Gå til innhold

Når du handler for folk og de ikke vippser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte noe relativt viktig for en venninne i dag. Leverte varen og kvittering til henne, hun åpnet, brukte det og jeg var lenge med henne etterpå. Hun nevnte ikke én gang hvor mye hun skyldte meg. Til en sånn grad at nå er det kleint å sende vippskrav for vi er ikke SÅ close. Er snakk om 150 kr, så er ikke all verdens, men det er fortsatt 150 kr. Det er ikke det at hun ikke har penger heller. 

Syns det er frekt. Det første jeg gjør når noen kjøper noe for meg er å spørre hvor mye jeg skylder dem.

Anonymkode: d3fd2...90d

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet

Da hadde jeg sluttet å handle for dem.

• Liker 3
Skrevet

Du kan sende krav på vipps

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Om hun ikke betalte mens du var der, så ville jeg sendt vippskrav dagen etter. 
De som ikke gjør opp for seg med en gang betaler sjeldent i etterkant. 
Slutter evt. å handle for de, og er gjerne ærlig på at jeg ikke handler pga at de ikke gjør opp for seg.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Sendt krav på Vipps, å så slutter du å handle til slike som henne. 

Anonymkode: 74e65...7b1

• Liker 4
Skrevet
Blåjojo skrev (Akkurat nå):

Om hun ikke betalte mens du var der, så ville jeg sendt vippskrav dagen etter. 
De som ikke gjør opp for seg med en gang betaler sjeldent i etterkant. 
Slutter evt. å handle for de, og er gjerne ærlig på at jeg ikke handler pga at de ikke gjør opp for seg.

Dette. Hadde hun hatt intensjon om å tetale hadde hun vippset med en gang, sagt hun vippser ila dagen eller bedt deg sende krav. 

Send vippskrav.

Anonymkode: 01c42...9a1

• Liker 2
Skrevet

Bare send en melding der du skriver:

Vi glemte helt å gjøre opp, det ble 150 kr for *tingen du kjøpte*

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde sendt det når jeg kom hjem sammen med meldingen "Obs, glemte hvist denne..."

Anonymkode: 6042e...e6a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette. Hadde hun hatt intensjon om å tetale hadde hun vippset med en gang, sagt hun vippser ila dagen eller bedt deg sende krav. 

Send vippskrav.

Anonymkode: 01c42...9a1

Jeg tenker at om noen tenker å gjøre opp, så vippser de umiddelbart, og ikke i løpet av dagen. 
Har du ikke kvitteringen, så kan man be om at den som handler sender krav, men ellers tenker jeg det lyser lang vei at man ikke har intensjoner om å betale.

Skrevet

Send vipps-krav. Det er pinlig for henne å «glemme» dette; så da er du en god venn.

Er så merkelig hvordan noen oppfører seg når det gjelder penger. Jeg ville ligget våken om natta hvis jeg hadde glemt å vippse en venn tilbake. 

Anonymkode: 684c1...df1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor skulle det føles flaut eller merkelig å sende vips krav nå for noe du har kjøpt for en venn i dag? I hvertfall sålenge dette var noe hun spurte deg om du kunne kjøpe og som hun personlig skulle ha. (Altså ikke tilbehør til mat dere to spiste sammen hos henne)

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Send vipps-krav! Jeg er selv utrolig distre, og kan glemme slikt (på den annen side glemmer jeg jo også å be folk om å vippse meg når de skylder meg penger). 😊

Anonymkode: 24b41...5f0

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Send vipps krav. Det er ikke pinlig. Dere hadde en avtale.

jeg har stått på andre siden. Kjøpte flere ting av en bekjent. Summen var avtalt. Jeg trykket meg igjennom vipps og overførte. Trodde jeg. Jeg vet at appen frøys i det jeg trykket send. Og jeg er overbevist om at det sto gjennomført. Jeg levde livet videre. Helt til jeg noen dager senere fikk påminnelse om pengen. De hadde ikke gått igjennom. Jeg var flau og veldig ydmyk. Og jeg overførte pengene der og da. Så feil kan skje. 

Anonymkode: b13b0...a20

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke vær så konfliktsky. Send vipps krav.

Anonymkode: 90468...e66

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Derfor spør man om penger FØR man går å handler for andre...

Anonymkode: 89b92...d90

• Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig sender du Vipps-krav - den eneste det er kleint for hun som ikke har betalt det hun skylder deg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er da ikke flaut å sende vippskrav? Send det

Anonymkode: 100dc...bfe

• Liker 1
Skrevet

Merkelig at ingen har kommet med "anmeld" enda.

Anonymkode: a8f78...73d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Derfor spør man om penger FØR man går å handler for andre...

Anonymkode: 89b92...d90

De fleste gjør ikke det. Ofte vet man ikke prisen. 

• Liker 2
Skrevet

Gir beskjed på melding/face2face/ringer og sier "vippser du xxx kroner for yyyy"?. Om de ikke vippser minner jeg på neste gang de treffes. Gjør de det ikke da så låner jeg aldri bort penger igjen.

Jeg bruker maks 300kr på andre. Har ikke råd til mer. Så som oftest sier jeg at vi må betale hver for oss eller at jeg ikke kan legge ut.

Anonymkode: 0258c...ef7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...