AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Jeg har ei venninne som elsker jul. Hun begynner å snakke om det i Oktober. Hun sender meg meldinger daglig om at hun har bakt den og den sorten. Nå har hun begynte å ta frem litt pynt, har lyst å sette opp treet, men må kanskje vente litt til, ser julefilmer hver dag. Det er veldig slitsomt. Jeg begynner ikke å tenke så mye på det før i Desember. Julegave begynner jeg med før da Men nå har hun fått senvakt på julaften og hun sutrer så mye over at i år blir der ikke jul på henne. Jeg sier at for meg er ukene før jul med baking og kos også viktig. Hun er ikke enig. Julaften vil hun ha fri. Har dere venner som er over ivrig når det gjelder jul? Anonymkode: d4a8e...fbf
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 Jeg elsker jul men holder det for meg selv. Går med ørepropper når jeg hører julemusikk, for skjønner at ikke naboene nødvendigvis synes det er så stas med Glade Jul i oktober. Ville bare vært ærlig med henne og sagt at du ikke orker julemas så tidlig. Si du blir stresset av det, og at du ikke orker begynne med sånt før desember! Anonymkode: 97d2e...70b 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg elsker jul men holder det for meg selv. Går med ørepropper når jeg hører julemusikk, for skjønner at ikke naboene nødvendigvis synes det er så stas med Glade Jul i oktober. Ville bare vært ærlig med henne og sagt at du ikke orker julemas så tidlig. Si du blir stresset av det, og at du ikke orker begynne med sånt før desember! Anonymkode: 97d2e...70b Jeg har også svart: så fint at du koser deg, men jeg venter til Desember med starte på juleforberedelser Anonymkode: d4a8e...fbf 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 Andres hobbyer gjør jeg ikke til mitt problem. Du kan jo bare si at det er fint hun har denne julehobbyen men at du ikke er så interessert i å snakke så mye om det. Anonymkode: 3a58f...526 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 Hele familien min er ferdig med julegaver før midten av november og husene er ferdig pyntet rundt samme tid.. 🙈 Personlig blir jeg sprø av det, men ikke min sak.. så hvis de er glad så hversågod. Ang jobb så er det en gang sånn at er ens jobb åpen julaften så må man regne med at man noen år må jobbe.. Sånn er det bare.. Anonymkode: a16cf...801
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 Tips henne om julegruppa her på kg...? 😅 Anonymkode: e071b...eff 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hele familien min er ferdig med julegaver før midten av november og husene er ferdig pyntet rundt samme tid.. 🙈 Personlig blir jeg sprø av det, men ikke min sak.. så hvis de er glad så hversågod. Ang jobb så er det en gang sånn at er ens jobb åpen julaften så må man regne med at man noen år må jobbe.. Sånn er det bare.. Anonymkode: a16cf...801 Jeg synes det er litt barnslig å si at hele julen er ødelagt pga hun må jobbe. Var ikke noen vits å bake julekaker heller da Vi spiser lite julekaker på julaften med spiser de ukene før jul 😉 Anonymkode: d4a8e...fbf 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 Jeg har ei venninne som elsker jul. Hun begynner å telle ned i juni og jeg bare «slapp av, jeg vil nyte sommeren nå». Jeg er ikke like begeistret for jul enda. Kanskje det endrer seg når jeg får barn. Anonymkode: 25eb0...e10
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #9 Skrevet 9. september 2023 Så bra at hun er lidenskapelig opptatt av noe! Anonymkode: 6a99e...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #10 Skrevet 9. september 2023 Høsten har jo så vidt starta, hadde bedt folk om å holde kjeft om dem hadde begynt å ta julepraten nå for og si det sånn. Anonymkode: 796a3...548 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #11 Skrevet 9. september 2023 Jeg elsker jula selv, men det irriterer meg at all julemaset starter så altfor tidlig. Det vanner ut hele høytiden. Folk hiver ut juletreet 2.juledag. Og det skjønner jeg når de døtter det inn allerede 1. desember. Jeg vil heller at jula kan vare litt ut i triste januar enn å starte pynting allerede i november. Jula har også overtatt advent som også er en liten høytid i seg selv. Man kan pynte med staker og lys fra desember, men julepynten kommer ikke opp før en uke før jul her hos meg. Enda jeg absolut elsker jula. Men andre juleentusiaster gir meg en skikkelig downer når de kaster ut jula før i det hele tatt romjula har startet. Anonymkode: 71a32...a2e 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #12 Skrevet 9. september 2023 Det er jo bare å ignorere meldinger(sender hun faktisk sms eller på messenger at hun baker?). Er ikke vits å svare på det hver dag. Eller så kan du bare skrive «koselig», «ser godt ut», «nam» eller bare «😍». Tar 1/2 sekund. Ellers burde hun bytte jobb til en hun ikke jobber turnus på. Anonymkode: f34a8...439
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #13 Skrevet 9. september 2023 Elsker jul, julen er lyset som får meg igjennom høst og vinter. Skulle ønske det var sosialt akseptert å pynte i oktober😅 Anonymkode: d7026...f49 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #14 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har ei venninne som elsker jul. Hun begynner å snakke om det i Oktober. Hun sender meg meldinger daglig om at hun har bakt den og den sorten. Nå har hun begynte å ta frem litt pynt, har lyst å sette opp treet, men må kanskje vente litt til, ser julefilmer hver dag. Det er veldig slitsomt. Jeg begynner ikke å tenke så mye på det før i Desember. Julegave begynner jeg med før da Men nå har hun fått senvakt på julaften og hun sutrer så mye over at i år blir der ikke jul på henne. Jeg sier at for meg er ukene før jul med baking og kos også viktig. Hun er ikke enig. Julaften vil hun ha fri. Har dere venner som er over ivrig når det gjelder jul? Anonymkode: d4a8e...fbf Herregud som du blander masse rart i et innlegg. Hvem ønsker vel å jobbe jula, og hvem blir vel ikke litt frustrert over å måtte jobbe julaften. Forståelig det spør du meg. Hva så om hun begynner å styre om jula i oktober, hvordan påvirker det deg? Anonymkode: 74e96...61a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #15 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg elsker jula selv, men det irriterer meg at all julemaset starter så altfor tidlig. Det vanner ut hele høytiden. Folk hiver ut juletreet 2.juledag. Og det skjønner jeg når de døtter det inn allerede 1. desember. Jeg vil heller at jula kan vare litt ut i triste januar enn å starte pynting allerede i november. Jula har også overtatt advent som også er en liten høytid i seg selv. Man kan pynte med staker og lys fra desember, men julepynten kommer ikke opp før en uke før jul her hos meg. Enda jeg absolut elsker jula. Men andre juleentusiaster gir meg en skikkelig downer når de kaster ut jula før i det hele tatt romjula har startet. Anonymkode: 71a32...a2e Har frem til for 5 år siden pyntet ikke jeg før lille julaften da barna krevde det. Alltid kastet ut julen så fort julen er over, altså tredje juledag. Da er jeg lei. Nå når jeg kan pynte 1 desember får jeg koser meg i en hel mnd med jul. Så blir ikke fortere lei. Blir bare lengre jul. Anonymkode: d7026...f49
Bombasi Skrevet 9. september 2023 #16 Skrevet 9. september 2023 Elsker julen, elsker førjulen og elsker høsten inn mot juletiden Men jeg holder julemaset for meg selv. Opplever du mye mas om det så må du si ifra om at du ikke orker å høre mer. Og så får du tipse henne om denne tråden: 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #17 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har ei venninne som elsker jul. Hun begynner å snakke om det i Oktober. Hun sender meg meldinger daglig om at hun har bakt den og den sorten. Nå har hun begynte å ta frem litt pynt, har lyst å sette opp treet, men må kanskje vente litt til, ser julefilmer hver dag. Det er veldig slitsomt. Jeg begynner ikke å tenke så mye på det før i Desember. Julegave begynner jeg med før da Men nå har hun fått senvakt på julaften og hun sutrer så mye over at i år blir der ikke jul på henne. Jeg sier at for meg er ukene før jul med baking og kos også viktig. Hun er ikke enig. Julaften vil hun ha fri. Har dere venner som er over ivrig når det gjelder jul? Anonymkode: d4a8e...fbf Altså kan ærlig innrømmet at jeg er hekta på jul. Har allerede begynt å snakke om det. Julen er ikke like stas de årene man jobber senvakt julaften. Men jeg har valgt et yrke der jeg av og til må jobbe den julaften( og jeg jobber senvakt oftere enn det jeg må) men da er julaftene jeg har fri så mye bedre❤️ selvsagt kunne jeg ønske jeg hadde fri alle julaftene, men sånn er det ikke. Anonymkode: 909e6...86b
Lorieen Skrevet 9. september 2023 #18 Skrevet 9. september 2023 Jeg har ei venninne som kjører full jul inkludert juletre fra 1. november. 🙄 Selv synes jeg jul er forbeholdt desember, og man ødelegger kosen med det om man starter for tidlig. Her begynner jeg så smått å pynte/ordne og bake fra første helga i advent. Julegaver handler jeg utover høsten, og så koser jeg meg med å pakke dem inn i begynnelsen av desember. Juletreet pyntes som regel enten 22. eller 23. desember, og tas ikke ned før 6. januar. 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #19 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har frem til for 5 år siden pyntet ikke jeg før lille julaften da barna krevde det. Alltid kastet ut julen så fort julen er over, altså tredje juledag. Da er jeg lei. Nå når jeg kan pynte 1 desember får jeg koser meg i en hel mnd med jul. Så blir ikke fortere lei. Blir bare lengre jul. Anonymkode: d7026...f49 Tradisjonelt sett er ikke jula over 3.juledag da vi har romjula. Jula varte tidligere helt til 13.dagjul. Folk dro på juletrefester og hjemmebesøk og fråtset videre i julekaker og god mat. Dette er en tradisjon jeg skulle ønske man kunne beholde. Vi har nok av tid FØR jul til å gjøre alle forberedelser og glede oss, men selve festen er jo over på et blunk slik det er blitt. Men men, folk er jo ikke så opptatt av tradisjoner lenger. Kommersialitet og julejalla i alle kanaler har overtatt for gode, koselige gamle tradisjoner. Anonymkode: 71a32...a2e 1
Trolltunge Skrevet 9. september 2023 #20 Skrevet 9. september 2023 Min mann, og vår datter er smittet. Jeg er et sommermenneske, og da min datter begynte å telle ned til jul i sommerferien ble det litt slik "Nei nei nei!". Stort sett er det likevel koselig at de er skikkelig julete. Det er veldig kjekt, når det faktisk nærmer seg jul. 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå