Gå til innhold

Svalbard, tips / råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Skal reise til Svalbard i april og lurte på om noen har tips til hva man må oppleve? Hva syns dere om prisnivå?

Anonymkode: 9ba60...5f5

Skrevet

Har ikke vært der selv, men synes det høres spennende ut med hundespann, hvalsafari og isbjørnsafari. Og overnatting i fangsthytte. Du kan også gå på ski.

Skrevet

Veldig dyrt sted! Men fantastisk! Jeg gleder meg til å ha råd til å dra tilbake. Da jeg var der vurderte jeg å søke jobb der oppe. 

Funken er et flott hotell, og priset deretter. Finnes også rimeligere, med varierende standard. Vi tok noen netter på rimelig sted, og så et par netter på funken. 

hvis du liker mat, er det verdt å spise femretters på Huset, med tilhørende vinpakke. 

Båttur anbefales også! Generelt å bli med på guida turer som passer din fysiske form og lommebok. Man kan jo ikke vandre over et særlig stort område alene. 

Anonymkode: bc6b7...846

Skrevet

Begynner bli noen år siden jeg var på Svalbard, men anbefaler også den gode menyen på Huset. Vil en ut på "byen" ta turen til Karlsberger pub.

Anbefaler ellers guidede turer. Var selv på en 10t snøscooter tur hvor alle årstider fikk oppleves. 

Anonymkode: a05c6...dce

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 15.12):

Veldig dyrt sted! Men fantastisk! Jeg gleder meg til å ha råd til å dra tilbake. Da jeg var der vurderte jeg å søke jobb der oppe. 

Funken er et flott hotell, og priset deretter. Finnes også rimeligere, med varierende standard. Vi tok noen netter på rimelig sted, og så et par netter på funken. 

hvis du liker mat, er det verdt å spise femretters på Huset, med tilhørende vinpakke. 

Båttur anbefales også! Generelt å bli med på guida turer som passer din fysiske form og lommebok. Man kan jo ikke vandre over et særlig stort område alene. 

Anonymkode: bc6b7...846

Anbefaler også Huset! 
Vi bodde på Funken, det var fint (men ville ikke blitt kalt et «flott» hotell på fastlandet). Svalbard er dyrt, men legg inn så mange dager du har mulighet til (tid/råd). Svalbard er en helt egen og helt fantastisk opplevelse. 

Anonymkode: 3b81c...b22

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...