AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Jeg har vært deprimert og dårlig humør siste året. Mannen har følt seg totalt avvist, og derfor tekstet/sendt bilder med to damer. Den ene mer enn den andre. Trodde jeg skulle klare å tilgi, men er redd det har skjedd noe fysisk han ikke forteller om. I tillegg bor de rett ved oss så det trigger meg hver gang jeg kjører forbi. Jeg er ikke meg selv. Har ikke lyst å føle meg sånn som dette lenger. At jeg ikke er god nok, lett sjalu osv. Så føler jeg at jeg bør tilgi, for jeg har hakket på han og vært sur hver dag. Så det er en forklaring, men ikke unskyldning for handlingene hans. Noen råd? Hadde time til terapi, men avlyste for det gikk så bra. Helt til det ikke gjør det lenger. Anonymkode: c8579...a34
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Du skylder han ingenting. Hvis du ikke klarer å tilgi, er det helt ok. Anonymkode: 14cdc...419 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noen råd? Hadde time til terapi, men avlyste for det gikk så bra. Helt til det ikke gjør det lenger. Ja, nå vet du hvor du har han. Når livet butter imot og du er sliten og lei deg så stikker han til noen andre og etterpå er det HAN det er synd på. Nei du. Er du sikker på at dette er noe å satse på? Anonymkode: 7522f...c38 4 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Gå og skaff dere en ny terapitime før du gir opp. Uansett om dere fortsetter sammen eller ikke har du litt du bør få bearbeidet. Anonymkode: 8444d...814 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 Vi har tre barn og 15 år bak oss så vanskelig å bare gå. Men jeg vil vite alt. Har lest heftig flørting med den ene, men den andre som han snakket mest med slettet han alt. Regner med det var enda verre. Og jeg er redd han har gjort noe fysisk, selv om han benekter dette gang på gang. Anonymkode: c8579...a34
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #6 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har vært deprimert og dårlig humør siste året. Mannen har følt seg totalt avvist, og derfor tekstet/sendt bilder med to damer. Den ene mer enn den andre. Trodde jeg skulle klare å tilgi, men er redd det har skjedd noe fysisk han ikke forteller om. I tillegg bor de rett ved oss så det trigger meg hver gang jeg kjører forbi. Jeg er ikke meg selv. Har ikke lyst å føle meg sånn som dette lenger. At jeg ikke er god nok, lett sjalu osv. Så føler jeg at jeg bør tilgi, for jeg har hakket på han og vært sur hver dag. Så det er en forklaring, men ikke unskyldning for handlingene hans. Noen råd? Hadde time til terapi, men avlyste for det gikk så bra. Helt til det ikke gjør det lenger. Anonymkode: c8579...a34 Utroskap er ikke greit. Men det kan faktisk være ganske krevende å være i et forhold med noen som er psykisk syk. Du sier selv at han ikke har følt seg sett, og totalt avvist. Vi alle har behov for å bli sett , elsket og føle seg tiltrukket. Jeg forstår at det er vanskelig for deg, men jeg forstår også hans behov veldig godt. Jeg har vært på begge sidene selv, og det er vanskelig… Hvis du ikke klarer å tilgi så er det ikke så mye dere får gjort med det, men hvis du vil og han vil så kan man alltids jobbe for å redde forholdet. Men det krever at begge gjør jobben. Ville startet med å bestille en time hos parterapi , har dere barn så blir dere prioritert hos familievernkontoret. Du burde også få noen å snakke med alene. Kan godt være han trenger noen å snakke med alene også… Anonymkode: 3513b...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #7 Skrevet 8. september 2023 Vi holdt på å gå i samme fella. Avvisning er vondt og det er lett å rette dette mot seg selv. Det gjør noe med selvbildet når partneren ikke lenger har lyst på deg. Jeg, mannen, begynte som han å søke bekreftelse andre steder. Jeg gikk ikke langt med det, men hadde tilbud om å være utro. Det var en egoboost, samtidig som det var utrolig frustrerende. Hun var jo ikke kona jeg elsker. Kona fikk se et gruppebilde av meg med mine venner og noen andre damer på tur. Hun mista det helt. Hun ble skikkelig sjalu! Sjalusi er ikke vakkert. Jeg fant jo det litt underlig siden hun har avvist meg en stund? Hva er greia? Hun vil ikke, men det er uaktuelt med noen andre? Vi måtte prate sammen. Det er ingen av oss som vil at det skal være over eller føler at det er over. Hun var mye mer åpen på at det stammet fra henne og ikke hadde så mye med meg å gjøre. ( Jeg har likevel gått ned 4kg på de siste to ukene, det skal ikke stå på det) Jeg tror dialogen er nøkkelen her. Løsningen finner dere forhåpentligvis i fellesskap. Anonymkode: 6555c...92a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #8 Skrevet 8. september 2023 Han snakker med psykolog pga andre ting han sliter med, men har ikke nevnt utroskapet. Pga hans psykiske helse har jeg heller ikke fått rast fra meg eller fått tid for meg selv. Måtte bare svelge tusen kameler og være der for han til tross for alt. Anonymkode: c8579...a34
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #9 Skrevet 8. september 2023 For meg så tror jeg ikke at jeg kan stole på han. For han lyver om småting i tilfelle jeg skulle blitt sur. Jeg hadde ikke blitt sur, men blir lei meg når han velger å lyve om helt uviktige ting. Jeg spurte han også direkte flere ganger om det var noen andre, men han nektet gang på gang. Anonymkode: c8579...a34
AndreaJohan Skrevet 8. september 2023 #10 Skrevet 8. september 2023 Du må gå inn i deg selv og finne ut om du klarer å gå videre. At han begynner å leke med andre jenter når ting stritter imot er ikke et godt tegn... Men dette er noe du må vurdere, klarer du å tilgi? Klarer du å gå videre? Hvis du ikke får til det, er det best for dere begge at du avslutter forholdet. Å fortsette et ødelagt forhold vil ikke føre noe godt med seg, det vil bare forlenge smerten 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #11 Skrevet 8. september 2023 For at skulle ha hatt mulighet til å arbeide meg mot en tilgivelse hadde jeg trengt full åpenhet fra partner. Det at han i dette tilfellet har slettet all kommunikasjon med den kvinnen han har kommunisert mest med hadde nok ført til at jeg aldri hadde kommet meg dit. Hadde nok blitt både bitter, kontrollerende og sjalu. Verste av alt ville vel vært at det hadde gjort meg til den kjipe, selv om det var han som svek meg og dermed ødela meg. Har min partner udekte behov i forholdet vårt forventer jeg at han er åpen om det og at vi sammen kan finne ut veien videre. Såpass kan man forvente av en voksen person man er i et forhold med, tenker jeg. Å gå bak ryggen min for å så ikke sørge for full åpenhet når vi skal forsøke å fikse forholdet ville nok ikke ført til et bra forhold videre. Anonymkode: e33f8...278 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #12 Skrevet 9. september 2023 Kan jeg kontakte henne? Eller er det dumt. Jeg fant utav dette i sommer når jeg fant et utfordrende bilde av henne på mannen tlf. Hun har også samboer. De har snakket og flørter i 7-8 mnd. Anonymkode: c8579...a34
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #13 Skrevet 9. september 2023 Hvorfor i helvete skal du tilgi? Anonymkode: b07a4...532
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå