Gå til innhold

TIL KVINNER: Hva ser du på som incel-oppførsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tråden og spørsmålet er rettet eksklusivt til dere kvinner her

Hva vil du si er incel-oppførsel? Er det creepy pickup lines,
desperasjon, simping etc? Eller er det rett og slett en vanlig hyggelig fyr som er jomfru?
Hva er det? Kanskje du også har personlige erfaringer du kan dele

Shoot!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg tenker incel, så tenker jeg bare på en person i dyp depresjon, desperasjon og skam, og at dette tilfeldigvis har blitt hektet på mann-kvinne dynamikk.

Noen kjennetegn:

- svart/hvitt tenkning

- projisering fremfor å finne ut hva som faktisk er tilfelle

- frakobling fra følelser, ute av stand til å ta inn over seg hva andre føler

- defensiv, alltid i forsvar, og kommer med unnskyldninger fremfor å møte vanskelige situasjoner

- fetisjisering/distansering ovenfor kvinner. kvinner blir sett på som noe veldig mystisk og "other", og tillagt mystiske egenskaper som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. mangel på å se kvinner som medmennesker.

- ofte behov for å dele ut kritikken de har i underbevisstheten på alle andre rundt seg (i tillegg til seg selv, forstår at de har det veldig vondt)

Anonymkode: 925c0...53b

• Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet

- hater kvinner men vil også ligge med de og ha seg kjæreste

- kaller kvinner "females" og snakker om de som om alle kvinner i hele verden tenker helt likt, og at alle er enten horer/madonna, staceys, normies, utpulte osv

- mener kvinner må være perfekte (og de kunne aldri datet en mindre pen kvinne selv), og kvinner skal ha alle slags kunnskaper og oppfylle alle slags krav, når de selv ikke evner å tørke seg i rompa engang eller rydde soverommet.

- mener de selv er stygge på måter som er umulige å fikse ("tynne håndledd", etnisitet, høyde, hårfeste, osv osv). Slik at de er dømt til å feile uansett og dermed kan sitte med hendene i fanget og skylde på samfunnet.

- har forstyrrende idoler (skoleskytere, andrew tate eller jordan peterson osv)

- sitter i sine egne bobler på nett og fyrer opp under hverandre på sider ala 4chan osv.

Anonymkode: b533a...12b

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet

Tenker det er en med lavt selvbilde, som kanskje ikke ser seg selv helt. En helt vanlig, hyggelig fyr som legger alle problemer på at han er lav, har litt mage eller lite hår, f.eks. Som mener at kvinner bare vil ha typiske "brannmann-kalender-menn". Mens kvinner i realiteten vil ha en hyggelig type, uavhengig av høyde og hårfeste.

Denne stakkarsliggjøringen av seg selv gjør dessverre disse mennene mindre attraktive. 

Anonymkode: 8cc39...7f0

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Menn som holder seg til de samme faste 4-5 kompisene. 
Henger sammen i hverandres leiligheter fast hver kveld. Har veldig like samme type konspiratoriske meninger, får sjelden ny innput via andre mennesker eller ønsker å søke annen i formasjon enn det de selv er overbevist om. Røyker gjerne hasj å skal løse verdensproblemer underveis. Kvinner er en fremmed art som de selv innerst langt der inne elsker å tenke på når de skal elske med seg selv, men som de snakker ned og finner feil ved dersom de får muligheten. De er også overvektige, bedrevitere og verdensmestere i alt. Tilogmed det de selv aldri har greid å få til selv, det kan de ALT om. 

Anonymkode: ffae8...ebf

• Nyttig 1
Skrevet
Inverto skrev (13 minutter siden):

desperasjon, simping etc? Eller er det rett og slett en vanlig hyggelig fyr som er jomfru?

Shoot!

Vel.

1. Grupperer mennesker i «kvinner» og «menn» og forventer at i de to helt tilfeldig valgte gruppene kan ethvert individ snakke for gruppen, som var de en sekt eller en maurtue, ikke milliarder av mennesker uten noe som helst til felles.

Kriteria nr 1 er så viktig at jeg ikke har oppdaget behov for å identifisere 2, 3 etc. 

Anonymkode: 2726d...ec7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Merker at de aggressivt objektiviserer og generaliserer kvinner, fordi de er så fjernt borte fra de at de oppfatter de ikke som individuelle personer. Da lukter det incel med en gang. De har en forskrudd tankegang de ikke klarer å skjule.

Anonymkode: c1f2a...7f0

• Liker 6
Skrevet

Incel blir vel hovedsaklig brukt om de som har aggressive holdninger og meninger rettet mot kvinner, og kanskje chads. De som er deprimerte, isolerte og usynlige blir gjerne ikke tenkt på som incels, selv om de er ufrivillig jomfruer. Folk flest aner jo ikke hvem de er, så de har heller ikke sterke meninger om de kan være incels eller ikke.

Skrevet
Inverto skrev (21 minutter siden):

Shoot!

