AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Har faktisk hatt det selv siden rundt påsketider. Noe som kan ha en felles årsak? Lenge siden jeg fikk koronavaksine nr 2. Anonymkode: e0072...b6b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Er det en sammenheng mellom tinnitus og coronavaksine? Anonymkode: 9ad5f...8e3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det en sammenheng mellom tinnitus og coronavaksine? Anonymkode: 9ad5f...8e3 Det ble nevnt i en av trådene her. Da jeg skrev dette, var det tre andre om samme tema på side 1 her har lagt merke til at det har blitt tatt opp jevnlig her, men det er kanskje en ganske vanlig tilstand? Anonymkode: e0072...b6b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Jeg har tinnitus, og det plager meg av og til, avhengig av hvor stressa jeg er. Jeg har hatt tinnitus mesteparten av livet mitt, så kan ikke skylde på covid-vaksinen. Jeg tror tinnitus er svært vanlig. Jeg husker da jeg var liten at jeg kunne "styre" volumet på lyden i øret. Lurer faktisk på om alle/de fleste faktisk kan høre noe annet enn stillhet hvis de virkelig hører etter. Jeg fikk riktignok forverring av tinnitus etter konserter i tenårene, men jeg klarer stort sett å ignorere det nå. Etter å ha lest denne tråden ble selvfølgelig volumet på tinnitusen ganske høy... Anonymkode: 5e1fe...c5e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 Mange inkludert meg selv fikk forhøyet tinnitus pga korona. Jeg går til behandling audiopedagog på ønh, og hun sier at de har fått mange flere pasienter med tinnitus etter korona. Anonymkode: 8fa55...b80
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har tinnitus, og det plager meg av og til, avhengig av hvor stressa jeg er. Jeg har hatt tinnitus mesteparten av livet mitt, så kan ikke skylde på covid-vaksinen. Jeg tror tinnitus er svært vanlig. Jeg husker da jeg var liten at jeg kunne "styre" volumet på lyden i øret. Lurer faktisk på om alle/de fleste faktisk kan høre noe annet enn stillhet hvis de virkelig hører etter. Jeg fikk riktignok forverring av tinnitus etter konserter i tenårene, men jeg klarer stort sett å ignorere det nå. Etter å ha lest denne tråden ble selvfølgelig volumet på tinnitusen ganske høy... Anonymkode: 5e1fe...c5e Kan du gå på konserter nå, eller har du droppet det? Anonymkode: 3122e...184
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det ble nevnt i en av trådene her. Da jeg skrev dette, var det tre andre om samme tema på side 1 her har lagt merke til at det har blitt tatt opp jevnlig her, men det er kanskje en ganske vanlig tilstand? Anonymkode: e0072...b6b Det er en ganske vanlig tilstand, det er også veldig vanlig at samme person har flere tråder gående om samme tema samtidig. Tror disse 3 trådene nok har samme eier. Anonymkode: 8c921...04c 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er en ganske vanlig tilstand, det er også veldig vanlig at samme person har flere tråder gående om samme tema samtidig. Tror disse 3 trådene nok har samme eier. Anonymkode: 8c921...04c Ikke jeg som har laget denne, men en av de andre Anonymkode: 7638b...bef
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #9 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har tinnitus, og det plager meg av og til, avhengig av hvor stressa jeg er. Jeg har hatt tinnitus mesteparten av livet mitt, så kan ikke skylde på covid-vaksinen. Jeg tror tinnitus er svært vanlig. Jeg husker da jeg var liten at jeg kunne "styre" volumet på lyden i øret. Lurer faktisk på om alle/de fleste faktisk kan høre noe annet enn stillhet hvis de virkelig hører etter. Jeg fikk riktignok forverring av tinnitus etter konserter i tenårene, men jeg klarer stort sett å ignorere det nå. Etter å ha lest denne tråden ble selvfølgelig volumet på tinnitusen ganske høy... Anonymkode: 5e1fe...c5e 25% av Norges befolkning vil plages med tinnitus. 1% av de får såpass følgeplager at de blir ufør. Hørselsskade er vel en av de vanligste grunner til at man får evigvarende tinnitus. En ting som 25% av befolkningen vil oppleve i sitt liv, ville jeg ikke tenke engang at det har noe med en vaksine å føre. Merkelig at alt "normalt" skal være vansken sin skyld etter vi fikk den. Anonymkode: a8596...aa3 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #10 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er en ganske vanlig tilstand, det er også veldig vanlig at samme person har flere tråder gående om samme tema samtidig. Tror disse 3 trådene nok har samme eier. Anonymkode: 8c921...04c Forstår veldig godt en som har fått nyoppstått tinnitus lager tråder og er desperat etter hjelp. Selv vet jeg ikke om jeg hadde klart det. Har en mann som fikk hørselsskade med tinnitus som 20, i dag er han 50. Man kan si han levde "godt" med det i mange år. Men det er jo egentlig feil, pga tinnitusen fikk ha store følgeplager, i mange tiår var det jobb, så sove, jobb så sove. Klarte han å være våken så måtte han drive på med noe, slappet han av så sovnet han, søvn var hans vei bort fra tinnitus. Selv har jeg en medfødt psykisk lidelse, som lager mye problemer. Men ville ikke ha byttet mot en lyd inni hode som var der 24/7. Anonymkode: a8596...aa3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #11 Skrevet 9. september 2023 Har Tinnitus som gjerne følger med den nevrologisk sykdommen jeg har. Anonymkode: 4a2f9...dd3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #12 Skrevet 9. september 2023 Er det noen som har to type tinnitus i ett øre? Anonymkode: 3122e...184
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #13 Skrevet 9. september 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Kan du gå på konserter nå, eller har du droppet det? Anonymkode: 3122e...184 Kan gå på konserter, men bruker ørepropper. Tar også med meg ørepropper hvis jeg skal på byen. Ingen av delene er noe jeg gjør ofte, men det handler mer om interesse enn at jeg er redd for forverring av tinnitus. Anonymkode: 5e1fe...c5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå