Cata Skrevet 21. januar 2006 #1 Skrevet 21. januar 2006 (endret) Kan en Høyang Polaris gryte vaskes i oppvaskmaskinen? Jeg har aldri våget å prøve for jeg er redd vaskemidlet kan bli for sterkt for "non-slip" belegget inni, men det er jo en ganske ny gryte så det burde gå an? Noen erfaringer? Kjøpte gryta før oppvaskmaskinen, så jeg tenkte aldri over problemstillingen før jeg kastet info'n som fulgte med gryta. Endret 21. januar 2006 av Cata
Gjest gjesta Skrevet 21. januar 2006 #2 Skrevet 21. januar 2006 Jeg gjør det, og det har gått bra det. MEN: Jeg vet ikke om det sto på bruksanvisningen at man kan gjøre det.
Cata Skrevet 21. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2006 Funker det hos deg, så funker det vel hos meg også . Takk for tips.
Gjest gjesta Skrevet 21. januar 2006 #4 Skrevet 21. januar 2006 På Høyang Polais sine nettsider fant jeg dette på VEDLIKEHOLDSRÅD: Bruker du oppvaskmaskin, bør produktene settes inn med matolje en gang i mellom da maskinvask har en uttørrende effekt på belegget. Resten av det som står om vedlikehold kan du lese HER.
Leo Skrevet 21. januar 2006 #5 Skrevet 21. januar 2006 Går ut fra at det er Party-serien du tenker på og jeg har hatt slike kjeler i flere år. Tidligere vasket jeg dem i oppvaskmaskin, men oppdaget at de blir fort stygge av det. Tror også at de slites fortere, men det er jeg ikke helt sikker på. Siden de er så enkle å rengjøre, begynte jeg å vaske dem for hånd og da holdt de seg penere. (Nå har jeg ikke noe valg, siden jeg p.t. ikke har oppvaskmaskin )
Gjest gjesta Skrevet 21. januar 2006 #6 Skrevet 21. januar 2006 Går ut fra at det er Party-serien du tenker på og jeg har hatt slike kjeler i flere år. Tidligere vasket jeg dem i oppvaskmaskin, men oppdaget at de blir fort stygge av det. Tror også at de slites fortere, men det er jeg ikke helt sikker på. ← Det er i hvert fall Party kjeler jeg også har. De har blitt vasket i oppvaskmaskin siden jeg flyttet hit jeg bor nå. (3 år), og de er faktisk fortsatt ikke blitt stygge på noen måte. Hvordan stygge har dine blitt Leo?
Pasha Skrevet 21. januar 2006 #7 Skrevet 21. januar 2006 Du kan fint gjøre det. Meeeenn..... belegget vil bli fortere slitt enn om du bruker håndkraft. (og selv om mange kunder innbiller seg det.. så er ikke slitasje en reklamasjonsgrunn) Jeg vasker selv mine i oppvaskmaskin og de ser like fine ut fremdeles (har gjort det ca 1 år.. )
Leo Skrevet 21. januar 2006 #8 Skrevet 21. januar 2006 Hvordan stygge har dine blitt Leo? ← De har blitt grå og skjoldete på utsiden. Har også kastet en som jeg hadde hatt i ca. tre år fordi belegget inni hadde begynt å flasse.
Gjest gjesta Skrevet 21. januar 2006 #9 Skrevet 21. januar 2006 Har du smørt dem inn med matolje jevnlig?
Leo Skrevet 21. januar 2006 #10 Skrevet 21. januar 2006 Har du smørt dem inn med matolje jevnlig? ← Jeg trodde det, men jeg har tydeligvis ikke vært flink nok!
Gjest Fruktfat Skrevet 21. januar 2006 #11 Skrevet 21. januar 2006 jeg vasker mine for hånd, de er jo så lette å vaske.
Gjest gjest1 Skrevet 21. januar 2006 #12 Skrevet 21. januar 2006 Vasker mine av og til i oppvaskmaskinen, de har ikke tatt skade av det.. Men da må de smøres jevnlig. Noen av mine er faktisk 6-7 år nå.. Like fine (jeg bruker bare tre/plast-redskaper).
Cata Skrevet 21. januar 2006 Forfatter #14 Skrevet 21. januar 2006 Takker for svar. Jeg har bare en som jeg ikke bruker så ofte, og den har hittil gått som "håndvask". De er jo lette å vaske, så jeg kommer sikkert til å ta fram Zalo'en de fleste gangene. Men nå vet jeg i allfall at den kan gå i maskin innimellom dersom jeg har en doven dag.
Gjest Fruktfat Skrevet 22. januar 2006 #15 Skrevet 22. januar 2006 Vasker mine av og til i oppvaskmaskinen, de har ikke tatt skade av det.. Men da må de smøres jevnlig. Noen av mine er faktisk 6-7 år nå.. Like fine (jeg bruker bare tre/plast-redskaper). ← de har jo ti års garanti.
Pasha Skrevet 23. januar 2006 #16 Skrevet 23. januar 2006 kun de som er laget etter år 2000. de som ble laget før har kun 5 års garanti (man ser det på håndtakene. er de litt runde er de fra etter år 2000 men er de mer flatklemt er de fra før 2000)
Gjest Gjesta Skrevet 23. januar 2006 #17 Skrevet 23. januar 2006 Våre panner gikk i stykker i maskin............. *har lært*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå