AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Har greid å få borreliose, påvist i blodprøver. Nå vil legen gjøre spinalpunksjon fordi jeg har smerter i nakken, armene og ryggen i halve kroppen, samt nummenhet. Jeg vil egentlig bare ha behandling med en gang, det er bare to uker med Doksycyklin tabletter som gis i dag (har hatt en kur tidligere, men tydeligvis ikke helt nok). Noen som har spinalpukksjon? Var det vondt? Når fikk dere antibiotika? Etter at resultatene kom eller med en gang etter blodprøve og spinalpunksjon? Ble dere helt frisk? Anonymkode: 0f9a7...82c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Min datter fikk det, hun var lammet i halve ansiktet. Hun var bare 4-5 år gammel da. Hun ble helt frisk. Det gikk fint med spinjaltingen også. Hun var tapper og satt i ro. Anonymkode: 9b016...8b3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min datter fikk det, hun var lammet i halve ansiktet. Hun var bare 4-5 år gammel da. Hun ble helt frisk. Det gikk fint med spinjaltingen også. Hun var tapper og satt i ro. Anonymkode: 9b016...8b3 Stakkars liten, så godt å hun ble helt frisk. Det er dessverre flest barn som får lammelser i ansiktet. Må ha vært kjempeskummelt Anonymkode: 0f9a7...82c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 Antistoffer som er tatt? Hvis du har hatt borrelia før vil de kunne være positive fra den gang, så da ville jeg definitivt tatt spinalpunksjon for å se om det faktisk er det som er problemet nå også. Anonymkode: 98cc4...b61
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Antistoffer som er tatt? Hvis du har hatt borrelia før vil de kunne være positive fra den gang, så da ville jeg definitivt tatt spinalpunksjon for å se om det faktisk er det som er problemet nå også. Anonymkode: 98cc4...b61 Ja, jeg har antistoffer og har nylig hatt multiple erythema migrans (juli/august). Jeg har bodd på Svalbard hele livet og har aldri opphold meg lenge i flåttområder før jeg flyttet til Agder. Faktisk aldri sett en flått før katten min dro en inn og jeg ble syk. Så dette er ikke gamle prøver. Anonymkode: 0f9a7...82c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 Både pappa og naboen har hatt det. Begge ble helt friske. Pappa sa at stikket i ryggen ikke var spesielt vondt. Han fikk intravenøs antibiotikabehandling og det synes han var drittkjedelig. Ellers gikk alt veldig fint. Anonymkode: acc79...1a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå