AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 I det siste har sønnen min på 11 begynt å be meg holde kjeft når jeg ber han om å gjøre noe. Det kan være alt fra lekser til å legge klærne i skittentøyskurven. Jeg har prøvd å diskutere med mannen min og be ham om å få sønnen til å slutte å si sånne ting, men han syns bare det er morsomt og ler av sønnen min når han sier sånt. Det ender alltid med at begge to ler av meg. Tror dere dette bare er en fase? Kanskje jeg overreagerer når jeg blir lei meg. Noen som har hatt det på samme måte? Anonymkode: 475c7...28e 1
Lorieen Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Gratulerer, du er gift med en idiot. 16 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 Gutten læres jo opp av far i å gjøre dette. Jeg hadde aldri funnet meg i at mannen oppførte seg så komplett udugelig som oppdrager og respektløst mot meg og satte ungene opp mot meg.. Parterapi på deg og mannen umiddelbart! Dette kan du ikke akseptere. Få gjerne med mannen din på et kurs i oppdragelse også, for det er tydelig at han ikke forstår at han oppmuntrer og lærer gutten til å bli en dysfunksjonell tenåring og voksen. Anonymkode: 352c5...e9f 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Det er nok bare en fase, men det betyr ikke at dere ikke kan gi beskjed om at sånn oppførsel ikke er greit. Anonymkode: 41b99...11e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 Nei TS. ...og hadde de ledd, så skulle jeg fort ha tørket gliset av kjeften på dem. Begge to. Evnen til å bli skikkelig forbanna er veldig undervurdert, har jeg funnet ut her inne, og jeg har blitt mer takknemlig for å ha den evnen. Anonymkode: ef11e...56b 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #6 Skrevet 8. september 2023 Enda en unge som skal oppdras uten konsekvenser for negativ oppførsel. Anonymkode: 156fd...7cd 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #7 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er nok bare en fase, men det betyr ikke at dere ikke kan gi beskjed om at sånn oppførsel ikke er greit. Anonymkode: 41b99...11e Tusen takk, jeg håper du har rett i at det er en fase. Jeg vet jo at han er glad i meg, akkurat som mannen min. Anonymkode: 475c7...28e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #8 Skrevet 8. september 2023 Lorieen skrev (7 minutter siden): Gratulerer, du er gift med en idiot. Han er veldig snill mot meg også. Anonymkode: 475c7...28e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #9 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gutten læres jo opp av far i å gjøre dette. Jeg hadde aldri funnet meg i at mannen oppførte seg så komplett udugelig som oppdrager og respektløst mot meg og satte ungene opp mot meg.. Parterapi på deg og mannen umiddelbart! Dette kan du ikke akseptere. Få gjerne med mannen din på et kurs i oppdragelse også, for det er tydelig at han ikke forstår at han oppmuntrer og lærer gutten til å bli en dysfunksjonell tenåring og voksen. Anonymkode: 352c5...e9f Jeg syns vel ikke vi behøver parterapi, så ille er det ikke. Og jeg tror jo ikke sønnen min blir en dysfunksjonell tenåring og voksen selv om han er litt ubetenksom i det han sier til meg nå. Blir litt lei meg av disse kommentarene. Anonymkode: 475c7...28e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #10 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han er veldig snill mot meg også. Anonymkode: 475c7...28e Ekstremt uansvarlig uansett. Sønnen din lærer av sin far at det er ok å være frekk mot sin egen mor. Værre kan det bli da. Anonymkode: 46c79...6df 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #11 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns vel ikke vi behøver parterapi, så ille er det ikke. Og jeg tror jo ikke sønnen min blir en dysfunksjonell tenåring og voksen selv om han er litt ubetenksom i det han sier til meg nå. Blir litt lei meg av disse kommentarene. Anonymkode: 475c7...28e Hvis han sier "hold kjeft" til deg som 11 åring, så tror jeg ikke det blir bedre som 14-15 åring. Det er en veldig lite respektfull måte å svare en voksen, og sin egen mor på. Jeg har fire store barn, og ingen av dem har noen gang sagt noe slikt. Du reagerer selvsagt og synes det er frekt, og mannen din ler? Du blir lei deg? Av oss, eller av sønnen og mannen din? Blir du ikke sint når sønnen din sier slike respektløse ting til deg, og mannen din står og ler? Hadde mannen din ledd om sønnen din hadde bedt han om å holde kjeft? Neppe... Du virker enkel. Anonymkode: ef11e...56b 1 2
norw Skrevet 8. september 2023 #12 Skrevet 8. september 2023 (endret) Denne "mannen" er kanskje et større problem enn 11-åringen. Endret 8. september 2023 av norw 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #13 Skrevet 8. september 2023 Å fy fader. Det hadde jeg ikke akseptert! Anonymkode: fabfc...6e8 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #14 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Å fy fader. Det hadde jeg ikke akseptert! Anonymkode: fabfc...6e8 Hvorfor ikke? Anonymkode: 475c7...28e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #15 Skrevet 8. september 2023 Men hvorfor lar du sønnen din snakke sånn til deg? Å hvorfor kan du ikke snakke til han selv, hvorfor må mannen gjøre det? Du får sette dem begge to på plass.. Anonymkode: 9e666...28a 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #16 Skrevet 8. september 2023 Ville reagert mer på at samboeren, han er tross alt en voksen og burde lære sønnen sin å respektere andre mennesker. Og nei, du skal ikke finne deg i at andre mennesker ber deg om å holde kjeft (så lenge de ikke har en diagnose som tourettes). Min datter kom med sånne utbrudd da hun var 14-15 år. Vi snakket om det da hun hadde roet seg. For henne var det bare en fase fylt med hormoner og alt som følger med. Men for andre er det ikke nødvendigvis en fase. Anonymkode: fc0c5...183 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #17 Skrevet 8. september 2023 Sånn går det når en blir i lag med en mann bare basert på utseende og hvor våt en blir nedentil. Anonymkode: ccac8...e99
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #18 Skrevet 9. september 2023 Jeg foreslår at du begynner å si "Hold kjeft" i fullt alvor til mannen din når han ber deg om noe, gjerne når sønnen er tilstede. Hvis mannen din ikke liker det, så kan du si noe "Å, jeg trodde det var slik vi snakket til hverandre i familien om dagen. Kanskje vi alle skal slutte?" Anonymkode: 950cd...c11 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #19 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sånn går det når en blir i lag med en mann bare basert på utseende og hvor våt en blir nedentil. Anonymkode: ccac8...e99 Så mindre pene menn har ikke dårlig humor? Anonymkode: 950cd...c11
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #20 Skrevet 9. september 2023 Du presser sønnen din for hardt her og på feil måte. Gjør det interessant så får du han til å bli med deg å gjøre noe husarbeid. Faren er dessverre en tåpelig nisse som ler av dette. Han burde fortelle deg at man må gå frem på en annen måte, også være et godt eksempel for gutten. Anonymkode: 271b9...09f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå