Gå til innhold

Usedvanlig god skole eller helt vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt så mye drit om den norske skole at jeg er svært positivt overasket nå som mitt barn har begynt. Mitt eldste barn begynte på skolen i august i år.

De er 17 stk i klassen, læreren er empatisk og flink og med mange års erfaring. Barnet har mange venninner i klassen. 

Sfo virker bra, flinke, hyggelige voksne osv....

Greia er at vi vurderer å flytte. Til et helt annet sted i landet, men jeg er så redd for at skolene ikke er like bra andre steder.

Har vi hatt flaks eller er dette normen?

Anonymkode: 6dfb9...3f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lærer. Har jobbet på litt forskjellige skoler. Tenker ikke at jeg noen gang har jobbet på en dårlig skole. Men det har helt klart vært trinn/ klasser hvor ting ikke har vært bra. Der jeg jobber nå, jobber jeg bl.a mest på et trinn med flinke kontaktlærere og godt miljø blant elevene. Men var også en del på et trinn i fjor med masse utagering, mobbing, skulking osv. 

Anonymkode: d7c85...0f5

Skrevet

Har ikke skolebarn enda, så ingen erfaring. Men det er jo ikke slik at alle klager feks her på kg over skole/sfo. Kanskje er det 5-15 som er jevnt aktiv i en enkelt-tråd om temaet og som er negativ. Og selvfølgelig vil sine egne opplevelser av hvordan skolen og sfo er, og hvordan barnets og foreldrenes opplevelse er påvirke hvor positiv eller negativ man er. Og jeg tenker de med negative opplevelser absolutt har god grunn til sine opplevelser. Men om en forelder på x skole klager over noe ved den aktuelle skolen så kan det likevel hende at 18 av 22 foreldre/barn er fornøyde med lærer, klasse, miljø osv. Både barn og foreldre er forskjellig og har ulike personligheter og behov. Så trivsel vil variere selv om det optimalt skulle vært like god trivsel hos alle.

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said: