AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Jeg er gravid i andre trimester. Etter en konsultasjon på sykehuset kom det opp spørsmål om jeg sto på blodfortynnende iforbindelse med min revmatiske sykdom. Jordmor på sykehuset anbefalte dette, da det er forhøyet risiko for preeklampsi. Har hatt lite kontakt med revmatismesykehuset jeg tilhører under graviditeten, men tok kontakt med de etter timen og spurte konkret om dette med blodfortynnende. De mente det ikke var nødvendig. Er det noen her som har revmatisme som har erfaring? Hvilke råd fikk dere ang. dette? Anonymkode: 333c1...09a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 Jeg er revmatiker og gravid og har stått på blodfortynnende siden uke 12 med samme begrunnelse fra overlege på fødepoliklinikken på sykehuset. Har fått beskjed om å stå på det til jeg får rier. Anonymkode: 7e5af...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #3 Skrevet 12. september 2023 Har leddgikt, gikk ikke på blodfortynnende under svangerskapet. Ikke før eller etter heller for så vidt. Men jeg fikk faktisk svangerskapsforgiftning siste uken før termin og veldig høy blodtrykk under fødsel, så fikk medisiner for dette da det pågikk. Lagt inn på barsel avdeling etter fødsel for å få kontroll på blodtrykk, noe som det ble etter ca 12 timer😉 Anonymkode: dfccd...49a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå