AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Hei. jeg har noe ved meg som er litt … rart? I selskaper og lignende har jeg problemer med å holde fokus på samtaler. Hvis vi er 6 stk rundt et bord og jeg snakker med en av de, da får jeg ikke med meg dersom en annen også forsøker å ha en samtale med meg. Jeg er vel litt fjern, om man kan si det slik. Når jeg handler i butikk er det alt for mange inntrykk, å det stresser meg. Det blir for mye å se på og øynene mine blir slitne. Jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal se og sliter med å finne frem til det jeg skulle handle. Har problemer med å planlegge og strukturere. Helt siden jeg var liten har alt vært kaos rundt meg, mister ting, glemmer ting.. Har fått så mye kjeft opp gjennom årene, at jeg nå som 25-åring endelig har klart å ta meg sammen. Huset er konstant strøket å alt er i orden, men det tar enormt med tankevirksomhet og energi av meg å få dette til. Jeg er jente og det er forventet av meg at jeg skal være ryddig, noe jeg ikke er. Jeg blir enormt stressa av å følge opp skole eller jobb, i tillegg til alt annet. Det å skulle stille til dugnad eller andre arrangementer kan jeg bare glemme. Dersom jeg har vært hele dagen på arbeid er resten av kvelden ødelagt og jeg har ingen energi igjen. Jeg klarer det bare ikke. For eksempel er en enkel avtale om å dra på besøk, for mye. Det virker som det er så enkelt for alle andre. Hvorfor er det ikke for meg? Anonymkode: 6a01c...bcd
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 Tviler på at det er enkelt for alle andre. Jeg hører kun babbel hvis folk snakker mer enn få minutter. Klarer ikke følge med på mange samtaler som ved flere personer som snakker sammen. Butikk liker jeg ikke, skal jeg få med meg det jeg trenger så må jeg ha liste. Men glemmer å skrive opp det jeg trenger på listen. Har alarmer på for hver eneste ting jeg må huske. Også at jeg har kveldsvakt. Jeg er introvert og drar aldri på besøk. Nå sover jeg ikke på dagen, sover også lite på natten. Energi er en saga blott. Anonymkode: bcc6f...60c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 Det kan jo tenkes du har ADHD. Eller bare personlighetstrekk i den retning. Anonymkode: d65f9...982
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå