Gå til innhold

Selgere som ikke svarer på finn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig?

Er en vare jeg hadde tenkt å kjøpe, så sendte selger en hyggelig melding med spørsmål om målene på varen. Hun har lest meldingen min, men jeg har ikke fått svar? Varen er så vidt jeg kan se fortsatt til salgs 

Anonymkode: 80004...3a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her. Ønsker å kjøpe ett spisebord. Selger har lest meldingen, men ikke noe svar. Mulig hun har solgt det, men fryktelig irriterende at hun ikke svarer noen få ord.

Anonymkode: aeb2d...11a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Samme her. Ønsker å kjøpe ett spisebord. Selger har lest meldingen, men ikke noe svar. Mulig hun har solgt det, men fryktelig irriterende at hun ikke svarer noen få ord.

Anonymkode: aeb2d...11a

Ja veldig rart. Det er jo en del penger i det de selger, så skulle tro de var interessert i å lande et salg. Min vare koster 600 kr

Skrevet

Slike kjøper jeg aldri av.

Men husk å skriv en skikkelig melding når du sender en.

Jeg har fått mange av:

"hei"

"500kr"(bud mye lavere enn pris...vanlig blant våre nye borgere)

"tar du bud"

"er du hjemme nå"

"kan du komme til meg"

etc...

Slike meldinger svarer jeg ikke.

Anonymkode: 19e5e...811

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slike kjøper jeg aldri av.

Men husk å skriv en skikkelig melding når du sender en.

Jeg har fått mange av:

"hei"

"500kr"(bud mye lavere enn pris...vanlig blant våre nye borgere)

"tar du bud"

"er du hjemme nå"

"kan du komme til meg"

etc...

Slike meldinger svarer jeg ikke.

Takk for svar. Tenker du at det at de ikke svarer representerer litt hva man kan forvente av det man kjøper også? Altså at det kan ha dårligere stand enn det oppgis f.eks? 

Jeg sendte en hyggelig melding. Skrev typ: Hei, for en utrolig fin farge! Kan jeg spørre hvor lang den er? Mvh XX

• Liker 1
Skrevet

Det er mange useriøse dritt folk på Finn. Hater også se som er interesert men så slutter de å svare. Rett og slett ghoster når de ikke vil ha varen likevell. 

Og den klassiske sluttet å svare, jeg selger til noen andre, og da blir de rasende på meg. Forstå det den som kan. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Takk for svar. Tenker du at det at de ikke svarer representerer litt hva man kan forvente av det man kjøper også? Altså at det kan ha dårligere stand enn det oppgis f.eks? 

Jeg sendte en hyggelig melding. Skrev typ: Hei, for en utrolig fin farge! Kan jeg spørre hvor lang den er? Mvh XX

Dette er jo en fin melding, skriver alltid Hei og Mvh selv...

• Liker 2
Skrevet

Jeg er hyggelig på Finn altså, svarer som oftest med smileys og mvh osv. Men jeg liker jo ikke å svare på masse spm. Selger som oftest til de som bare sier "jeg tar den". Det har noe med tidsbruk å gjøre, spesielt om man får veldig mange meldinger, og/eller har mye ute til salgs.

Jeg føler også at kjøper som stiller masse spm kan være en litt vanskelig type, større fare for tull eller at de er useriøse. Det har jo hendt meg at man har svart på flere spørsmål og gravd frem kvitteringer og tatt bilder fra alle vinkler, og så vil de ikke ha den likevel. Eller at de tropper opp på døra og ombestemmer seg eller begynner å prute. Eller at de ikke dukker opp i det hele tatt etter du har brukt masse tid på dem.

Men den største årsaken til at jeg tidvis kan være litt fraværende på Finn, er at jeg har solgt mest når jeg har vært i flytteprosesser og har tusen andre ting å tenke på. Da er det å svare på spørsmål på Finn langt nede på listen over prioriteringer, jeg har ikke hjernekapasitet til det engang. Ofte er det ting som gis bort også, fordi jeg bare vil bli kvitt det enklest mulig, det er det som er hele poenget med å gi bort. Fordi jeg ønsker å bruke minst mulig tid og penger og kalorier på det. Jeg skriver selvsagt målene og legger ved bilder fra alle sider, men that's it. Da går den til første som henter. Begynner du med tusen spørsmål, så blir den ikke din. Det kommer erfaringsmessig alltid en inn fra sidelinjen og sier jeg tar den om man venter litt.

Anonymkode: 4374d...e96

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Som en som selger attraktive varer på finn (pent brukt, billig, gjerne skjermkort og annet pc-utstyr) så får jeg som regel mange henvendelser. Det er ikke alltid jeg rekker eller tar meg tid til å svare alle, og det eksempelet på melding over kan virke litt for lite interessert til at jeg prioriterer den. Til motsetning får jeg ofte meldinger "Hei, jeg er interessert i varen, hvor fort kan du sende den hvis jeg overfører penger nå?"

Det er dessverre sånn at en del virker mer interessert i å småprate/jatte om varen, enn å faktisk kjøpe. Beklager, men da blir det også sånn at jeg ikke svarer, noen ganger. Det har ingenting med deg å gjøre, det er bare at tiden ikke strekker til og andre viser klarere interesse.

Med det sagt, jeg ville aldri utelatt viktig informasjon som mål (ref. ditt eksempelspørsmål) fra annonsen.

Anonymkode: 623c5...092

• Liker 6
Skrevet

Det er enkelte som er slik ja, fryktelig irriterende.

Opplevde når jeg solgte valper en som var muligens interessert i å kjøpe til et barnebarn, men de ville komme på besøk først for å se om hun var allergisk mot dem. Dette brukte jeg ikke tid på, når jeg hadde maange andre interesserte som ikke skulle bruke tid på å sjekke allergi. (allergi bør de ha avklart før de skriver til meg)

Anonymkode: b3f19...d48

• Liker 2
Skrevet

Sist jeg skulle selge noe, så rant det inn meldinger. Mer enn 100 stk. Jeg klarte faktisk ikke å få svart på alle. Jobben min er jo ikke å selge noe på finn, det er utenom full jobb og ansvar for barn og alt. Noen meldinger åpnet jeg og så at det var hundre spørsmål om alt mulig, som jeg ikke orket å svare på. Noen meldinger var "jeg er interessert i å kjøpe, kan hente i morgen etter 18". Den siste meldingen fikk varen. 

Andre ting jeg har solgt har ikke vært like mye aktivitet rundt, da svarer jeg alle. 

Anonymkode: 9d943...a16

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

er du hjemme nå"

Dette er jo noen som vil komme og kjøpe varen nå. Merkelig å ikke svare på

Anonymkode: 1e07d...bdc

Skrevet

Selgere, men også kjøpere mener du. Vet ikke hvor mange ganger jeg får masse spørsmål og om jeg kan sende i posten, så sier jeg ja og plutselig blir det stille og så slutter de å skrive. Følger aldri opp sånne for regner med de skiftet mening.

Jeg stilte et spørsmål til en selger men her så selger rett og slett ikke meldingen på kanskje 4-5 dager? Jeg hadde da i mellomtiden handlet tilsvarende produkt av noen andre. Tenker ikke noe negativt om selger, bare at de tydeligvis ikke tenker over at man bør sjekke innom Finn av og til eller gidde å laste ned appen slik at man får meldinger på mobilen når man selger ting. Dette var et produkt som er vanskelig å få solgt også. 

Som selger så svarer jeg ikke på meldinger som innebærer Jeg tar den for "den prisen" i stedet for den prisen som står. Om noen feks legger inn et bud på fiks ferdig en 10er under summen som står så kan jeg godta det, men når det er snakk om 50-100 kroner mindre på noe som koster 150 eller 200 kroner da gidder jeg ikke. 

Har forresten kjøpt et produkt for 24 timer siden og selger har ikke greid å godkjenne enda.. 

Anonymkode: ce4c1...04e

• Liker 1
Skrevet

Har samme erfaring som flere over her. Selger attraktive varer til en god pris, og får mange henvendelser. Rekker ikke alltid å svare alle.

Anonymkode: ff7a2...4ad

Skrevet

Jeg svarer aldri folk som ønsker at jeg skal ta enda flere bilder og kommer med en million spørsmål om varen. Tolker de som litt vanskelige kjøpere, så da lar jeg heller vær.

Anonymkode: c1555...164

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg unngår å kjøpe fra folk som unnlater å oppgi helt grunnleggende informasjon i annonsen. Oppfatter dem som useriøse. 

Anonymkode: b06a3...722

• Liker 1
Skrevet

Er jo helt innafor å etterspørre mål hvis man feks selger ett møbel; dette rettet mot de som ikke gidder å svare på spørsmål, For å unngå «mas» så bør man opplyse om lengde/bredde/dybde i annonsen. Er litt vanskelig å gjette seg til det ut i fra et bilde

Jeg selger av og til hjemmestrikk, da opplyser jeg om ca hvilken størrelse det er, overviddemål, ermlengde, hel lengde + hvilket garn jeg har strikket med. Og med det så slipper jeg meldinger som består av spørsmål

Selv så svarer jeg høflig, men kjenner det holder hardt når det blir mas., Jeg solgte nettopp ei jakke som var så og si ubrukt, kostet opprinnelig 1400kr, og jeg la den ut for 400kr. Ikke lenge etter fikk jeg bud på 200kr som jeg takket nei til. Svarte at det er ikke noe hast med å få solgt, og jeg selger ikke et nesten nytt produkt som fortsatt er i handel til 1400kr for 200kr. Tre dager etter ble jakken solgt for 400kr, og før jeg rakk å slette annonse så fikk jeg på nytt melding fra hun som ville gi 200kr om jeg kunne gi henne beskjed hvis jeg ombestemte meg🙄 hadde mest lyst til å ikke svare, men svarte at jakken nettopp ble solgt til satt pris

Av og til så har det hendt at jeg ikke har fått med meg ei melding, da bruker jeg å svare og beklage at jeg ikke har sett meldingen, og tilbyr som kompensasjon at jeg kan betale for frakt hvis vedkommende fortsatt er interessert i å kjøpe

• Liker 1
Skrevet

Dere som ikke får svar, er dere anonyme eller viser dere hvem dere er ?  Jeg har opplevd så mye rart på FINN at jeg oppgir i annonsen at jeg ikke svarer dem som ikke vet hva de heter.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg vet ikke, men jeg unngår å kjøpe fra folk som unnlater å oppgi helt grunnleggende informasjon i annonsen. Oppfatter dem som useriøse. 

Anonymkode: b06a3...722

Tror det er mange der ute som ikke har erfaring med å selge ting. 

Når man selger dører eller vinduer uten å oppgi mål eller selger andre ting uten å oppgi viktig informasjon så tenker jeg at det ofte er ubetenksomhet som er grunnen. 

• Liker 1
Skrevet

Både på Facebook Market og Finn er det mulig å rapportere selgere som ikke svarer. Flere burde gjøre det for å luke ut trege og useriøse folk. Har du lagt ut en vare / tilbyr en tjeneste skal du følge opp. I dag har de fleste mobiltelefonen klistret på seg 24 timer i døgnet, og kan kjapt svare på en henvendelse. Om du ikke har den muligheten pga jobb / annet så skriver du i annonsen når du kan svare på henvendelser. Det er utrolig mye klønete kommunikasjon både fra selgere, kjøpere og i annonser på Finn og andre steder.

Anonymkode: 8547c...f30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...