Gutter/yngre menn, som prøver å selge seg inn med at de trener masse, tjener mye og har det de mener er «statusjobb». Og at de på en eller annen måte «fortjener» damer😂

Det er for meg peak incel. Skikkelig cringe 🙈

Anonymkode: 0468a...196

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

En som lever i ufrivillig sølibat og er bitter over dette. Gjerne i tråd med et forkvaklet kvinnesyn.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gutter/yngre menn, som prøver å selge seg inn med at de trener masse, tjener mye og har det de mener er «statusjobb». Og at de på en eller annen måte «fortjener» damer😂

Det er for meg peak incel. Skikkelig cringe 🙈

Anonymkode: 0468a...196

Enig . Tenker at mange av dem befinner seg på autismespekteret , ubehandlet . De lager seg egne forestilinger om hva damer vil ha/ ikke vil ha , å ender med å havne i selvoppfyllende profetier . Er egentlig ensomme , strever veldig med å tilpasse seg , klarer ikke opptre naturlig eller avslappet . Lager seg en mal på hva de tror kvinner vil ha, å legger kvinner for hat når planen ikke fungerer . Tenker at alle incels har en form for realitetsbrist. De projiserer selvhatet sitt på kvinner . 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Ser for meg en sjenert fyr som virker direkte uhøflig når en snakker med han. En som ikke forstår at å ha angst kan føre til at en virker uhøflig rundt andre mennesker. en person som svarer rask hei og ikke noe mer. Som ikke tar initiativ. Som på fritiden skriver stygge ting om damer på nett, og ikke skjønner hvorfor han ikke møter folk.

Ser også for meg en mer utadvendt type som er usosial, snakker nedsettende om kvinner, fremmer et usunt mannsideal og er direkte frekk. I flørting oppfatter jeg denne typen som får et tegn til nei og oppfører seg som en bortkjemt unge som blir irritert og viser dette tydelig.

det er stereotypiene jeg har.

Anonymkode: e3962...5a1

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg tror det handler en del om gruppering og tilhørighet på internett. jeg tror utgangspunktet til mange er at de på et tidspunkt enten har følt seg avvist eller ensomme. Mange snakker om at kvinner burde gi menn sex og at alle kvinner har sex med de kjekke og ikke de snille. dette er fakta som det er kjempelett å sjekke, men de gjør det ikke. Om man ser på forumene de er på er tonen kjempetøff. og det er vanlig med alt fra homofobi, rasisme og man ber folk ta livet sitt. Dette er en humor andre ikke forstår. Det å hate sammen er veldig samlende. De følger folk som er kjekke med masse damer og dyre ting. Og som presenterer føleri som fakta. Disse lederne er tjent med at de som følger dem ikke forlater plattformene deres. slik at de kan kjøpe flere dyre ting. det samme gjelder for alle grupperinger: Det å forlate gruppa, er kjempevanskelig. Man har brukt tid og energi på noe som ikke betyr noe. jeg tror ikke de fleste incels er dumme eller slemme. Jeg tror de vanker med feil folk.

• Nyttig 1
Skrevet

Menn som mener kvinner eksisterer kun for deres del. Menn som mener kvinner skylder de sex. Menn som er bitre fordi kvinner har sex med andre enn de. 

Anonymkode: 92105...7ad

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Altså, incel-oppførsel kommer vel fra incels, som faktisk er menn som deltar i en subkultur. For meg må man nettopp definere seg selv som det. Man blir ikke bare incel. Føler egentlig folk her inne bruker begrepet incel slik man bruker ordet taper. Og det er jo feil. Og ofte nedlatende i tillegg.

Skrevet

Etter mitt syn handler Incel-oppførsel først og fremst om holdninger og retorikk. Hvordan de tenker og uttaler seg om kvinner. De har gjerne et objektiviserende kvinnesyn og forventer at kvinner skal være takknemlige for oppmerksomhet fra menn, selv om denne ikke er ønsket. De er også svært selvmedlidende og bitre, og klager høylydt over hvor urettferdig det er at de aldri har fått pult, for de er da så snille og hyggelige! Denne klagingen skjer gjerne parallelt med at de kaller alle kvinner for horer, spesielt alenemødre har noen av dem en tendens til å kicke voldsomt på. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg mistenker at agendaen til "incelbevegelsen" er å komme med så kontroversielle utsagt at kvinner blir forbanna, jeg skjønner bare ikke hvorfor.

Anonymkode: d4aab...f86

Skrevet

Menn som blir avvist og reagerer med å bli sint og sur fremfor å bli skuffet eller lei seg. Spesielt om de fortsetter å mase og mener seg berettiget til å få napp fordi kvinner skal slutte å være så kresen og gi "snille menn" sex, fordi det er synd på dem.

Anonymkode: c3613...40d

• Liker 5
Skrevet

Seksualerfaringen til såkalte "incels" er sekundær. Incels, eller ufsøler på godt norsk, er menn med et verdenssyn vi har blitt kondisjonert til å psykopatologisere. Dvs vi har blitt opplært å forbinde visse tankesett med ondskap, uavhengig av deres sannhetsnærhet. Vi blir opplært til å tenke at disse ideene er  ondsinnet propaganda oppkokt av triste menn som er ondskapsfulle og bitre, og at de gjør opprør mot selve kjærligheten fordi de ikke får seg sex. Dette blir en selvoppfyllende profeti idet folk dissosierer fra disse ideene og menneskene som holder dem, og begynner å tenke på ideene som feilaktige på grunn av at de holdes av de man ikke vil assosiere med. 

I essens så er onceld fiendene av den ideologisle maktstrukturen og globale hegemoni. 

Anonymkode: ca2cb...349

Skrevet

Ryddet for avsporinger og brukerdebatt. 

Christina82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...