AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Jeg skal utredes for asperger m.m, og er fortvilet over at klinikken i Lillestrøm skal avvikles nå som jeg endelig var klar for å sette i gang prosessen. Jeg trenger tips til gode alternativer i Oslo omegn, hvor jeg kan være trygg på riktig diagnosering. Anonymkode: ec249...855
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Volvat har jeg god erfaring med. Litt dyrt, men var selvsagt verdt det. Tok ikke mange timene heller. Anonymkode: a6a8c...6c0
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Volvat har jeg god erfaring med. Litt dyrt, men var selvsagt verdt det. Tok ikke mange timene heller. Anonymkode: a6a8c...6c0 Hvilken avdeling? Jeg har snakket med flere av avdelingene i Oslo, og ingen av de drev med utredning der. Anonymkode: ec249...855
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Vær glad Ressursklinikken skal legges ned. Kjeltringer! Dagens Medisin har en artikkelserie om ranstoktet de har vært på. Samle-lenken de hadde er fjernet så jeg legger ved Google-søk som gir deg artiklene. Velferdsprofittører som burde vært gransket av Helsetilsynet. Anonymkode: 5dbfd...9a5 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvilken avdeling? Jeg har snakket med flere av avdelingene i Oslo, og ingen av de drev med utredning der. Anonymkode: ec249...855 De har psykologer og psykiatere. Anonymkode: a6a8c...6c0
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #6 Skrevet 8. september 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Vær glad Ressursklinikken skal legges ned. Kjeltringer! Dagens Medisin har en artikkelserie om ranstoktet de har vært på. Samle-lenken de hadde er fjernet så jeg legger ved Google-søk som gir deg artiklene. Velferdsprofittører som burde vært gransket av Helsetilsynet. Anonymkode: 5dbfd...9a5 Jeg har ikke overskudd til å sette meg inn i alt dette. Jeg vet bare at folk har vært veldig fornøyde med utredning hos dem, og nå trenger jeg et alternativ.. Just now, AnonymBruker said: De har psykologer og psykiatere. Anonymkode: a6a8c...6c0 Ja, men ikke alle volvat-avdelinger driver med utredning av autisme av den grunn. Jeg har snakket med flere av avdelingene. Derfor spurte jeg deg hvilken avdeling du var hos for utredning av dette? Anonymkode: ec249...855
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 Noen som har innspill? Anonymkode: ec249...855
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 Er det offentlige og DPS utelukket? Jeg går på dps og har foreløpig veldig godt inntrykk, føler meg tatt på alvor Anonymkode: d6959...cec
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #9 Skrevet 9. september 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Er det offentlige og DPS utelukket? Jeg går på dps og har foreløpig veldig godt inntrykk, føler meg tatt på alvor Anonymkode: d6959...cec Jeg har ikke utelukket det helt. Men jeg har generelt dårlig erfaring med offentlig helsevesen, også fra psykiatri (for andre ting). Hører også mye ymse om dps i forhold til utredning, men det kommer helt sikkert an på hvem man kommer til/hvor i landet. Dette er i Vestfold. Jeg er veldig god på maskering, så er helt avhengig av å komme til noen som ser rett gjennom meg. Vet du forresten hvordan det er hvis de finner at man ikke er på autismespekteret, om de i prosessen jobber for å finne riktig diagnose? For det er uhyre viktig for meg, at jeg faktisk får en diagnose Anonymkode: ec249...855
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #10 Skrevet 9. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg har ikke utelukket det helt. Men jeg har generelt dårlig erfaring med offentlig helsevesen, også fra psykiatri (for andre ting). Hører også mye ymse om dps i forhold til utredning, men det kommer helt sikkert an på hvem man kommer til/hvor i landet. Dette er i Vestfold. Jeg er veldig god på maskering, så er helt avhengig av å komme til noen som ser rett gjennom meg. Vet du forresten hvordan det er hvis de finner at man ikke er på autismespekteret, om de i prosessen jobber for å finne riktig diagnose? For det er uhyre viktig for meg, at jeg faktisk får en diagnose Anonymkode: ec249...855 Og at diagnosen er riktig, såklart Anonymkode: ec249...855
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #11 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har ikke utelukket det helt. Men jeg har generelt dårlig erfaring med offentlig helsevesen, også fra psykiatri (for andre ting). Hører også mye ymse om dps i forhold til utredning, men det kommer helt sikkert an på hvem man kommer til/hvor i landet. Dette er i Vestfold. Jeg er veldig god på maskering, så er helt avhengig av å komme til noen som ser rett gjennom meg. Vet du forresten hvordan det er hvis de finner at man ikke er på autismespekteret, om de i prosessen jobber for å finne riktig diagnose? For det er uhyre viktig for meg, at jeg faktisk får en diagnose Anonymkode: ec249...855 Vestfold, ligger ikke Glenne der? De skal jo være veldig gode! Til å begynne med virket det som dos hadde tenkt å avskrive meg nesten på første time, så det krever litt egeninnsats i det offentlige. Jeg har skrifteliggjort mye, samt tatt med dokumentasjon i form av barndomsvideoer - uten dette tror jeg knapt jeg hadde kommet over dørterskelen. Nå er jeg ferdig med RAADS og skal over i ADOS og foreldreintevju. Tror de utreder for å finne ut hva som er riktig diagnose. Både jeg og fastlege har presisert at jeg må ha riktig diagnose og riktig hjelp. Helt kritisk for å holde leg i arbeid. Anonymkode: d6959...cec
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #12 Skrevet 9. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Vestfold, ligger ikke Glenne der? De skal jo være veldig gode! Til å begynne med virket det som dos hadde tenkt å avskrive meg nesten på første time, så det krever litt egeninnsats i det offentlige. Jeg har skrifteliggjort mye, samt tatt med dokumentasjon i form av barndomsvideoer - uten dette tror jeg knapt jeg hadde kommet over dørterskelen. Nå er jeg ferdig med RAADS og skal over i ADOS og foreldreintevju. Tror de utreder for å finne ut hva som er riktig diagnose. Både jeg og fastlege har presisert at jeg må ha riktig diagnose og riktig hjelp. Helt kritisk for å holde leg i arbeid. Anonymkode: d6959...cec Glenne ligger der, er det dit alle blir sendt? Jeg leser anmeldelser og de fleste veldig dårlig, så jeg blir automatisk veldig skeptisk. Ja du har rett, det krever nok litt egeninnsats. Har allerede skrevet en del a4 sider som er relevant. Det jeg er mest redd for at jeg kommer til å virke for samlet. Jeg ble avvist av både DPS og psykiater for mange år siden da jeg var suicidal, fordi jeg ser bare så frisk ut. Mester i maskering. Er allerede ufør, så er redd jeg ikke blir prioritert pga dèt. Helheten gjør at jeg har ønsket å gjøre det privat, men fikk en skikkelig nedtur nå som klinikken i Lillestrøm legges ned. Jeg har ikke mulighet for foreldreintervju, men jeg håper at man kan utredes uten dette? Scoret du høyt på RAADS? Det var denne og AQ testen som fikk meg til å åpne øynene for utredning Anonymkode: ec249...855
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #13 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Glenne ligger der, er det dit alle blir sendt? Jeg leser anmeldelser og de fleste veldig dårlig, så jeg blir automatisk veldig skeptisk. Ja du har rett, det krever nok litt egeninnsats. Har allerede skrevet en del a4 sider som er relevant. Det jeg er mest redd for at jeg kommer til å virke for samlet. Jeg ble avvist av både DPS og psykiater for mange år siden da jeg var suicidal, fordi jeg ser bare så frisk ut. Mester i maskering. Er allerede ufør, så er redd jeg ikke blir prioritert pga dèt. Helheten gjør at jeg har ønsket å gjøre det privat, men fikk en skikkelig nedtur nå som klinikken i Lillestrøm legges ned. Jeg har ikke mulighet for foreldreintervju, men jeg håper at man kan utredes uten dette? Scoret du høyt på RAADS? Det var denne og AQ testen som fikk meg til å åpne øynene for utredning Anonymkode: ec249...855 Jeg er veldig fornøyd med Glenne 😊 Anonymkode: fc1fd...25a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #14 Skrevet 9. september 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er veldig fornøyd med Glenne 😊 Anonymkode: fc1fd...25a Når ble du utredet der? Anonymkode: ec249...855
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #15 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når ble du utredet der? Anonymkode: ec249...855 2 år siden 😊 Anonymkode: fc1fd...25a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #16 Skrevet 9. september 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: 2 år siden 😊 Anonymkode: fc1fd...25a Kanskje det har vært et skifte i ansatte siden den gang, siden de negative anmeldesene er relativt nye? Jeg vet kke, kanskje det er forskjellige ansatte også. Godt å høre at du hadde en god opplevelse Tok det lang tid fra legen henviste til du kom inn til utredning og du fikk diagnose forresten? Hvor lang tid tok utredningen i seg selv? Anonymkode: ec249...855
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #17 Skrevet 9. september 2023 Utredning tok fire måneder. Og det tok vel et år ca med hele prosessen. Anonymkode: fc1fd...25a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #18 Skrevet 9. september 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Utredning tok fire måneder. Og det tok vel et år ca med hele prosessen. Anonymkode: fc1fd...25a Takk for svar Såpass ja, det tar tid i det offentlige. Anonymkode: ec249...855
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #19 Skrevet 9. september 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Utredning tok fire måneder. Og det tok vel et år ca med hele prosessen. Anonymkode: fc1fd...25a Utreder de for evnt tilleggsdiagnoser i samme slengen også, f.eks ADHD/ADD etc? Anonymkode: ec249...855
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #20 Skrevet 9. september 2023 De gjorde ikke det hos meg. Dvs. jeg fikk først diagnosen engstelig unnvikende på dps. Men endte opp med kun Asperger. Anonymkode: fc1fd...25a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå