Gå til innhold

Stole på selger uten kvittering (brukt veske)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selger sier at veska har vært en gave og at hun derfor ikke har kvittering. Jeg er veldig uerfaren med veskekjøp på bruktmarkedet, men ser for meg at det er et marked der det er lett å bli lurt? Hva gjør dere i tilfeller der selger ikke har kvittering? Det er snakk om en veske til rundt 1000 kr, så det er ikke snakk om at jeg blir ruinert - men vil jo helst bruke pengene mine på noen som er ærlige.

Anonymkode: dae3a...607

Skrevet

Enten har du lyst på veska og syns den er verdt å betale 1000 kr for, eller så dropper du det.

Jeg syns ikke en veske til den prisen er verdt de tankene der. Hvorfor er det så viktig med kvittering? Tenker du at du vil ha reklamasjonsrett mot butikk hvis noe oppstår? Eller hun sier den er nesten ny og verdt såpass? Hvis den er det bør det være lett å finne den på nett og se prisen. Da servde jo om det er et bra tilbud eller ei.
Hadde det vært en veske til 10.000 ville jeg ha skjønt det, da ville jeg hatt et bevis for at den var ekte. Men til 1000? Nei.

Anonymkode: e87a5...d8b

• Nyttig 1
Skrevet

Hvilket merke er veska?

Anonymkode: 66e3f...d88

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt uten kvittering, det er så mange kjeltringer der ute som prøver å svindle folk med piratkopier.

Anonymkode: e669c...efd

• Nyttig 1
Skrevet

Er det et merke og man selv ikke kan se forskjell på fake og ekte, ja da er det vel det samme?

Anonymkode: 61f88...7cb

• Nyttig 1
Skrevet

Er vel ingen som tar vare på kvitteringer fir vesker med verdi under 10.000??

Anonymkode: 37c41...beb

• Nyttig 1
Skrevet

For en veske til bare en tusenlapp er det vel ingen kjeltringer som gidder å lage piratkopier? Er det kopivare du er redd for? Det lages jo bare for designervesker av langt dyrere merker.

Så i dette tilfellet, en veske til bare en tusenlapp, ville jeg ikke vært redd for å bli lurt av en forfalskning.

• Liker 2
Skrevet

Vesken er nok fake, så er det opp til deg om du vil betale så mye for en kopi😉

Anonymkode: d0db8...53e

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Selger sier at veska har vært en gave og at hun derfor ikke har kvittering. Jeg er veldig uerfaren med veskekjøp på bruktmarkedet, men ser for meg at det er et marked der det er lett å bli lurt? Hva gjør dere i tilfeller der selger ikke har kvittering? Det er snakk om en veske til rundt 1000 kr, så det er ikke snakk om at jeg blir ruinert - men vil jo helst bruke pengene mine på noen som er ærlige.

Anonymkode: dae3a...607

Hvilket merke er veska? Er det en veske som koster vesentlig mye mer enn 1000 kr ny så hadde jeg droppet det.

Men de fleste gidder ikke svindle for så små summer så vil tro at det er ok, men som sagt spørs på merket 

Anonymkode: 00a2e...103

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Vesken er nok fake, så er det opp til deg om du vil betale så mye for en kopi😉

Anonymkode: d0db8...53e

Tull

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilket merke er veska? Er det en veske som koster vesentlig mye mer enn 1000 kr ny så hadde jeg droppet det.

Men de fleste gidder ikke svindle for så små summer så vil tro at det er ok, men som sagt spørs på merket 

Folk svindler for adskillig lavere summer enn det. Selger du mange nok billige kopier blir det penger av det, og risikoen er mindre enn ved dyrere varer.

Anonymkode: cb9ec...265

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Folk svindler for adskillig lavere summer enn det. Selger du mange nok billige kopier blir det penger av det, og risikoen er mindre enn ved dyrere varer.

Anonymkode: cb9ec...265

Få sitter i Norge og lager slike kopier. Det kommer som oftest fra utlandet. Det er ulovlig å importere, så det er en risiko bare å ta det inn til landet, samt en utgift.

Svindlere sikter som regel noe høyere når prosessen innebærer en del arbeid og risiko.

Anonymkode: eaf3b...a43

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...