AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Skal reise med 2 fly. Ungen er 7 måneder så tenkte på disse ferdigblandet nan drikkene som man får kjøpt. Problemet er at dem er jo på 200ml. Sikkerhetskontrollen er det regle på 100ml pr flaske. Regner vell egentlig at dem tar disse i kontrollen? Eller går det greit siden det er mat til barn? Som feks noen får med div ting grunnet sykdom. Anonymkode: 34951...867
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal reise med 2 fly. Ungen er 7 måneder så tenkte på disse ferdigblandet nan drikkene som man får kjøpt. Problemet er at dem er jo på 200ml. Sikkerhetskontrollen er det regle på 100ml pr flaske. Regner vell egentlig at dem tar disse i kontrollen? Eller går det greit siden det er mat til barn? Som feks noen får med div ting grunnet sykdom. Anonymkode: 34951...867 Mat og drikke til barn går gjennom. Anonymkode: 9e680...67d 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 Vi gikk gjennom drikkeflaske med eplejuice som vi hadde glemt i sekken. Dette i USA, vel å merke. De kjørte egen test på den. Anonymkode: ab220...fdb
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Mat og drikke til barn er helt lovlig. PS: Du kan ta med drikke til deg selv også og du kan si du har diabetes. Det kreves ikke noen erklæring på at du er diabetiker, så det er ikke lov å nekte deg drikke under reisen. Jeg reiser mye selv og benytter meg av dette på alle reiser bortsett fra reiser ut fra Gardermoen hvor jeg jobber. Spart masse penger på brus, da jeg kjøper inn på Kiwi før avreise. Hilsen sikkerhetskontrollør Gardermoen Anonymkode: dd895...27a 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi gikk gjennom drikkeflaske med eplejuice som vi hadde glemt i sekken. Dette i USA, vel å merke. De kjørte egen test på den. Anonymkode: ab220...fdb Helt riktig det. Egen test for flytende over 100 ml hele verden rundt. Anonymkode: dd895...27a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #6 Skrevet 8. september 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Skal reise med 2 fly. Ungen er 7 måneder så tenkte på disse ferdigblandet nan drikkene som man får kjøpt. Problemet er at dem er jo på 200ml. Sikkerhetskontrollen er det regle på 100ml pr flaske. Regner vell egentlig at dem tar disse i kontrollen? Eller går det greit siden det er mat til barn? Som feks noen får med div ting grunnet sykdom. Anonymkode: 34951...867 Barn får med mat. Mme er dermed lov. Veldig enkelt forklart om du leser på f.eks avinor sine sider Anonymkode: c765e...6ac 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #7 Skrevet 8. september 2023 Alt av mat og drikke til barn er lov, ingen begrensning Har reist med hele bokser med mme pulver, termoser med kokt vann, en haug med smoothie og grøtposer, matpakker , saft , frukt osv. De tar ofte prøver av pakkene (scanner i en maskin). Anonymkode: 735e3...42d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #8 Skrevet 8. september 2023 Skjønner godt at man ikke kan nekte barn drikke på flytur men skjønner ikke helt hva som er poenget med å frata voksne muligheten til å ta med seg drikke når reglene er slik? Er det ikke veldig enkelt for de som vil ta med flytende sprengstoff-greier å helle det over i flasker for nan og lignende? Anonymkode: 89477...528
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #9 Skrevet 8. september 2023 Funker det for større barn også, eller kun for baby? Fristende å ta med to juice og si begge er til 7-åringen. Jeg pleier å fylle flaskene med vann etter å ha passert sikkerhetskontrollen, så jeg klarer meg jo så klart, men fristende å prøve. Anonymkode: 89477...528
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #10 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Funker det for større barn også, eller kun for baby? Fristende å ta med to juice og si begge er til 7-åringen. Jeg pleier å fylle flaskene med vann etter å ha passert sikkerhetskontrollen, så jeg klarer meg jo så klart, men fristende å prøve. Anonymkode: 89477...528 Kan umulig tenke meg det fungerer for større barn, dessverre. Du kan jo ta diabetes-trikset, men helt ærlig er jeg usikker på om det kan stemme da det høres veldig rart ut. Anonymkode: 286dc...e49 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #11 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan umulig tenke meg det fungerer for større barn, dessverre. Du kan jo ta diabetes-trikset, men helt ærlig er jeg usikker på om det kan stemme da det høres veldig rart ut. Anonymkode: 286dc...e49 Det tør jeg ikke! Jeg klarer nok å ljuge at juicen ikke er min, men jeg klarer aldri i verden å ljuge på meg en alvorlig sykdom. Jeg blir nervøs nok av sikkerhetskontrollen uten at jeg har noe å skjule. Tenk om de tar en tilfeldig kontroll og verken finner insulin eller utstyr til å sette dette, lite flaut å bli tatt på fersken da. Anonymkode: 89477...528
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #12 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mat og drikke til barn er helt lovlig. PS: Du kan ta med drikke til deg selv også og du kan si du har diabetes. Det kreves ikke noen erklæring på at du er diabetiker, så det er ikke lov å nekte deg drikke under reisen. Jeg reiser mye selv og benytter meg av dette på alle reiser bortsett fra reiser ut fra Gardermoen hvor jeg jobber. Spart masse penger på brus, da jeg kjøper inn på Kiwi før avreise. Hilsen sikkerhetskontrollør Gardermoen Anonymkode: dd895...27a Dett er jo ren svada!! Anonymkode: ee99d...c00 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #13 Skrevet 9. september 2023 Jeg tok med 2 flasker med kokt vann på flyet. Lite i hver flaske. Ble stoppet og de gikk gjennom MME. Måtte smake på pulveret osv. 0,5 kg pulver er ikke så populært på en flyplass. Anonymkode: 7a8d1...b69
Drizzt Skrevet 9. september 2023 #14 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skal reise med 2 fly. Ungen er 7 måneder så tenkte på disse ferdigblandet nan drikkene som man får kjøpt. Problemet er at dem er jo på 200ml. Sikkerhetskontrollen er det regle på 100ml pr flaske. Regner vell egentlig at dem tar disse i kontrollen? Eller går det greit siden det er mat til barn? Som feks noen får med div ting grunnet sykdom. Anonymkode: 34951...867 Null problem. Jeg har hatt flere ganger ferdigblandet erstatning til barna Det skal en god del til å ta fra babyen maten. 1
Drizzt Skrevet 9. september 2023 #15 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Funker det for større barn også, eller kun for baby? Fristende å ta med to juice og si begge er til 7-åringen. Jeg pleier å fylle flaskene med vann etter å ha passert sikkerhetskontrollen, så jeg klarer meg jo så klart, men fristende å prøve. Anonymkode: 89477...528 Nei, det funker ikke. Kun for babyer. 7-åringen kan få vann på flyet og klarer å drikke på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #16 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det tør jeg ikke! Jeg klarer nok å ljuge at juicen ikke er min, men jeg klarer aldri i verden å ljuge på meg en alvorlig sykdom. Jeg blir nervøs nok av sikkerhetskontrollen uten at jeg har noe å skjule. Tenk om de tar en tilfeldig kontroll og verken finner insulin eller utstyr til å sette dette, lite flaut å bli tatt på fersken da. Anonymkode: 89477...528 Bare ta med tomme flasker til å fylle på med vann. Anonymkode: 36cca...8b9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #17 Skrevet 9. september 2023 Så det vill gå greit å ta med disse blandet uåpnet nan drikkene. Men er det alle flyplasser? I Norge så kan dem jo lese på kartongen siden det står på norsk. Men dem vill jo ikke forstå det på flyplassen i utlandet. Anonymkode: 34951...867
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå