AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Del Skrevet 9. september 2023 Hei dere. Håper virkelig noen kan svare meg på dette, for nå er jeg utrolig frustrert. Jeg fikk 1-2 på Clearblue når jeg fikk vite at jeg er gravid for 2 uker siden. For en ukes tid siden fikk jeg 2-3. Testet på nytt i dag og nå er den 1-2. (Er i uke 6-7). Hva tror dere dette betyr? Anonymkode: c5177...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Del Skrevet 9. september 2023 Da er det nok en stor sannsynlighet for at hcg synkende dessverre..💔 Anonymkode: d898e...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da er det nok en stor sannsynlighet for at hcg synkende dessverre..💔 Anonymkode: d898e...0db Tok en test til nå 10 min etter den første som viste 2-3.. virker ikke helt som at disse er til å stole på? Anonymkode: c5177...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Del Skrevet 9. september 2023 Det er 3 alternativ her: Testen er defekt, du har tatt testen feil eller så opplever du SA. Prøv med en ny test Anonymkode: 2c1f8...2cd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tok en test til nå 10 min etter den første som viste 2-3.. virker ikke helt som at disse er til å stole på? Anonymkode: c5177...329 De har stemt for min del i forhold til hcg nivå i blodprøver vs utslaget på testene.. Men defekte tester, brukerfeil, utvannet urin, alt er mulig.. Anonymkode: d898e...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er 3 alternativ her: Testen er defekt, du har tatt testen feil eller så opplever du SA. Prøv med en ny test Anonymkode: 2c1f8...2cd Virker ikke helt til å være en god test, hvis man får 2 ulike resultater med 10 minutters mellomrom😁 Anonymkode: c5177...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Del Skrevet 9. september 2023 Synes å huske disse testene kun skal tas på morgenurin, selv om det er etter uke 4. Anonymkode: 72bb3...011 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #8 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Synes å huske disse testene kun skal tas på morgenurin, selv om det er etter uke 4. Anonymkode: 72bb3...011 Da får jeg prøve det i morgen 😊 Anonymkode: c5177...329 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #9 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Da får jeg prøve det i morgen 😊 Anonymkode: c5177...329 Urinen er på det mest konsentrerte om morgenen, altså den første urinen etter at du har sovet og ikke drukket noenting i løpet av natten. Da er også konsentrasjonen av hcg høyest, og vil vise mest mulig riktig resultat på testene. Klart testen vil vise lavere hcg konsentrasjon når du kanskje har drukket 1 liter væske i løpet av noen timer, og så skal tisse det ut igjen. Da er graviditetshormonet mye mer tynnet ut, iflg morgenurin. Anonymkode: 1303a...5b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #10 Del Skrevet 9. september 2023 Mulig hcg er så høy at testen ikke helt klarer å måle riktig. Det skjer når hcg blir veldig høy. Oppdaget dette selv, når jeg var rundt 7 uker på vei ble testen sterkere ved utvannet urin og svakere med konsentrert urin. Det kalles hook-effekt. Anonymkode: 8d2a3...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #11 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig hcg er så høy at testen ikke helt klarer å måle riktig. Det skjer når hcg blir veldig høy. Oppdaget dette selv, når jeg var rundt 7 uker på vei ble testen sterkere ved utvannet urin og svakere med konsentrert urin. Det kalles hook-effekt. Anonymkode: 8d2a3...7c6 Ja, det har jeg hørt at er mulig. Takk for tips 😊 Anonymkode: c5177...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #12 Del Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 18.17): Mulig hcg er så høy at testen ikke helt klarer å måle riktig. Det skjer når hcg blir veldig høy. Oppdaget dette selv, når jeg var rundt 7 uker på vei ble testen sterkere ved utvannet urin og svakere med konsentrert urin. Det kalles hook-effekt. Anonymkode: 8d2a3...7c6 For at det skal kunne skje må hcg være høyere enn 3500 i følge clearblue. Men det er jo enda en grunn til at graviditetstester ikke skal benyttes til å tolke hcg stigninger mm.. Anonymkode: d898e...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #13 Del Skrevet 13. september 2023 Jeg jobber i apotek og har god kjennskap til disse testene. Det anbefales at de KUN brukes på morgenurin, uavhengig av tid som er gått fra (antatt) befruktning. Videre så er de kun ment til bruk for å påvise/avkrefte mistenkt graviditet, og ukeindikatoren er nettopp det: En indikator, ikke en fasit. Disse testene er altså ikke ment til å "følge med på" svangerskapet/fosterutviklingen, og er ikke pålitelige til slik bruk. Hvis du allerede har fått positiv test så er det ikke meningen at du skal teste flere ganger! Ved mistanke om MA eller om man opplever komplikasjoner som blødninger må det måles serum-hCG. Altså blodprøve med noen dagers mellomrom. Fall eller manglende stigning i hCG-konsentrasjonen før uke 10-11 kan bety unormal utvikling, for eksempel svangerskap utenfor livmor. Nivået vil selvsagt også falle hvis fosterutviklingen stopper opp. Hvis du ikke opplever blødninger eller smerter eller at graviditetssymptomene (om du har noen) plutselig blir svakere, så er mest sannsynlig alt heeelt i orden og du bør senke skuldrene. Spør eventuelt fastlege om blodprøve. Det er selvsagt ingenting som kan gjøres uansett hvis du aborterer nå, men da får du svar i hvert fall. AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 12.35): Tok en test til nå 10 min etter den første som viste 2-3.. virker ikke helt som at disse er til å stole på? Anonymkode: c5177...329 Anonymkode: 642c9...9b1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #14 Del Skrevet 13. september 2023 Da jeg opplevde kjemisk gikk jeg fra 2-3 til 1-2, dagen etter var testen negativ. Og hvis du er 6-7 uker og helt sikker på det, skulke den jo vist 3+... Anonymkode: bd250...f78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #15 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Da jeg opplevde kjemisk gikk jeg fra 2-3 til 1-2, dagen etter var testen negativ. Og hvis du er 6-7 uker og helt sikker på det, skulke den jo vist 3+... Anonymkode: bd250...f78 Ja, samme her. Begge gangene.. Dessverre ♥️ Anonymkode: dacee...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #16 Del Skrevet 14. september 2023 De er ikke laget for å måle stigning, men de har fungert ypperlig til det for meg. Med spontanabort har de gått nedover, og med vellykkede graviditeter har de steget. Ofte fra 1-2 til 3+ på en uke Anonymkode: c4b1d...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #17 Del Skrevet 14. september 2023 Hei igjen alle sammen. Tusen takk for alle svar. Jeg kan fortelle at jeg gikk gjennom en spontanabort etter dette. Jeg sier ikke at man skal bruke disse testene til å måle stigning, men hos meg viste det seg å være en spontanabort, dessverre.. Anonymkode: c5177...329 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå