AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Vi har mildt sagt hatt en fryktelig start på helgen. I går hadde vi besøk av sønnen vår til middag etter et lengre opphold i utlandet. Det startet hyggelig, men endte helt forferdelig. Både jeg og mannen min har hatt en mistanke om at noe har vært unormalt med sønnen vår lenge. Han har alltid vært litt annerledes, og heller aldri hatt noen ordentlig kjæreste så vidt vi vet. Dette har gjort at mannen min har tatt avstand fra sønnen vår, og de har kranglet ofte. Mannen min godtar ikke at sønnen vår tar alternative veier, og i tillegg har en væremåte og klesstil som ikke helt passer seg for en mann som nærmer seg 30. Uansett endte middagen vår i går med at sønnen vår kom ut som homofil, og samtidig fortalte at han har en mannlig kjæreste. Dette gjorde mannen min rasende og han slo sønnen vår rett ned. Jeg synes det er forferdelig og jeg er helt fra meg. Mannen min vil ikke ha noe med sønnen min å gjøre, og det samme vil ikke sønnen min med sin far. Jeg står i en fryktelig skvis. Det er på den ene siden fryktelig at sønnen vår har valgt den veien han har, men samtidig er dette en stygg overreaksjon fra min mann. Nå er jeg rådvill og jeg føler at jeg må velge mellom min sønn og min mann. Skulle virkelig ønske at de kunne snakke ut og bli venner. Prøver å gjøre historien kort for dere, men hva hadde dere gjort i en lignende situasjon? Har dere noen gode råd? Anonymkode: 84490...eb6 17
Populært innlegg smurfebuss Skrevet 9. september 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 9. september 2023 Jeg hadde rådet sønnen min til å anmelde sin far, også hadde jeg samtidig skilt meg og flyttet. 242 11 107
Populært innlegg Dishwalla Skrevet 9. september 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 9. september 2023 Jeg skal fortelle deg hva jeg hadde gjort! Jeg hadde anmeldt mannen min for vold, deretter hadde jeg forlatt han. Sønnen min hadde jeg bedt om unnskyldning til, og han hadde fått min støtte helt og fullt! 143 10 62
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 9. september 2023 Hadde gått fra mannen på sekundet. Og anmeldt han for vold mot sønnen. Anonymkode: 1c058...856 106 1 31
Populært innlegg Cuntzilla Skrevet 9. september 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 9. september 2023 (endret) Det er faenmeg ikke fryktelig at sønnen din er homofil. Det er utelukkende reaksjonen til far som er fryktelig. Og egentlig også din, som tror at dette er et dilemma. Ikke at du må gå fra far, man kan kanskje reparere, prate sammen, kanskje han trenger tid på å komme over. KANSKJE det kan tilgis. Hvis sønn tilgir. Men du må støtte sønn!!!!!!! Han har på INGEN måte gjort noe galt her. Du er elendig mor om du synes det er noe å lure på. Endret 9. september 2023 av Cuntzilla 125 3 40
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 Populært innlegg #6 Skrevet 9. september 2023 håper han anmelder faren sin for å ha slått han ned. Ellers hadde jeg flytta ut, han er jo voldelig mot sin egen sønn. snakk om å være gammeldags og utrolig sneversynt. Håper han faller naken på en buttplug. ❤️ Anonymkode: f60ea...506 42 1 11
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 Hadde forlatt mannen tvert. Er det egentlig noe å lure på? Anonymkode: e95b6...bf2 24 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 Populært innlegg #8 Skrevet 9. september 2023 Du står ikke i en skvis i det hele tatt. Du støtter din sønn, uansett! Han har endelig vågd å fortelle hvem han er, og da må du som hans mor vise at du aksepterer, elsker og støtter han ❤️ Forhåpentligvis vil din man endre holdning og si unnskyld. Om skaden kan repareres er litt mer usikkert. Anonymkode: 13c07...31d 40 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 Populært innlegg #9 Skrevet 9. september 2023 Dette må være troll. Hvis ikke: SKJERP DEG, FOR FAEN. Du skiller deg fra mannen, innser at du lever i 2023 og ikke 1953 og så legger du deg så jævlig flat for sønnen din at du går i ett med gulvet. Anonymkode: 27f02...84e 90 3 19
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #10 Skrevet 9. september 2023 Du står i en skvis??? Er du seriøs? Klarer du virkelig å fortsette et forhold med en mann som slår ned sønnen deres? Hadde gått fra han på sekundet og anmeldt i samme slengen. Gjør du noe annet så kan jeg ikke skjønne noe annet enn at du setter denne voldsmannen høyere enn din egen sønn. Anonymkode: b5053...bba 34 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 Populært innlegg #11 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): sønnen vår har valgt den veien han har, Anonymkode: 84490...eb6 legning er ikke noe man velger!! Skjerp deg! Hadde min mann gjort dette mot mitt barn, hadde han blitt anmeldt og skilt! Anonymkode: 40659...5cc 57 2 14
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #12 Skrevet 9. september 2023 Mannen din slo sønnen din rett ned?? Og du lurer på hva du skal gjøre? Gå i deg selv og ta deg samme. Det er virkelig ikke fryktelig at din sønn er homofil! Skjerp deg!! Hva gjelder din mann. Anmeld han for vold, skill deg og snakk aldri mer med han. Hva er dilemmaet her egentlig?? Anonymkode: 9c2ad...442 33 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #13 Skrevet 9. september 2023 1. Valgt? 2. Hadde min mann slått ned vår sønn hadde det vært siste dagen vi var sammen. Sånt er utilgivelig og forskjellig syn på retning i livet er ingen hod grunn. 3. Du står i skvis? Nei, her er det bare sønnen din du skal støtte. Støtter du mannen er du like ille. Anonymkode: 5f5d4...6c8 35 8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #14 Skrevet 9. september 2023 Barn går alltid først, før ektefeller - så forstår ikke hvordan du kan stå i en skveis. Anonymkode: ec296...20b 22 6
Gjest Lurven Skrevet 9. september 2023 #15 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette må være troll. Hvis ikke: SKJERP DEG, FOR FAEN. Du skiller deg fra mannen, innser at du lever i 2023 og ikke 1953 og så legger du deg så jævlig flat for sønnen din at du går i ett med gulvet. Anonymkode: 27f02...84e Går det an?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #16 Skrevet 9. september 2023 Hvis jeg hadde hatt mulighet, så hadde jeg da flyttet ut. Det hadde vært viktigst for meg at sønnen min kunne komme hjem når han ville, og kjenne seg godtatt og trygg. Og så fikk heller mannen min tenke seg om så lenge. Anonymkode: ed0ae...229 9 2
Drizzt Skrevet 9. september 2023 #17 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har mildt sagt hatt en fryktelig start på helgen. I går hadde vi besøk av sønnen vår til middag etter et lengre opphold i utlandet. Det startet hyggelig, men endte helt forferdelig. Både jeg og mannen min har hatt en mistanke om at noe har vært unormalt med sønnen vår lenge. Han har alltid vært litt annerledes, og heller aldri hatt noen ordentlig kjæreste så vidt vi vet. Dette har gjort at mannen min har tatt avstand fra sønnen vår, og de har kranglet ofte. Mannen min godtar ikke at sønnen vår tar alternative veier, og i tillegg har en væremåte og klesstil som ikke helt passer seg for en mann som nærmer seg 30. Uansett endte middagen vår i går med at sønnen vår kom ut som homofil, og samtidig fortalte at han har en mannlig kjæreste. Dette gjorde mannen min rasende og han slo sønnen vår rett ned. Jeg synes det er forferdelig og jeg er helt fra meg. Mannen min vil ikke ha noe med sønnen min å gjøre, og det samme vil ikke sønnen min med sin far. Jeg står i en fryktelig skvis. Det er på den ene siden fryktelig at sønnen vår har valgt den veien han har, men samtidig er dette en stygg overreaksjon fra min mann. Nå er jeg rådvill og jeg føler at jeg må velge mellom min sønn og min mann. Skulle virkelig ønske at de kunne snakke ut og bli venner. Prøver å gjøre historien kort for dere, men hva hadde dere gjort i en lignende situasjon? Har dere noen gode råd? Anonymkode: 84490...eb6 OK. Her er det alle bør gjøre. Du tar sønnen din med til politiet hvor han anmelder sin far for vold og du stiller opp som vitne. Du kontakter advokat og skiller deg fra mannen din. Du står ikke i noe skvis. Du er først og fremst MOR og du skal ta din SØNNs side i denne saken. Både fordi han er din sønn og du vil alltid være hans mor, men også fordi det er det rette å gjøre. Menn kommer og går, barna dine er dine barn for alltid. Nei, det er ikke fryktelig at din sønn ''har valgt den veien han har valgt''. Han er den som er og jeg håper du fortsatt elsker ham like mye som før? Det er ikke mulig å bli venner etter dette. Du må akseptere at din mann og din sønn vil forbli uvenner. For din sønns del er hans far ikke eksisterende mer. Sånt kan ikke bare glemmes og det blir uhyre vanskelig å tilgi. Hadde jeg vært deg i denne situasjonen ville jeg ALLTID valgt mitt barns side. Heldigvis er min mann ikke som din, så skulle våre barn like noen av samme kjønn, er det helt greit for oss. Vi elsker dem like mye. 16 1 15
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #18 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi har mildt sagt hatt en fryktelig start på helgen. I går hadde vi besøk av sønnen vår til middag etter et lengre opphold i utlandet. Det startet hyggelig, men endte helt forferdelig. Både jeg og mannen min har hatt en mistanke om at noe har vært unormalt med sønnen vår lenge. Han har alltid vært litt annerledes, og heller aldri hatt noen ordentlig kjæreste så vidt vi vet. Dette har gjort at mannen min har tatt avstand fra sønnen vår, og de har kranglet ofte. Mannen min godtar ikke at sønnen vår tar alternative veier, og i tillegg har en væremåte og klesstil som ikke helt passer seg for en mann som nærmer seg 30. Uansett endte middagen vår i går med at sønnen vår kom ut som homofil, og samtidig fortalte at han har en mannlig kjæreste. Dette gjorde mannen min rasende og han slo sønnen vår rett ned. Jeg synes det er forferdelig og jeg er helt fra meg. Mannen min vil ikke ha noe med sønnen min å gjøre, og det samme vil ikke sønnen min med sin far. Jeg står i en fryktelig skvis. Det er på den ene siden fryktelig at sønnen vår har valgt den veien han har, men samtidig er dette en stygg overreaksjon fra min mann. Nå er jeg rådvill og jeg føler at jeg må velge mellom min sønn og min mann. Skulle virkelig ønske at de kunne snakke ut og bli venner. Prøver å gjøre historien kort for dere, men hva hadde dere gjort i en lignende situasjon? Har dere noen gode råd? Anonymkode: 84490...eb6 Mannen din slo ned deres felles sønn fordi han er homofil og DU lurer på hva du skal gjøre???? Anonymkode: 41a54...52e 31 3
jabx Skrevet 9. september 2023 #19 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg står i en fryktelig skvis. Det er på den ene siden fryktelig at sønnen vår har valgt den veien han har, men samtidig er dette en stygg overreaksjon fra min mann. Du står ikke i en skvis i det hele tatt. Sønnen deres har ikke valgt noe som helst. Han er født slik. Sønnen din har ikke gjort noe galt i det hele tatt. Mannen din har gjort absolutt alt galt. Så kan du tenke gjennom hvilket valg du bør gjøre hvis du tenker at du skal være en god person. 13 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #20 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har mildt sagt hatt en fryktelig start på helgen. I går hadde vi besøk av sønnen vår til middag etter et lengre opphold i utlandet. Det startet hyggelig, men endte helt forferdelig. Både jeg og mannen min har hatt en mistanke om at noe har vært unormalt med sønnen vår lenge. Han har alltid vært litt annerledes, og heller aldri hatt noen ordentlig kjæreste så vidt vi vet. Dette har gjort at mannen min har tatt avstand fra sønnen vår, og de har kranglet ofte. Mannen min godtar ikke at sønnen vår tar alternative veier, og i tillegg har en væremåte og klesstil som ikke helt passer seg for en mann som nærmer seg 30. Uansett endte middagen vår i går med at sønnen vår kom ut som homofil, og samtidig fortalte at han har en mannlig kjæreste. Dette gjorde mannen min rasende og han slo sønnen vår rett ned. Jeg synes det er forferdelig og jeg er helt fra meg. Mannen min vil ikke ha noe med sønnen min å gjøre, og det samme vil ikke sønnen min med sin far. Jeg står i en fryktelig skvis. Det er på den ene siden fryktelig at sønnen vår har valgt den veien han har, men samtidig er dette en stygg overreaksjon fra min mann. Nå er jeg rådvill og jeg føler at jeg må velge mellom min sønn og min mann. Skulle virkelig ønske at de kunne snakke ut og bli venner. Prøver å gjøre historien kort for dere, men hva hadde dere gjort i en lignende situasjon? Har dere noen gode råd? Anonymkode: 84490...eb6 Jeg har svært vanskelig for å tro at dette er annet enn forsøk på trolling. For du mener ikke virkelig at homofili er et valg? Eller at det å være homofil er fryktelig? Eller unormalt??? Ingen normal forelder har slike forferdelige fordommer mot eget barn som det du og far beskriver! At mange kan få mange og motstridende følelser når et barn forteller det er homofilt, fordi man vet at folk faktisk har slike fordommer som det dere selv har, det er naturlig. Men å kalle eget barn for unormalt slik dere tydeligvis har gjort lenge... det er det som ikke er normalt. Du står ikke i en skvis her. Ikke egentlig. Om du ønsker å være en ansvarligere mor enn du har vært til nå (når du har omtalt din sønn som unormal over tid...), så velger du nå din sønn! Først må du ta kontakt med din sønn og beklage det som helt sikkert også var uakseptabel oppførsel fra din egen sine, hvis du har kalt hans homofili for et valg. Du må også si og vise din sønn at du står på hans side nå! Og din mann - han må du stille et ultimatum til! Enten oppsøker han både psykolog privat mandag og kontakter Alternativ til Vold OG følger opp behandling så lenge han trenger det for å få kontroll på sitt sinneproblem og sine fordommer og årsaken til at han reagerte så ekstremt unormalt og sterkt... Eller så kommer du til å anmelde ham for vold mot sønnen innen onsdag kommende uke. Og flytte fra ham. Hadde jeg vært deg hadde jeg lurt veldig på hvorfor din mann reagerer så ekstremt på at sønnen er homofil. Noe ligger bak hans reaksjon, og det er nok noe det er viktig for dere alle at han rydder opp i! For før han har ryddet opp i akkurat det som ligger bak, så vil en unnskyldning til sønnen bare være overfladisk og ikke bety noe. Er du mor velger du alltid barnet foran far når du må velge, selv et voksent barn, når far er alvorlig voldelig mot barnet! Jeg ønsker din sønn all kjærlighet fra sin kjæreste - gudene vet at din sønn kan trenge uforbeholden kjærlighet i sitt liv, for det har han tydeligvis ikke opplevd mye av. Anonymkode: 50c9a...d7b 7 2 1
Anbefalte innlegg