AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Jeg har spisevindu mellom 12 og 20. (Driver med periodisk faste.) Men så klarer jeg meg ikke uten morgenkaffe, og i den må jeg ha en skvett melk. Ødelegger jeg tarmenes renselsesprosess da? Er alt bortkastet? Kan jeg like gjerne spise frokost? Anonymkode: 925ae...c39
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 Ja, men ikke hvis du drikker den svart. Anonymkode: 42f11...4f7 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 Jeg vil si nei. Det er jo også snakk om kalorier dette her. Spiser du frokost vil totalen selvsagt bli større Anonymkode: 69eb8...f6e 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 Du kan drikke svart kaffe. Har du melk oppi ødelegger du fasten. Anonymkode: b055a...04a 12 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 Åh. Er det derfor jeg ikke merker noe som helst forskjell på kroppen, verken i vekt eller annen fysikk? Andre sier de har sååå positiv effekt, de merker masse, jeg kjenner ikke noe annet enn sult. Jeg bruker en enorm viljestyrke på å ikke spise frokost, og så ødelegger en kopp kaffe med melk alt? Jeg har ikke gått noe ned i vekt, og jeg har holdt på i to måneder. Og nei, jeg tar ikke igjen kaloriene i frokosten senere på dagen… Anonymkode: 925ae...c39 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 Herregud, en skvett melk har da ingenting å si på om du går ned eller ikke. Anonymkode: b8d83...23c 5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Åh. Er det derfor jeg ikke merker noe som helst forskjell på kroppen, verken i vekt eller annen fysikk? Andre sier de har sååå positiv effekt, de merker masse, jeg kjenner ikke noe annet enn sult. Jeg bruker en enorm viljestyrke på å ikke spise frokost, og så ødelegger en kopp kaffe med melk alt? Jeg har ikke gått noe ned i vekt, og jeg har holdt på i to måneder. Og nei, jeg tar ikke igjen kaloriene i frokosten senere på dagen… Anonymkode: 925ae...c39 Nei, grunnen til at du ikke går ned er at du inntar flere kalorier enn du forbrenner. Det er riktig at kaffe med melk ødelegger for fasten, men det ødelegger ikke for vektnedgang. Anonymkode: f575a...41a 19 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #9 Skrevet 9. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Herregud, en skvett melk har da ingenting å si på om du går ned eller ikke. Anonymkode: b8d83...23c Jo, det har noe å si når hun bryter fasten. Anonymkode: 74b1a...a3d 2
Kipling Skrevet 9. september 2023 #10 Skrevet 9. september 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har spisevindu mellom 12 og 20. (Driver med periodisk faste.) Men så klarer jeg meg ikke uten morgenkaffe, og i den må jeg ha en skvett melk. Ødelegger jeg tarmenes renselsesprosess da? Er alt bortkastet? Kan jeg like gjerne spise frokost? Anonymkode: 925ae...c39 Ja. Fasten tåler vel akkurat en kopp kaffe uten noe så lenge det ikke er for mye koffein, men du kan ikke ha noe annet oppi. Og er kaffen for sterk så ryker det selv med bare kaffen. 1
Kipling Skrevet 9. september 2023 #11 Skrevet 9. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, grunnen til at du ikke går ned er at du inntar flere kalorier enn du forbrenner. Det er riktig at kaffe med melk ødelegger for fasten, men det ødelegger ikke for vektnedgang. Anonymkode: f575a...41a Jo det gjør det, for du trigger hormoner som saboterer kroppskomposisjons effekten av fasten. Når du kutter fasten så fjerner du de anti-kataboliske hormonene, så du mister muskelmasse av det, og senker forbrenning når du gjør det mye over tid. 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #12 Skrevet 9. september 2023 Spisevindu? Er det da du kan spise? Når legger du deg på kvelden når du spiser seinest 20.00? Anonymkode: 72ba2...f28
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #13 Skrevet 9. september 2023 Kipling skrev (2 minutter siden): Jo det gjør det, for du trigger hormoner som saboterer kroppskomposisjons effekten av fasten. Når du kutter fasten så fjerner du de anti-kataboliske hormonene, så du mister muskelmasse av det, og senker forbrenning når du gjør det mye over tid. Anti katibolsk kommer ikke opp under googlesøk. Kaffe vil ødlegge en faste, alt du inntar vil ødelegge en faste. Vektnedgang har kun med kalorier ut og kalorier inn, uansett når på døgnet du inntar de. Alt annet er alternativt svada. Anonymkode: 6da33...60e 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #14 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, men ikke hvis du drikker den svart. Anonymkode: 42f11...4f7 Tarmene må jo ta stilling til kaffen selv om det ikke er kalorier, tenker jeg. Anonymkode: 8b566...2fc 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #15 Skrevet 9. september 2023 Det er ikke sjans at jeg inntar flere kalorier enn jeg forbrenner. Anonymkode: 925ae...c39
Kipling Skrevet 9. september 2023 #16 Skrevet 9. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Anti katibolsk kommer ikke opp under googlesøk. Kaffe vil ødlegge en faste, alt du inntar vil ødelegge en faste. Vektnedgang har kun med kalorier ut og kalorier inn, uansett når på døgnet du inntar de. Alt annet er alternativt svada. Anonymkode: 6da33...60e Katabolisme er prosessen med muskelnedbrytning, det motsatte av anabolisme som er å bygge muskler. Når du ikke får nok protein over et tidsrom så går kroppen i katabolisk tilstand, som er at du sakte bryter ned muskler. Når du faster ordentlig, så slipper kroppen ut noen hormoner som hindrer katabolisme, så du da kan gå 16 timer uten et gram protein uten å miste muskler. Så om du faster ordentlig, så hindrer du katabolisme selv om du ikke får i deg protein. Så fort du bryter fasten med litt kaffe og melk så kuttes disse hormonene, og da må du enten få i deg protein eller så går kroppen i katabolisk tilstand. Gjør du det over tid ved å "halvveis" faste hvor du ødelegger fasten hormonelt, men fortsatt ikke spiser nok protein til å hindre katabolisme, så vil du sakte men sikkert miste muskler, og med det går kaloriforbruket ditt ned, som gjør at du legger på deg om du ikke reduserer inntaket tilsvarende. Så litt melk på feil tidspunkt endrer på kalorier ut siden av regnestykke gjennom hormonsystemet vårt. 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #17 Skrevet 9. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Det er ikke sjans at jeg inntar flere kalorier enn jeg forbrenner. Anonymkode: 925ae...c39 Da er du et medisinsk mirakel forskere burde forske på. Du kan være løsningen på hungersnød. Altså nei. Du spiser mer enn kroppen trenger Anonymkode: 69eb8...f6e 3 5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #18 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke sjans at jeg inntar flere kalorier enn jeg forbrenner. Anonymkode: 925ae...c39 For å spesifisere. Før spiste jeg frokost, dvs jeg fastet ikke. Jeg spiste to brødskiver med pålegg, typisk rundt 300-400 kcal. Da holdt jeg vekten, jeg fikk verken opp eller ned. Nå spiser jeg ikke frokost, og aktiviteten min er ellers lik. Da skulle jeg jo gått ned, det gjør jeg ikke. Tvert imot har jeg faktisk gått litt opp. Anonymkode: 925ae...c39
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #19 Skrevet 9. september 2023 Kipling skrev (3 minutter siden): Katabolisme er prosessen med muskelnedbrytning, det motsatte av anabolisme som er å bygge muskler. Når du ikke får nok protein over et tidsrom så går kroppen i katabolisk tilstand, som er at du sakte bryter ned muskler. Når du faster ordentlig, så slipper kroppen ut noen hormoner som hindrer katabolisme, så du da kan gå 16 timer uten et gram protein uten å miste muskler. Så om du faster ordentlig, så hindrer du katabolisme selv om du ikke får i deg protein. Så fort du bryter fasten med litt kaffe og melk så kuttes disse hormonene, og da må du enten få i deg protein eller så går kroppen i katabolisk tilstand. Gjør du det over tid ved å "halvveis" faste hvor du ødelegger fasten hormonelt, men fortsatt ikke spiser nok protein til å hindre katabolisme, så vil du sakte men sikkert miste muskler, og med det går kaloriforbruket ditt ned, som gjør at du legger på deg om du ikke reduserer inntaket tilsvarende. Så litt melk på feil tidspunkt endrer på kalorier ut siden av regnestykke gjennom hormonsystemet vårt. Ah, dette visste jeg ikke. Kanskje det er nettopp det som skjer med meg? Anonymkode: 925ae...c39
jabx Skrevet 9. september 2023 #20 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har spisevindu mellom 12 og 20. (Driver med periodisk faste.) Men så klarer jeg meg ikke uten morgenkaffe, og i den må jeg ha en skvett melk. Ødelegger jeg tarmenes renselsesprosess da? Er alt bortkastet? Kan jeg like gjerne spise frokost? Anonymkode: 925ae...c39 Det er ingen spesiell renselsesprosess ved fasting. Hvis du har sovet på natten så har du allerede fastet da, og all rensing er gjort. Det eneste "faste" ut over dette (dvs. bevisst gå flere timer uten å spise når du er våken) gjør er å kunne være et hjelpemiddel for å redusere kaloriinntak. Du ødelegger absolutt ingenting ved å spise frokost eller innta andre ting. Ingenting. Igjen, faste er kun et verktøy for å redusere kalorier. Det er det eneste positive fasting gjør. (Da har jeg som forutsetning at du ikke har noen sykdommer og ikke gjør dette i samråd med lege, for da må du spørre legen og ikke et forum.) 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå