AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Jeg er blitt mamma for første gang. Jeg fullammer. Vi synes lille har mye luft i magen, må jobbe veldig for å få det ut. Babyen er 6 uker gammel. Den siste uka her har det vært mye luftproblemer. Prøver alt jeg kan å rape om natta men baby sovner og vi får det bare ikke til. På formiddagen kommer det sprutgulp, etterfulgt av rapene han ikke har fått opp. Nå har dette skjedd bare 2 ganger, men det har ikke skjedd før. Vi må hjelpe han en god del for å få ut luft. Han gråter ikke men knirker og vrir seg for å få ut lufta. Baby sover godt, har våte gode bleier. Men bobler faktisk i bæsjen la jeg merke til i går. Synes det romler og bråker mye fra magen. Kan legge til at han ble født 3 uker for tidlig, og har gooood vektøkning. Har lagt på seg 500 gram i uken, var 5,2 kg på sist kontroll. Fødselsvekt var 3 kg. Helsesøster sier dette er supert og det vil flate seg ut etterhvert. Jeg blir frustrert og bekymret for lille, og nå tenker jeg at jeg må være selektiv i kosten å se om det hjelper. Jeg har ganske sensitiv melkeproduksjon, og blir veldig fort mindre melk dersom jeg stresser, ikke drikker og spiser nok, eller får veldig lite søvn. Hjelp Anonymkode: 40852...96c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 Har dere forsøkt å rape oftere? Ikke bare når babyen er mett, men innimellom når det gis pupp? Anonymkode: 90e4e...635 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 Barnet ditt legger godt på seg. Det er det beste beviset på at du produserer bra melk og at barnet spiser nok, på tross av sprutgulp og raping. Det er helt normalt at babyer får i seg endel luft sammen med melka, og du gjør så godt du kan med å få barnet til å rape etterpå. Og da er alt helt supert! Hvis barnet slutter å legge på seg, eller får mye vondt i magen kan du snakke med helsesykepleier igjen. Ellers er alt helt topp slik du beskriver det. Anonymkode: ce8a2...d23
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere forsøkt å rape oftere? Ikke bare når babyen er mett, men innimellom når det gis pupp? Anonymkode: 90e4e...635 Har forsøkt litt de siste dagene, skal fortsette med det da det hjelper litt😃 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet ditt legger godt på seg. Det er det beste beviset på at du produserer bra melk og at barnet spiser nok, på tross av sprutgulp og raping. Det er helt normalt at babyer får i seg endel luft sammen med melka, og du gjør så godt du kan med å få barnet til å rape etterpå. Og da er alt helt supert! Hvis barnet slutter å legge på seg, eller får mye vondt i magen kan du snakke med helsesykepleier igjen. Ellers er alt helt topp slik du beskriver det. Anonymkode: ce8a2...d23 vanskelig å vite for en nybakt mor alltid hva som er normalt, men vil tro det er det. Har hatt mamma innom som bekrefter det jeg ser at han har ekstremt mye luft i magen, så da forsøker jeg å være litt streng med min kost for å se om det hjelper på! Skader ikke å prøve. ts Anonymkode: 40852...96c 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 Dere har sikkert prøvd diverse øvelser for å få bevegelse på lufta? Sykle med beina, froskestilling, bære på magen på armen, etc. Anonymkode: 32ebd...c54
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere har sikkert prøvd diverse øvelser for å få bevegelse på lufta? Sykle med beina, froskestilling, bære på magen på armen, etc. Anonymkode: 32ebd...c54 Vi har prøvd alt, og vi gjør det fortsatt for å få tarmene til å jobbe! Men synes egentlig det kun hjelper å trykke litt etter når lufta faktisk kommer ut. ts Anonymkode: 40852...96c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå