Gå til innhold

Ønsker å skrive til en venninne etter en gammel krangel, men tør ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

jeg har/hadde en veldig god venninne. Vi hadde en liten dum krangel for 4-5 mnd tilbake. Vi har ikke ordnet opp og har nesten ikke pratet med hverandre siden. Jeg må innrømme at jeg kanskje var mest skyldig i den krangelen for flere mnd siden, men hun gjorde ikke saken så enkelt heller. Jeg så henne i byen for noen dager siden og ble glad inni meg. Vi hilste formelt og gikk videre. Jeg har veldig til å sende henne en melding og høre hvordan går det med henne og om hun vil ta en kopp kaffe med meg? 
alle disse mnd har jeg faktisk tenkt på henne. Hun er en herlig, klok, og fantastisk person som jeg faktisk setter stor pris på. Problemet er at jeg er redd for at hun ikke svarer eller avviser meg. Jeg er livredd for å bli avvist pga tidligere livserfaringer, samtidig har jeg virkelig lyst til å ikke miste henne for godt, men kanskje jeg har det likevel?

skal jeg bare la være? Eller ta kontakt?  Kanskje hun ikke vil ha noe med meg å gjøre?. 

Vi er begge i 20årene🫣🫢

Anonymkode: e7910...523

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 
nei😩

Anonymkode: e7910...523

Skrevet

Legg deg flat. Skit i hennes rolle. Bare beklag. Og så tar du det derifra.

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet

Send melding. Det er nok  hyggelig å vite at du kan tenke deg en kaffe eller å treffes til en hyggelig snakk. - og ikke for å gnage på krangelen dere hadde. 

Skrevet

Dere har ikke kontakt nå, så du har ingenting å tape her. Send en melding å spør. Beklag deg for det du gjorde/sa. Så sier du ikke noe om hennes rolle.

Unnskyld for at jeg..... Det var veldig dumt. Jeg har tenkt mye på det og jeg savner deg. Håper du kunne vurdert å ta en kaffe med meg.

• Nyttig 1
Skrevet

Skriv en melding og unnskyld deg. Ikke forsøk å fordele hvor mye skyld dere har, det er ikke relevant. 

Når du tar ansvar, unnskylder deg og legger deg flat gjør du deg sårbar. Det er derfor det er vanskelig og vondt. 

Men i de aller fleste tilfeller vil det skje noe veldig bra og du vil komme ut med et ennå dypere vennskap på den andre siden. 

Anonymkode: b5ccc...a91

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Guddla skrev (2 minutter siden):

Dere har ikke kontakt nå, så du har ingenting å tape her. Send en melding å spør. Beklag deg for det du gjorde/sa. Så sier du ikke noe om hennes rolle.

Unnskyld for at jeg..... Det var veldig dumt. Jeg har tenkt mye på det og jeg savner deg. Håper du kunne vurdert å ta en kaffe med meg.

Denne uken. Smal inn når du vil ha kaffe så ikke det fases ut.

Anonymkode: f84b0...3ae

• Liker 1
Skrevet

Legg deg flat og bli ferdig med det 

Anonymkode: 994e4...ce4

• Liker 1
Skrevet

Gjør det riktige og si unnskyld for det dumme du har sagt. Ikke forklar det med at hun har gjort noe dumt, det vil bare forlenge krangelen. Hvis hun vil oppklare sin reaksjon og be om unnskyldning, da gjør hun det på eget initiativ. 

Det er bedre at du gjør det og håper at hun også vil ordne opp. Hvis hun ikke vil så et det dumt. Men hvis du ikke prøver, så vil du aldri få svar på hvordan det kunne ha gått. 

Vi gjør alle feil. Vi burde være mere tilgivende. 

Anonymkode: 86713...f5b

Skrevet

Den som trenger å si unnskyld får ta kontakt å gjøre det.

Anonymkode: 9dc44...f9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...