AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Del Skrevet 8. september 2023 I fjor holdt jeg å gå på en smell. Hadde mistet hår i 1,5 år. Sov dårlig. Gråt daglig etter jobb og var utmattet etter 2-3 timer på jobb. Symptomer på angst/uro. Byttet jobb og fikk noen bedre rutiner. Trener nå kanskje 2-3 dager i uka og jobber fullt. Psykolog mente det kun var depresjon og jeg fikk antidepressiv (for økt motivasjon) på resept. Klarte da bittelitt mer. Nå har det gått 6 mnd på medisiner. Jobben har blitt krevende etter sommeren, fysisk og mentalt, er et høyt press og mye mer stress enn før. Mister enda hår. Ofte intens hodepine etter jobb og intense muskelspenninger i skuldre, nakken, ryggen. Trener jo litt men får ingen energi av det. Er så lydsensitiv etter jobb at jeg nå har kjøpt earplugs til bruk hjemme. Føler meg kognitivt redusert og regelrett dum. Ungene krever tilstedeværelse og jeg vil helst sitte alene etter jobb i 1-2 timer. I stillhet🥺 Er dette normalt?? Humøret mitt svinger ila dagen men føler meg ikke deprimert. Anonymkode: f43e4...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #2 Del Skrevet 8. september 2023 Av egen erfaring med langvarig depresjon, og mangelfull fysisk utredning, må jeg spørre: har du fått utredning mtp blodprøver? Min lege sjekket ingenting av vitaminer/mineraler, eller spurte om kosthold. Jeg mistet også mye hår, ekstremt var for sanseinntrykk. Kortversjonen av den lange trasige perioden, var at jeg senere fant ut at jeg manglet en hel rekke viktige vitaminer og mineraler. Noe var innenfor normalen, men lavere innenfor normalen. Kort fortalt, så begynte jeg med tilskudd av d vitamin og magnesium (i ganske gode doser). Jeg tok også i en periode tilskudd av sink, og begynte å spise torsk regelmessig for å få i meg jod (jeg regnet meg frem til at jeg ikke hadde fått i meg nok jod på mange år), også sørget jeg for å spise mer kilder b12 og andre b vitaminer (fet fisk, rødt kjøtt), hemjern (rødt kjøtt), og omega fettsyrer (fet fisk) regelmessig. I tillegg mye grønt, særlig for folat, samt egg regelmessig. Alt håret jeg har mistet, har kommet tilbake igjen, det tok under 1 år. Mental og fysisk helse mye bedre. Anonymkode: b0512...e7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Del Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): I fjor holdt jeg å gå på en smell. Hadde mistet hår i 1,5 år. Sov dårlig. Gråt daglig etter jobb og var utmattet etter 2-3 timer på jobb. Symptomer på angst/uro. Byttet jobb og fikk noen bedre rutiner. Trener nå kanskje 2-3 dager i uka og jobber fullt. Psykolog mente det kun var depresjon og jeg fikk antidepressiv (for økt motivasjon) på resept. Klarte da bittelitt mer. Nå har det gått 6 mnd på medisiner. Jobben har blitt krevende etter sommeren, fysisk og mentalt, er et høyt press og mye mer stress enn før. Mister enda hår. Ofte intens hodepine etter jobb og intense muskelspenninger i skuldre, nakken, ryggen. Trener jo litt men får ingen energi av det. Er så lydsensitiv etter jobb at jeg nå har kjøpt earplugs til bruk hjemme. Føler meg kognitivt redusert og regelrett dum. Ungene krever tilstedeværelse og jeg vil helst sitte alene etter jobb i 1-2 timer. I stillhet🥺 Er dette normalt?? Humøret mitt svinger ila dagen men føler meg ikke deprimert. Anonymkode: f43e4...c12 Høres ut som du er utbrent… Men sjekk helsestatus ellers også. Utmattelse og utbrenthet og historikken din kan også stemme med symptomene dine ja. Anonymkode: 38f84...087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Del Skrevet 8. september 2023 Jeg synes du bør bestille en legetime. Anonymkode: 2cca2...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Del Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg synes du bør bestille en legetime. Anonymkode: 2cca2...ac4 Har nylig tatt blodprøve. Alle verdier så normal ut. Spurte legen angående andre eventyelle sykdommer. Feks overgangsalder eller type hormonsykdom. Men hun mistenker ikke det. Jeg klarer jo å gå på jobb, er man utbrent da?? Anonymkode: f43e4...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #6 Del Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har nylig tatt blodprøve. Alle verdier så normal ut. Spurte legen angående andre eventyelle sykdommer. Feks overgangsalder eller type hormonsykdom. Men hun mistenker ikke det. Jeg klarer jo å gå på jobb, er man utbrent da?? Anonymkode: f43e4...c12 Sjekket legen leververdiene dine? Anonymkode: 5ac8f...e85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #7 Del Skrevet 8. september 2023 Har du sjekket deg for lavt stoffskifte? Er en enkel blodprøve. Anonymkode: 89abc...ef1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #8 Del Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjekket legen leververdiene dine? Anonymkode: 5ac8f...e85 Leververdier, hvorfor det? På en utvidet/utfyllende blodprøve står vel verdiene for lever også? Anonymkode: f43e4...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #9 Del Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du sjekket deg for lavt stoffskifte? Er en enkel blodprøve. Anonymkode: 89abc...ef1 Ja Anonymkode: f43e4...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #10 Del Skrevet 8. september 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Har nylig tatt blodprøve. Alle verdier så normal ut. Spurte legen angående andre eventyelle sykdommer. Feks overgangsalder eller type hormonsykdom. Men hun mistenker ikke det. Jeg klarer jo å gå på jobb, er man utbrent da?? Anonymkode: f43e4...c12 Vet du hva som ble sjekket? Hos meg var både d vitamin og b-12 normalt, men det var i nedre sjiktet. Lærte også at magnesiummangel ikke kunne vises på blodprøver, da det ikke viser hvor mye magnesium som faktisk er i kroppen. Sink sjekkes ikke på rutinemessige undersøkelser, jeg måtte på sykehus for å ta dette utenom. Jod kan ikke sjekkes på blodprøver. Anonymkode: b0512...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå