Gå til innhold

Forelsket i en mann, men leier selv. Ikke bil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 100% jobb, men ikke bil og leier. Er 31år. Bare lurer på hvordan vi skal gjøre det om vi blir sammen? Vil han ha meg som bare leier og uten særlig egenkapital...😌

Anonymkode: cd7e2...d4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig forsøk.

Anonymkode: ec89a...565

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har 100% jobb, men ikke bil og leier. Er 31år. Bare lurer på hvordan vi skal gjøre det om vi blir sammen? Vil han ha meg som bare leier og uten særlig egenkapital...😌

Du klarer deg åpenbart uten egen bil, og det er så si bare i Norge det er et stigma ved å leie. Og, gjøre hva når dere blir sammen? Ikke overtenk alt for mange scenarioer og tanker. Hvorfor komplisere livet mer enn nødvendig? Vet du om han er forelsket i deg enda?

Anonymkode: a412c...236

Skrevet

Du kan snu på det: vil du ha han, om han er et sånt menneske? 

Anonymkode: 6f652...fd4

• Liker 1
Skrevet

Morsomt jeg tiltrakk meg masse menn da jeg leide og ikke hadde bil, samt ikke fulltidsstilling. Nå 2 år senere har jeg alle 3 på plass og tenkte jeg endelig kan begynne å date. Men nå er det andre ting som gjør at jeg unngår, tanker om jeg er for gammel, for ditt eller datt. Alt i alt vet jeg at menn flest brydde seg null da jeg leide og de stilte knapt spørsmål med dette. Hadde ikke bekymret meg et sekund 

Anonymkode: 3e23a...c12

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Menn flest bryr seg fint lite om dette uansett.

Anonymkode: 31f1f...1be

Skrevet

"Menn flest" er en gøyal beskrivelse, for vi er kun opptatt av en ting, og det er å finne en så fin dame vi kan for å få til sengs.

For min del, så påvirker det om du ikke har en organisert økonomi, men i mindre grad om du leier eller har bil. 

• Liker 1
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (12 timer siden):

"Menn flest" er en gøyal beskrivelse, for vi er kun opptatt av en ting, og det er å finne en så fin dame vi kan for å få til sengs.

For min del, så påvirker det om du ikke har en organisert økonomi, men i mindre grad om du leier eller har bil. 

Ts her! For å være ærlig, så lyser det ganske sterke røde flagg hos de som avviser meg som leier. Da sliter de litt økonomisk selv antar jeg. Jeg vet jeg kan bidra godt om jeg flytter inn hos mannen, for eks med strøm og det daglige forbruket. Men noen menn vil vel ha ei ressurs sterk dame også 😉😉

Skrevet

Det er som regel kvinner som bryr seg om hva folk eier. Menn er generelt ikke så opptatt av damas økonomi, eiendeler eller status.

Anonymkode: c6525...836

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Siden jeg bare er ute etter særboerskap,
så bryr jeg meg fint lite om hvor classy dama er når det kommer til akkurat dette.
Hun kan godt leie bolig, og ikke ha bil. Så lenge hun har mål og lidenskaper,
og intensjon om å skaffe seg jobb (om hun ikke har det) er alt jolly good

Skrevet

Dere er ikke sammen en gang, og du bekymrer deg for det praktiske ved samboerskap? Ok.

Anonymkode: 0548d...603

• Nyttig 3
Skrevet

Tja.

Jeg datet en kvinne som leide og studerte siste 6 mnd av en fagutdanning påbegynt i voksen alder. Hun hadde ikke mye i sitt navn, uten at det hadde noe å si for hvem hun var og verdiene hennes. Det ble aldri noe mer enn dating av helt andre grunner.

Da det tok slutt tok det en stund og jeg begynte å møte en kvinne med utdannelse, faglig dyktig, eget delvis nedbetalt hus, bil.. ja, «alt på stell» og gjennomføringsevne. Ikke for å framsnakke meg selv men vi er på ca samme økonomiske nivå. Det har heller ikke noe å si for hvem hun er og hva jeg føler, men det sier seg selv at en fremtid med henne er mer fleksibel enn med hun fra tidligere. 

Om vi en dag kjøper hus sammen, kan vi se på noe i 10 millioners klassen og fortsatt gå ned på samlet boliglån sammenlignet med hva vi har i dag. Vi kan investere i eiendom, leie ut og leve mer som vi vil samtidig som vi jobber mindre.

Det aller viktigste er personlighet og kjemi, men jeg er veldig glad jeg fant fremtiden med hun siste. Om jeg skulle bli singel i dag er det ikke sånn at hun må ha hus, bil, utdannelse osv, men for å kompensere for å ikke ha dette må hun ha en tilsvarende fantastisk personlighet.

Anonymkode: 2367d...3c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 0.49):

Du kan snu på det: vil du ha han, om han er et sånt menneske? 

Anonymkode: 6f652...fd4

Hun er nok et sånt menneske selv :) Altså ville ikke hatt en mann som leide og ikke hadde bil.

Anonymkode: 3bb80...da5

• Liker 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Dere er ikke sammen en gang, og du bekymrer deg for det praktiske ved samboerskap? Ok.

Anonymkode: 0548d...603

Hun er bekymret for å bli avvist pga. status. Menn blir ofte det, og hun antar vel kvinner også gjør.

Anonymkode: c6525...836

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 23.34):

Endret av Høyeheler
Skrivefeil
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men noen menn vil vel ha ei ressurs sterk dame også

Ressurssterk måles ikke bare i økonomi, TS ☺️ du har definitivt personlige styrker som vil verdsettes mer enn økonomisk evne til å bidra 

Anonymkode: a412c...236

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg var relativt populær da jeg var singel. Jeg har aldri brydd meg om mannen eier eller leier, eller om han har egenkapital. 

Det jeg derimot hadde som krav, var at han var snill, morsom, glad i dyr, empatisk, ikke hadde store psykiske vansker eller bunnløs gjeld. At han klarte å ta vare på seg selv økonomisk.

Hva er dine krav, ts?

Anonymkode: cbbc8...d05

Skrevet

Ts

Trenger du egenkapital for å få han til å se deg og så inlede et forhold til deg er det slik å forstå?

Dere trenger ikke å bo sammen 24/7 365 dager i året. Du har ingentin å tjene på å si opp leieavtalen din for å så flytte sammen, dele på boutgiftene hos ham. Det bli ikke mere egnkapital av det. Bil trenger du ikke, den koster bare litt mindre når du ikke bruker den.Du har egen leilighet som du leier behold den, der har du en sikkerhet dersom forholdet skulle ryke.

Skrevet
On 9/9/2023 at 12:59 AM, AnonymBruker said:

Morsomt jeg tiltrakk meg masse menn da jeg leide og ikke hadde bil, samt ikke fulltidsstilling. Nå 2 år senere har jeg alle 3 på plass og tenkte jeg endelig kan begynne å date. Men nå er det andre ting som gjør at jeg unngår, tanker om jeg er for gammel, for ditt eller datt. Alt i alt vet jeg at menn flest brydde seg null da jeg leide og de stilte knapt spørsmål med dette. Hadde ikke bekymret meg et sekund 

Anonymkode: 3e23a...c12

Høres ut som du er alt for streng med deg selv. Det er ikke mannfolka som sa du ikke har bil eller bolig. Det er ikke mannfolka som sier du har blitt gammel. Det er du ! som sier det. Du gir ikke mannfolka sjansen til å ha en egen mening, du tenker at de har din mening. Og din mening er at du er gammel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...