AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Etter 10 åt med oppturer og nedturer har vi vært inne i en 3 ukers lang nedtur nå. Og kjernen i problemet har vært den samme hele tiden i alle disse årene. Men nå når barna har blitt større kjennes det mer på. Jeg elsker mannen min og det er ingenting jeg heller vil enn at vi skal klare å løse denne store floken sammen. Men han gir seg ikke, og jeg har fulgt hans regler i 10 år. Ingen rom for kompromisser. Jeg har funnet ut at det da ikke finnes annen utvei enn å bestille time hos familievernkontoret for å få hjelp med dette. Dette nekter han å være med på. Jeg vet fv helst vil vi skal gå sammen, men nekter han, så går det jo ikke. Så da må jeg gå alene. Jeg syns det er så trist han ikke ser alvoret og at han ikke vil være med å jobbe for forholdet vårt. Han er jo redd for å miste meg. Det har han sagt. Og finner vi ikke en løsning på dette blir det brudd og da må vi jo uansett inn til obligatorisk megling hos fv. Dette nekter han forsåvidt også sier han. Usikker på om det er fordi han ikke skjønner helt at dette er noe han MÅ delta på eller fordi han ikke vil innse at det kan bli brudd. Har noen her lignende erfaringer med menn som ikke ville delta på familievernkontoret eller i samlivsterapi når,det absolutt trenge? Gikk dere da såfall alene? Og hvordan fungerte det? Hvordan endte det? Anonymkode: 10b5f...1a9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 Du kan gå alene og få samtaler. Det tenker jeg er lurt i ditt tilfelle uansett, slik du legger det frem her i dette innlegget. Da får du hjelp til å sortere dine tanker og følelser, og hjelp til å finne ut hva du ønsker videre. Du skriver at du har fulgt hans regler i 10 år, og at han ikke har gått inn på kompromiss engang. Da vil han ikke plutselig endre seg nå heller. Det er lite familievernkontoret kan gjøre med personligheten hans, dessverre. Han kan nekte å delta når det blir brudd også. Ingen som tvinger han dit. Men det taler jo ikke til hans fordel. Lykke til❤️ Anonymkode: 423b8...9f0 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 Ikke hør på hva han sier, men se på hva han gjør. Han er ikke redd for å miste deg. Han har behandlet deg dårlig i 10 år uten at du har gått fra han, så hvorfor skal han gidde å bidra til et bedre forhold når han har det supert slik dere har det nå,hvor han kan tråkke på deg så mye han vil uten at det får konsekvenser. Truer du med brudd? Tror ikke på deg. Det har du sikkert truet med før, helt til du atter en gang innså at han bestemmer om du skal forlate han eller ikke. Du har mistet 10 år av livet ditt. De neste 10 blir ikke bedre med mindre du holder deg unna folk som er stygg med deg. Anonymkode: 12ee3...44b 2 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå