Gå til innhold

Hva finner dere på i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesielt dere med barn under 4 år , jeg føler vi må gjøre noe hver helg og blir fort rastløs , men så har jeg gått litt tom for ideer til ting å gjøre. Ønsker annet enn skogsturer, lekeplasser ol 

Anonymkode: 1a500...b7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi liker å ha en formiddag hvor vi er inne og tar det med ro og gjør husarbeid. 2åring veksler på å hjelpe til og å leke for seg selv. Vi spiser god frokost, hører musikk, leser bok og leker sammen også. 

Vi bruker også å dra på biblioteket eller kafe, kjøre sparkesykkel rundt blokka, eller møte venner som også har barn. Burde dratt mer i skogen, det gjør vi sjelden! Jeg syns lekeplass er sykt kjedelig, så det gjør vi stort sett sammen med barn vi kjenner. 

Tar en tur ut hver dag, men heller oppdagelsesferd enn lekeplass! Det kan også bety å gå til butikken og bruke en time på det😀

Anonymkode: 69c1c...ec8

Skrevet

Kino, besøksgård, bibliotek, museum, badeland, lekeland besøke venner og familie med barn. etc. 

Anonymkode: 475da...585

Skrevet

Hvorfor må dere gjøre noe hver helg? Vi gjør sånne ting kanskje 1 helg i mnd, ellers er barna ute og leker. 

Anonymkode: aefca...6f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor må dere gjøre noe hver helg? Vi gjør sånne ting kanskje 1 helg i mnd, ellers er barna ute og leker. 

Fordi vi ønsker å  gjøre noe:)

hva mener du med sånne ting?

jeg slipper ikke ut en 3-4 åring Lene så da finner vi på noe sammen 

Anonymkode: 1a500...b7c

Skrevet

Vi gjør mye skogstur og lekeplass, men ellers sykler vi i gata, går på butikken og handler lørdagsgodt, drar i svømmehallen eller åpen hall, biblioteket, kafe, ha besøk eller besøke familie eller andre med barn. Innimellom gjør vi noe større som Leo's, vitensenter, akvariet eller museum. 

Anonymkode: 96091...140

Skrevet

Da ungene var små var det mye frilek ute og inne, tur til byen eller skogen innimellom. Vi var slitne etter en uke med jobb og barnehage og orket ikke å finne på noe stort så ofte.

Anonymkode: 1613e...eb8

Skrevet

Vi pleier å involvere barna i ærend. For eksempel kan vi dra på Ikea kl 09 på lørdag formiddag, shoppe i varehuset og kanskje spise lunsj der. Deretter kan barna hjelpe med å skru møbler eller leke. Så tar vi en sykkeltur til butikken, bruker gjerne en time eller to på den turen innom lekeplasser og diverse (700 m til butikken😆). Søndager drar vi gjerne i svømmehallen kl 9, vi foretrekker å være der før det blir mye folk. Vi bor nært Oslo, så det er en del andre tilbud her. Diverse dyreparker er populært, Hadeland glassverk, museum eller tur. Vi bruker også tid på husarbeid. Barna er gjerne med en venn eller så kommer en venn til oss. 

Anonymkode: 3bde6...fb4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig med dette. Når jeg og mine søsken/venner var små, ble jo dagene til der og da, uten noe særlig planlagt av aktiviteter for oss barna. Vi lærte å leke selv, sitte på gulvet med leker, ute på et pledd i hagen i finevær med leker, vi koste oss i nuet. Mine foreldre dro oss ikke med på all verdens aktiviteter. Fra 4-5 års alder var det mange barn å leke med i området vi bodde i, og vi lot dagene bare bli til, og fant på masse morsomt av oss selv, uten at voksne la til rette for det.

Anonymkode: 671b6...355

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...