AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Har en baby på 2 uker. Er bedt bort til familiebesøk som er en times kjøretur unna. Her vil det være 10-12 andre barn og voksne og forventet høyt tempo og støynivå 😅 Har veldig lyst til å dra da dette er noen vi veldig sjelden får møtt, men er usikker på om det blir for mye for babyen og bli med i et slikt selskap. Skjønner det såklart ikke er noen fasit her, men vil gjerne høre andres erfaringer/tanker rundt dette 🙂 Vår baby er per nå veldig rolig og sover mye i bil og ellers. Anonymkode: 30c93...9ac 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 Jeg tenker at når det er noe du/dere har lyst til, og det er folk der som du gjerne vil få mulighet til å møte, så er det bare å dra Skulle babyen bli veldig urolig, så vil det kanskje være mulig å trekke seg unna litt? Av egen erfaring, så var vi i 17. mai selskap ca. en times kjøring hjemmefra, med tilsvarende mengde folk da vår ene var 10 dager. Det var veldig koselig. Jeg trakk meg unna og ammet innimellom, vi fikk låne et eget rom til det. Jeg kludret litt med ammingen enda, så dette var mest for egen del, babyen hadde gjerne spist midt blant alle gjestene. I vårt tilfelle reagerte ikke babyen noe på det. Hun var fornøyd med å være der jeg og melka var, og sov på fanget/inntil meg eller faren det meste av tiden. Anonymkode: 75fe0...797 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 Babyen i den alderen bryr seg ikke, så lenge den får sove godt og får mat. Så dersom dere orker er det bare å kjøre på! Anonymkode: 9ee5e...115 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 Er der et soverom/gjesterom/kontor der du eller far og baby kan trekke dere tilbake litt hvis det blir for mye bråk og styr? Ta med vogn/bæresjal e.l slik at dere kan ta en tur ut om nødvendig. Og ikke vær redde for å dra hjem tidlig hvis det ikke fungerer, dere vil få full forståelse for det (og sannsynligvis få med dere sinnssyke mengder mat hvis de dere skal besøke er som min svigermor…). Anonymkode: 0977c...5c5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 Jeg hadde reist Ta med vogn så er det jo bare å legge babyen på et rom hvis det blir mye uro 😊 Anonymkode: 4850e...a41
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 Det går helt fint, og dere bestemmer jo selv hvor lenge dere blir der. Anonymkode: f8727...2e0
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 Så lenge babyen får henge på deg er den stort sett fornøyd 😛 de fleste hvertfall. Å 1 time er jo ikke lang vei, så hvis det blir for mye så drar dere bare hjem. Ikke la babyen gå på rundgang til masse fremmede mennesker, det kan gjerne gjøre dem urolige. De fleste skjønner at en baby vil ha mammaen sin og at det er foreldrene som avgjør når noen holder, hvor mange, og hvor lenge. Anonymkode: 70ad3...bd5 1
Apekatten Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 Jeg hadde dratt, så kan du heller dra litt tidligere hjem hvis det blir for mye for deg/babyen ☺️
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #9 Skrevet 9. september 2023 Det er når de er så små at det er enklest, kjør på om dere har lyst! Jeg hadde med minste på sangleken til eldste da han var tre dager gammel, sov seg gjennom alt inkludert trommespilling under en meter unna Anonymkode: 2ce9f...e1d
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #10 Skrevet 9. september 2023 Jeg tenker dere må gjøre det dere vil.. Jeg personlig har ikke gått på besøk til noen de første 3 ukene ca.. Har brukt tiden hjemme og heller hatt besøk når vi har ønsket. Men det er smak og behag og kommer ann på hva dere føler for og orker og tenker er greit å gjøre. Anonymkode: 15834...c09
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #11 Skrevet 9. september 2023 Så lenge du føler deg i fin form til det,og det finnes et rom å trekke litt tilbake på dersom det blir for mye for baby eller deg, hadde jeg kjørt på!☺️ Anonymkode: 6f76b...862
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #12 Skrevet 9. september 2023 Som flere sier: Hvis du er i form og har lyst, er det bare å reise. Ungen din er trygg hvis du er trygg. Jeg anbefaler slynge eller bæresjal. Da kan du ha ungen så tett på som mange nyfødte foretrekker, og slippe mas fra gamle, nostalgiske tanter (som meg) om å få holde babyen. Anonymkode: e9d59...c49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå