skrevet

Nå er det midten av februar og et halvt år til vi skal gifte oss! Noen oppdateringer på hva dere har gjort/ordnet? Jeg begynner å nærme meg ang. invitasjoner, og håper å få dem ut i mars.

Ellers lurer jeg fælt på det med blomster - det kan da ikke være nødvendig å troppe opp i blomsterbutikken et halvt år før og si jeg skal bestille en bukett.... eller? Butikken jeg skal bruke lager nok ikke et tonn med buketter til vanlig, så det burde gå greit. Jeg tenker mer sånn juni, jeg.

Ellers prøvde jeg brudekjolen min i helgen, og den er såååå fin! Den henger hos Mamma og Pappa, og de var borte, så jeg kunne prøve den i fred og ro... Tji-hi. Blir sikkert noen ganger til før den store dagen.

Gi oss en oppdatering du som er augustbrud!

Skrevet

Vi gifter oss 16. august.

Foreløbig har vi bare bestillt kirke og frisør. Kanskje vi må hive oss rundt og få sendt dåpsattester og skilsmissepapirer.

Hmmm, det er bare 1/2 år til :o

Hilsen Trille

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...