Gå til innhold

Kan Lånekassen slette søknad hvis jeg ikke har signert?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Søkte om lån og stipend fra Lånekassen. Fikk innvilget støtte høst 23 men avvist støtte vår 24 grunnet maksimalt tillat år med lån/stipend. Jeg ønsker gjerne støtte vårsemesteret i stedet for høsten. Vi har kun eksamen på våren så er mest avhengig av økonomisk trygghet da.  

Kan jeg ringe Lånekassen og be de slette søknaden min så lenge den ikke er signert? Slik at jeg kan sende inn en ny søknad hvor jeg kun søker om lån/stipend på vårsemesteret? Eventuelt om noen vet at periode for støtte kan endres på telefon. 

Noen som har erfaring med sletting av behandlet/godkjent søknad som ikke er signert? 

Endret av Astrid323
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan ringe inn og be dem om å slette søknaden. Det gikk iallefall an når jeg ville endre søknaden min for 4-5 år sida. Ble forvirring mellom lånebeløpet og hvilken periode, så når jeg fikk sett avtalen så ringte jeg inn og ba dem om å slette den. Var null problem, og sendte inn ny søknad med riktig info/beløp etter det :) 

Anonymkode: 22382...8d8

Skrevet
19 hours ago, Astrid323 said:

Søkte om lån og stipend fra Lånekassen. Fikk innvilget støtte høst 23 men avvist støtte vår 24 grunnet maksimalt tillat år med lån/stipend. Jeg ønsker gjerne støtte vårsemesteret i stedet for høsten. Vi har kun eksamen på våren så er mest avhengig av økonomisk trygghet da.  

Kan jeg ringe Lånekassen og be de slette søknaden min så lenge den ikke er signert? Slik at jeg kan sende inn en ny søknad hvor jeg kun søker om lån/stipend på vårsemesteret? Eventuelt om noen vet at periode for støtte kan endres på telefon. 

Noen som har erfaring med sletting av behandlet/godkjent søknad som ikke er signert? 

Hvorfor takker du ikke bare ja nå og setter pengene på konto til neste år?

Anonymkode: 1d9bb...1ea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 5.54):

Ja du kan ringe inn og be dem om å slette søknaden. Det gikk iallefall an når jeg ville endre søknaden min for 4-5 år sida. Ble forvirring mellom lånebeløpet og hvilken periode, så når jeg fikk sett avtalen så ringte jeg inn og ba dem om å slette den. Var null problem, og sendte inn ny søknad med riktig info/beløp etter det :) 

Anonymkode: 22382...8d8

Tusen takk for svar! Dessverre var det ikke så lett nå, de kunne ikke hjelpe til på telefonen med å trekke søknaden min. Så må vente en del uker på behandling via nettsiden 😕 (ringte to ulike kundebehandlere)  

Skrevet
On 9/9/2023 at 8:01 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor takker du ikke bare ja nå og setter pengene på konto til neste år?

Anonymkode: 1d9bb...1ea

Dette tenkte jeg også. Sett dem inn på en sparekonto med grei rente og bruk dem når du trenger dem. Man må ikke bruke pengene man får med en gang.

Anonymkode: c1f76...3b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...