Gjest Tyren891 Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Som en singel dataingeniør, har jeg lagt merke til at livsstilen min ofte skiller seg fra andre yrker. Enten det er lange arbeidstimer, dypt nedsunkne i kode eller tekniske lidenskaper. Hvordan påvirker ditt yrke ditt singelliv? Har du noen morsomme eller utfordrende historier å dele? Kanskje gi noen tips til meg om hvordan jeg skal balansere arbeid og sosialt liv.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Er sykepleier så mitt yrke har ofte kommet i mellom datinglivet, såpass at jeg noen ganger har gått i et halvt år av gangen før jeg har pratet med noen for vet jo jeg uansett ikke har tid. Men er jeg sinnsykt interessert i noen får jeg det til å gå likevel, da har jeg heller kommet trøtt på jobb 😄 Anonymkode: a1329...657
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 Jobber turnus, og føler jeg har fri når andre jobber og omvendt. Så håpløst å få møtt noen. Anonymkode: 3d2b1...93f 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 Jeg er bundet til pc'n med kjetting 😔 jobben min gjør det umulig å ha et liv. Anonymkode: f0b9b...389
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 Tipset er å skifte jobb når du ønsker å kombinere jobb og fritid. Jeg jobbet i en altoppslukende jobb i finansbransjen for mange år siden. Da jeg jobbet var det omtrent kun unge som jobbet der, fordi de fleste gikk lei av å ha en altoppslukende jobb etter noen år. Anonymkode: 8d70c...a84 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Tipset er å skifte jobb når du ønsker å kombinere jobb og fritid. Jeg jobbet i en altoppslukende jobb i finansbransjen for mange år siden. Da jeg jobbet var det omtrent kun unge som jobbet der, fordi de fleste gikk lei av å ha en altoppslukende jobb etter noen år. Anonymkode: 8d70c...a84 I mange yrker og bransjer er det vanskelig at det blir lettere med ny jobb, med mindre man går ned i stilling, å jobbe færre dager ville jo løst mye. Men det har man ikke råd til i disse dager Anonymkode: a1329...657
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 Jobber i det offentlige og har en god balanse mellom jobb og privat. når jeg møter menn som ikke har det, kjenner jeg at det ikke er interessant. Jeg er ferdig med å sitte å vente, fordi jobben er alt. Det høres ut som jeg ikke er fleksibel, det er jeg. Men for meg er avtaler og tidspunkt viktig-ø det handler om respekt for meg og min tid. Dersom de alltid kommer for sent, aldri kan avtale mm pga jobb så vet jeg at et forhold med de ikke kan fungere for meg. Anonymkode: 9e47f...1d5 2
Nettinettet Skrevet 10. september 2023 #8 Skrevet 10. september 2023 Tyren891 skrev (På 8.9.2023 den 21.44): Som en singel dataingeniør, har jeg lagt merke til at livsstilen min ofte skiller seg fra andre yrker. Enten det er lange arbeidstimer, dypt nedsunkne i kode eller tekniske lidenskaper. Hvordan påvirker ditt yrke ditt singelliv? Har du noen morsomme eller utfordrende historier å dele? Kanskje gi noen tips til meg om hvordan jeg skal balansere arbeid og sosialt liv. Men tror du ikke at du automatisk ville droppet mye av jobb når du møter noen som vekker interessen din? Eller tenker du mer at du må presse deg selv til å date for å faktisk bli kjent med noen?
Gjest Tyren891 Skrevet 10. september 2023 #9 Skrevet 10. september 2023 Nettinettet skrev (3 timer siden): Men tror du ikke at du automatisk ville droppet mye av jobb når du møter noen som vekker interessen din? Eller tenker du mer at du må presse deg selv til å date for å faktisk bli kjent med noen? I årevis har jeg jobbet fra soloppgang til stjernenes dans om natten, og til og med tatt helgevakter. Målet har alltid vært å bygge opp den økonomiske muskelen, men nå ser jeg at jeg kanskje har gått glipp av noe viktig - å dele livets glede med en spesiell. De siste 3 årene har jeg prøvd å prioritere dating, men det har ikke helt klaffet. Folk på min alder har allerede etablert flotte familier med søte barn, mens de yngre fortsatt er midt i sitt eget eventyr.
Nettinettet Skrevet 10. september 2023 #10 Skrevet 10. september 2023 Tyren891 skrev (17 minutter siden): I årevis har jeg jobbet fra soloppgang til stjernenes dans om natten, og til og med tatt helgevakter. Målet har alltid vært å bygge opp den økonomiske muskelen, men nå ser jeg at jeg kanskje har gått glipp av noe viktig - å dele livets glede med en spesiell. De siste 3 årene har jeg prøvd å prioritere dating, men det har ikke helt klaffet. Folk på min alder har allerede etablert flotte familier med søte barn, mens de yngre fortsatt er midt i sitt eget eventyr. Prøv å se på letingen etter en flott kjæreste som et prosjekt på samme måte som du har et prosjekt på jobb. Systematiser det hele og sett av tid til det som ved et annet prosjekt. Det kan hjelpe. Eventuelt registrer deg hos matchmakingselskaper og bli introdusert til kandidater som profesjonelle velger ut til deg, på bakgrunn av de ønskene du har
Gjest Tyren891 Skrevet 10. september 2023 #11 Skrevet 10. september 2023 Nettinettet skrev (2 minutter siden): Prøv å se på letingen etter en flott kjæreste som et prosjekt på samme måte som du har et prosjekt på jobb. Systematiser det hele og sett av tid til det som ved et annet prosjekt. Det kan hjelpe. Eventuelt registrer deg hos matchmakingselskaper og bli introdusert til kandidater som profesjonelle velger ut til deg, på bakgrunn av de ønskene du har Jeg ønsker egentlig bare noen råd fra noen som har vært i samme båt eller om det er noen som kan dele erfaringer og gode råd. Moderne dating kan noen ganger føles som en hektisk berg-og-dalbane med begrenset fremgang, men jeg holder fremdeles et håp om å finne den rette personen og skape en vakker familie.
Nettinettet Skrevet 10. september 2023 #12 Skrevet 10. september 2023 Tyren891 skrev (23 minutter siden): Jeg ønsker egentlig bare noen råd fra noen som har vært i samme båt eller om det er noen som kan dele erfaringer og gode råd. Moderne dating kan noen ganger føles som en hektisk berg-og-dalbane med begrenset fremgang, men jeg holder fremdeles et håp om å finne den rette personen og skape en vakker familie. Rådet jeg gav deg er det samme jeg har gitt til veldig mange andre i din situasjon og det har fungert godt for dem, derfor jeg gav det til deg også Selvfølglig er ting individuelt, men du er langt fra alene om å oppleve det du opplever. Det er faktisk veldig vanlig å havne i den situasjonen i dagens samfunn.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #13 Skrevet 10. september 2023 On 9/9/2023 at 3:03 AM, AnonymBruker said: Tipset er å skifte jobb når du ønsker å kombinere jobb og fritid. Jeg jobbet i en altoppslukende jobb i finansbransjen for mange år siden. Da jeg jobbet var det omtrent kun unge som jobbet der, fordi de fleste gikk lei av å ha en altoppslukende jobb etter noen år. Anonymkode: 8d70c...a84 On 9/9/2023 at 11:53 AM, AnonymBruker said: I mange yrker og bransjer er det vanskelig at det blir lettere med ny jobb, med mindre man går ned i stilling, å jobbe færre dager ville jo løst mye. Men det har man ikke råd til i disse dager Anonymkode: a1329...657 Jeg som har det øverste innlegget og jobbet i finans. Skjønner at ikke alle yrker kan gjøres til et familievennlig yrke. Men trådstarter kan nok få en mer familievennlig jobb. Det finnes 8-4 IT-jobber, samt jobber med delvis hjemmekontor. Vil også legge til at jeg selvsagt gikk ned i lønn da jeg valgte å jobbe mindre. Men jeg var heldig å ha et yrke hvor man kan tjene godt også i en 8-4 jobb. Samme kan trådstarter. IT-jobber er godt betalt også med 8-4 jobber og spesielt om man har jobbet mye og bygget opp kompetanse som det virker som trådstarter har gjort. Anonymkode: 8d70c...a84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå