salsera Skrevet 21. januar 2006 #1 Skrevet 21. januar 2006 Fikk smken på pesto rosso da jeg var på ferie i utlandet, men hvor finner jeg det i her Norge? Jeg fant en pose med kryddermix som skulle røres ut i vann, men det ble ikke det samme. Tenker på pesto på glass.
Gjest gjest1 Skrevet 21. januar 2006 #3 Skrevet 21. januar 2006 Ellers så pleier de fleste velassorterte matvarebutikker å ha Pesto Rosso på glass. Iallefall her har jeg sett det ofte her i Oslo.
Leo Skrevet 21. januar 2006 #4 Skrevet 21. januar 2006 T.o.m. det lokale samvirkelaget her ute på "bøgda" har det, så jeg synes det er rart at det skal være vanskelig å finne. Er i hvert fall helt sikker på at jeg har kjøpt både på ICA, Meny og Maxi. Pesto er dessuten enkelt å lage selv: PESTO ROSSO 12 soltørkete tomater i olje saften av 1 sitron 1 dl olivenolje bladene fra 2 kvister timian 10 store basilikumblader 1 dl tomatjuice 4 ansjos 6 kapers 2 ss ajvar/tyrkisk pepperpasta (alt. 1 ss chilipasta, eller 1 ss finhakket rød chili) Ha alle ingredienser i blender og kjør til passe tykk pasta. Juster tykkelsen med tomatjuice. Du skal kunne forme "egg" med en spiseskje uten at den renner utover.
salsera Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2006 Hei! Takk for svar. Da har jeg visst vært på feil sted. Jeg får ta en runde på alle matbutikkene i nærheten på lørdag og lete. Gleder meg alt til å lage pastasalat med pesto rosso!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå