anonymjente24 Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Heisann! I starten av juli forsvant vår kastrerte hannkatt på 5 år. Vi bor veldig landlig, og han har ofte tatt seg noen "gutteturer" på 5-7 dager, noen ganger lengre(på sommertid). Han er vandt å være alene og ute, men var også glad i å ligge inne på sofaen å kose. Han var skikkelig kosegutt med ordentlig personlighet, skikkelig herlig hannkatt. Elsket å være i nærheten av oss og var veldig pratsom. Vi etterlyste han, leita og ropte. Det var ingen tegn til han, satt ut mat og snakket med naboer. Ingen hadde sett han! (Det bor ikke mange rundt oss). Vi har sett mye til rev, og jeg tenkte tilslutt at reven hadde tatt han. MEN, for 4 dager siden så vi han nedpå jordet rett ved huset! Vi gikk ut å ropte(litt usikre på om det var han), gikk ned og fikk se han litt nærmere, det var han!! Men han gikk ikke mot oss, han gikk fra oss, helt til jeg kom nærmere(5m), da stoppet han og jeg fikk bært han opp. Han mala og jeg gråt😅 Tok han med opp i huset og han spiste tørrfór og vi fikk kosa. Han var blitt dobbelt så stor. Det ble noen timer inne før han mjauet og ville ut, så vi slapp han ut. Og han er ikke kommet hjem siden! Vi har faktisk sett han rundt på jordene her siden, prøvd å rope på han og lokke han til oss, men han løper faktisk fra oss! Det er ikke mulig å komme nær han. Kan han ha blitt sky? Han var jo inne å kosa for 4 dager siden Er det noen som har opplevd noe lignende? Vi skal fortsette å rope og prøve. Han har jo vist at han er selvstendig, men vi savner jo han så!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Er det mulig at han har funnet et annet hjem? Noen som mater han med mer velsmakende mat enn dere, siden han er blitt dobbelt så stor? Anonymkode: d8feb...d2c
anonymjente24 Skrevet 8. september 2023 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2023 Som skrevet, det er få naboer og vi har snakket med alle. Han er i området, og her hjemme var han kresen! Prøvde å gi våtfór osv til han, men gikk heller for tørrfór. Men kom ofte hjem med mus, jordrotter og fugler
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Ja. Min katt ble om til en sky en gang. Da det begynte å regne ble den livredd😳 Anonymkode: e10bc...1d8
anonymjente24 Skrevet 8. september 2023 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja. Min katt ble om til en sky en gang. Da det begynte å regne ble den livredd😳 Anonymkode: e10bc...1d8 Hvordan løste du det? Var det utekatt? Forsvant den fra deg?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #6 Skrevet 8. september 2023 anonymjente24 skrev (5 minutter siden): Hvordan løste du det? Var det utekatt? Forsvant den fra deg? Jeg ventet til det sluttet å regne. Da var han jammen meg tafatt😬 så jeg tok løvblåser en og blåste han inn gjennom vinduet i 3 etasje. Han kom seg litt og litt når han fikk sovet. Han var som normal igjenn da han fikk i seg litt mat. Anonymkode: e10bc...1d8
Tabris Skrevet 8. september 2023 #7 Skrevet 8. september 2023 Det er vanlig at de kan bli sky når de er borte lenge. Ikke slipp ham ut så tidlig, la ham være inne en god stund til han har blitt trygg og roet seg, helst noen uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå