Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei☺️

Var i møte med Nav i dag. Jeg får Aap og er i et omskoleringstiltak (studie) som er ferdig i oktober 2024. Vi snakket så vidt om graviditet og foreldrepenger av AAP, men husker ikke ordrett hva veileder sa. Det står på Nav sine sider at «Du må ha hatt inntekt minst 6 av de 10 siste månedene» for å kunne få foreldrepenger av Aap. Har jeg da tolket det riktig hvis jeg senest må føde februar 2025 for å ha foreldrepengerettigheter ut fra Aap’en? Er så skummelt hvis man er en måned over og plutselig står der uten Aap og foreldrepenger.. 

Anonymkode: b020b...925

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig dette er dumt tenkt, men tar du ikke omskolering for å komme tilbake til arbeidslivet? I såfall er det vel best å håpe at du får deg jobb i oktober/november 2024 ?

Anonymkode: 373da...26f

• Liker 1
Skrevet

Foreldrepermisjon må starte senest 3 uker før termin. Fra disse tre ukene før termin må man telle tilbake 10 måneder og minst 6 av disse må være med lønn.

Anonymkode: 1ea43...d33

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mulig dette er dumt tenkt, men tar du ikke omskolering for å komme tilbake til arbeidslivet? I såfall er det vel best å håpe at du får deg jobb i oktober/november 2024 ?

Anonymkode: 373da...26f

Skjønner at du spør :) Jeg får dekket en del av studiet av Nav, men skal betale de to siste årene selv, så er ikke ferdig utdannet i 2024 - da hadde jeg bare ventet. Jeg er også i en alder hvor det ikke er så god tid ☺️

Skrevet

Ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

Skrevet

Er det tiltaket som er ferdig da, eller har du ikke rett på AAP lenger i oktober? 

Husk også at man kan begynne permisjonen tidligere enn 3 uker før termin. 

Anonymkode: 50ca9...837

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det tiltaket som er ferdig da, eller har du ikke rett på AAP lenger i oktober? 

Husk også at man kan begynne permisjonen tidligere enn 3 uker før termin. 

Anonymkode: 50ca9...837

Vi har inngått en avtale om egenfinansiering siden det er omskolering. Får Aap halve studiet, og finansierer livsoppholdet selv andre halvdel :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...