Gjest Noskapin Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Jeg er singel og vell så det på tja... 23 året nå 🙂 og undrer på mye rundt samliv. Hvordan er det å være både kolleger og samboere/gift? Man er jo da sammen 24-7-365 (selvsagt noe egentid inni der da)... men blir ikke det way too much?
Millinea Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Spørs kanskje litt på hvor "oppå" hverandre man er ila dagen på jobb? De to parene jeg har jobbet med har taklet dette kjempefint.
Ardenus Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 Har ikke jobbet med noen jeg har vært sammen med, men hadde jeg gjort det så hadde jeg en av oss bytta jobb. Hadde blitt for mye.
Gjest Noskapin Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Hva om det blir slutt, og begge trives i jobben.
Eneri Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 Jeg og samboer traff hverandre på jobb, så vi har jobbet hos samme arbeidsgiver hele forholdet vårt. Ca 100 ansatte, og vi har så ulike stillinger at vi har få ganger i løpet av en måned vi befinner oss på samme rom på jobb, hvis vi da ikke velger å feks ta lunsj sammen. Fordel å kunne snakke mer fritt om div jobbsaker enn om vi hadde hatt hver vår arbeidsgiver. Kun ETT julebord å delta på syns jeg er digg. Jeg har tenkt på hvordan det ville blitt om det ble slutt mellom oss. Jeg ville fortsatt i jobben. Noen år tilbake var det ledig en administrativ stilling han KUNNE ha søkt på. Da ville vi jobbet tett, og hatt kontorer rett ved hverandre. Det hadde jeg ikke orket, syns også det ville blitt uryddig mht roller jobbmessig. Dersom han hadde valgt å søke -og fått jobben- ville jeg bytta arbeidsgiver. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #6 Skrevet 8. september 2023 Traff kjæresten på jobben. Vi har det helt fantastisk. Sitter ikke oppå hverandre eller jobber sammen, men ser hverandre flere ganger i løpet av arbeidsdagen og i lunsjen. Fordeler: vi kan dele mange tanker og synspunkter rundt arbeidshverdagen, og begge tar alle referanser. Vi kan samkjøre til og fra jobb. Vi interesserer oss oppriktig for hverandres arbeid og vi kan hjelpe hverandre. For eksempel ble vi sittende et par timer etter jobb hvor han hjalp meg med noe, og vi begge storkoste oss. Vi får begge bli med på alle begivenheter som arrangeres gjennom jobb. Vi får flere felles venner gjennom jobb. Om vi har tunge dager kan vi være der for hverandre. Påpeker at alt dette ikke skjer daglig eller ukentlig, men er fordeler som kan være kjekke en gang i blant når det er behov for det. Har ikke opplevd noen ulemper. Det skal også sies at vi er veldig flinke generelt på å gi hverandre rom for å være alene og gjøre ting på egen hånd og med andre, både hjemme og på jobb. Anonymkode: 79106...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 Jeg har jobbet med kjæreste, og det ble ikke too much, selv for meg som elsker egentid og å gjøre egne ting. Vi jobbet i forskjellige avdelinger og hadde lite med hverandre å gjøre i arbeidshverdagen, og behandlet hverandre bare som enhver fjern kollega akkurat på kontoret. Det var også fint når vi hadde samme referanserammer og interesse faglig, vi snakket mye jobb. Og hjalp hverandre med ting på jobb. Ulempen fikk jeg merke da det ble slutt.. 😅 Anonymkode: 73c6b...e42
Fremmed fugl Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 Noskapin skrev (12 timer siden): Jeg er singel og vell så det på tja... 23 året nå 🙂 og undrer på mye rundt samliv. Hvordan er det å være både kolleger og samboere/gift? Man er jo da sammen 24-7-365 (selvsagt noe egentid inni der da)... men blir ikke det way too much? I bondesamfunnet og i mange andre kontekster har det vært det normale. Gir vel både noe pluss og noen minus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå