AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Eller blir det feil å være helt åpen om dette? Jeg har kolleger som snakker masse om mennene sine i lunsjen og forteller om hvor bra de har det i forholdet. Av og til blir jeg spurt om jeg har kjæreste eller om jeg dater. Tenker dere at jeg bør være åpen om at jeg har et stort savn etter en ny kjæreste? Har vært singel i 2 år med barn på deltid. Jeg føler meg usikker på hvor åpent jeg kan fortelle dette til kolleger eller andre venninner/ bekjente som ikke er så nære, når vi kommer innpå temaet. Anonymkode: d5b6f...267 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 Nei. Ikke til kollegaer, og i hvertfall ikke i plenum i lunsjen. Det er alt for personlig og uprofesjonelt. Anonymkode: 46aa8...f43 2
Cata Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 Det kommer helt an på hvem man omgås og hvor. Jeg ville ikke hatt problemer med å si at jeg savnet en kjæreste i pauserommet på jobb om samtalen ellers hadde kretset rundt tema "samliv og forhold" men hadde samtalen dreid seg om noe helt annet så hadde jeg selvsagt ikke tatt det opp som noe tema. Det kommer helt an på settingen. 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 Cata skrev (8 minutter siden): Det kommer helt an på hvem man omgås og hvor. Jeg ville ikke hatt problemer med å si at jeg savnet en kjæreste i pauserommet på jobb om samtalen ellers hadde kretset rundt tema "samliv og forhold" men hadde samtalen dreid seg om noe helt annet så hadde jeg selvsagt ikke tatt det opp som noe tema. Det kommer helt an på settingen. Ja, jeg mente selvfølgelig i en setting der vi allerede snakker om parforhold og de evt. spør meg om jeg har kjæreste. Det må passe inn i samtalen. ts Anonymkode: d5b6f...267 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 Jeg avskyr mennesker drar med seg slikt tull på arbeidsplassen. Ville smilt falskt og tatt på meg en liksom-medlidende maske der og da, men ville i all fremtid unngått personen som sutret. Anonymkode: eae2d...a5e 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg avskyr mennesker drar med seg slikt tull på arbeidsplassen. Ville smilt falskt og tatt på meg en liksom-medlidende maske der og da, men ville i all fremtid unngått personen som sutret. Anonymkode: eae2d...a5e Er det å sutre hvis man sier åpent at man ønsker seg kjæreste? At det er et mål man har å gå inn i et forhold? 🤔 Uten da å holde et foredrag om det liksom. Anonymkode: d5b6f...267 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 Tenker det kommer helt an på hvor godt forhold man har til kollegaene sine. Til noen kunne jeg definitivt ha sagt det, da jeg anser dem som venner. Til andre ville det ha vært helt utenkelig. Anonymkode: 308c7...748 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 På min jobb er slikt helt normalt. Anonymkode: 082de...b0e 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #9 Skrevet 9. september 2023 Synes det er bra at folk er åpne om det meste. De som kun vil snakke upersonlig får jo bare si fra om dette eller flytte på seg. Anonymkode: aa909...0d0 1
Nettinettet Skrevet 9. september 2023 #10 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Eller blir det feil å være helt åpen om dette? Jeg har kolleger som snakker masse om mennene sine i lunsjen og forteller om hvor bra de har det i forholdet. Av og til blir jeg spurt om jeg har kjæreste eller om jeg dater. Tenker dere at jeg bør være åpen om at jeg har et stort savn etter en ny kjæreste? Har vært singel i 2 år med barn på deltid. Jeg føler meg usikker på hvor åpent jeg kan fortelle dette til kolleger eller andre venninner/ bekjente som ikke er så nære, når vi kommer innpå temaet. Anonymkode: d5b6f...267 Å si at du har et stort savn etter en kjæreste ville jeg absolutt ikke sagt. Men jeg vil råde deg til å nevne at det hadde vært hyggelig med en kjæreste og at du er åpen for det hvis du møter noen som er fine og så legge til - så har dere noen fine single menn som dere tenker kan være en match - do your thing! Hvordan du snakker om dette med kjæreste og hva du tenker om det har stor betydning for din verdi som singel på let. I et samfunn hvor de fleste single trives alene og har det bra som singel er det lett for at du vil bli sett på som en ikke positiv potensiell partner hvis du lider uten en kjæreste. Du har selvsagt lov til å savne en kjæreste stort og virkelig ha det vondt på grunn av dette savnet, men hold det for deg selv. Jobb heller med å finne andre ting å fokusere på som i tillegg kan gi deg nye bekjentskaper eller vekke oppmerksomheten til en ukjent potensiell fordi du utstråler glede over livet du lever her og nå. 2
Andro Skrevet 9. september 2023 #11 Skrevet 9. september 2023 Til de mest fortrolige vennene er alt greit å snakke om. Snakker ikke om personlige ting på jobben med mindre det påvirker arbeidet mitt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #12 Skrevet 9. september 2023 Det må da være lov å si at du savner å ha noen. Hadde ikke reagert negativ på at noen sa det, men elsker også personlige samtaler. Anonymkode: b2ba7...bb5 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #13 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det må da være lov å si at du savner å ha noen. Hadde ikke reagert negativ på at noen sa det, men elsker også personlige samtaler. Anonymkode: b2ba7...bb5 Elsker ikke at du er savner å ha kjæreste da, det er trist. Anonymkode: b2ba7...bb5
Gjest Refreng Skrevet 9. september 2023 #14 Skrevet 9. september 2023 Med mindre du sier det med selvironi og humor, så er det nok ikke så lurt, nei. Hva ønsker du å oppnå med å si det? Sympati? Jeg tror det er større sjanse for at de andre blir ukomfortable og ikke vet hva de skal si eller hvordan de skal reagere. Livet er jo noen ganger sånn at noen kan gå singel lenge, og det er ikke så mye man kan si til det.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #15 Skrevet 9. september 2023 Men hvorfor vil du si det? Anonymkode: b1844...c18
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #16 Skrevet 9. september 2023 Refreng skrev (5 minutter siden): Med mindre du sier det med selvironi og humor, så er det nok ikke så lurt, nei. Hva ønsker du å oppnå med å si det? Sympati? Jeg tror det er større sjanse for at de andre blir ukomfortable og ikke vet hva de skal si eller hvordan de skal reagere. Livet er jo noen ganger sånn at noen kan gå singel lenge, og det er ikke så mye man kan si til det. Som mann kan man kanskje gå lenge i noen tilfellet. Men vi kvinner går som regel ikke årevis som singel. 3-4 år er veldig lang singelperiode som kvinne, og de fleste har funnet seg ny mann på innen 3 år. (Har jeg hørt flere har sagt). Anonymkode: d5b6f...267
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #17 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor vil du si det? Anonymkode: b1844...c18 Sånn at de tror jeg ikke stortrives alene, uten intimitet og et samliv.. Anonymkode: d5b6f...267 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #18 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sånn at de tror jeg ikke stortrives alene, uten intimitet og et samliv.. Anonymkode: d5b6f...267 Ønsker ikke de skal tro at jeg stortrives uten et samliv, for sannheten er at jeg trives best med kjæreste og et samliv. Anonymkode: d5b6f...267 1
Gjest Refreng Skrevet 10. september 2023 #19 Skrevet 10. september 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Som mann kan man kanskje gå lenge i noen tilfellet. Men vi kvinner går som regel ikke årevis som singel. 3-4 år er veldig lang singelperiode som kvinne, og de fleste har funnet seg ny mann på innen 3 år. (Har jeg hørt flere har sagt). Anonymkode: d5b6f...267 Jeg vet ikke hvor sant dette er lenger. Samfunnet virker utvikle seg i en retning der det blir stadig vanskeligere å få venner og kjæreste. Nordmenn var allerede en innadvendt kultur. Med internett og det travle moderne liv har mange sosiale liv skrumpet veldig inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå